Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:52:36 GMT

517 زندانی در خراسان شمالی مشمول عفو رهبری شدند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۸۴۹۷

517 زندانی در خراسان شمالی مشمول عفو رهبری شدند

بجنورد- ایرنا- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: 517 نفر از زندانیان استان در پی اجرای دستورالعمل عفو رهبر معظم انقلاب به مناسبت 22 بهمن ماه سال جاری آزاد شدند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الاسلام اسدالله جعفری اظهار داشت: 956 نفر از زندانیان استان مشمول عفو شدند که مطابق شرایط و حدنصاب های قانونی، 517 زندانی از این افراد که 13 نفر از آنها زن بودند، از زندان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام قضایی با اشاره به برخی عناوین مجرمانه خارج از شمول این عفو گفت: جرائمی مانند سرقت های مسلحانه، تجاوز به عنف و قاچاق عمده مواد مخدر از عفو مستثنی هستند.
وی افزود: این استثنا بیانگر اهمیتی است که نظام برای امنیت و رفاه جامعه قائل است و قطعا کسانی که باعث تضییع حقوق عمومی جامعه شوند و یا مخل نظم و آسایش شهروندان باشند نمی توانند از این عفو برخوردار گردند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، عفو 22 بهمن ماه سال جاری که در سراسر کشور شامل قریب به 50،000 نفر شد، نشانه ای دیگر از اقتدار و امنیت پایدار نظام و تجلی واقعی رأفت و عطوفت اسلامی دانست.
وی گفت: هیچ نظامی با این اقتدار، صلابت و عظمت وجود ندارد و عفو و بخشودگی گسترده مقام معظم رهبری، این واقعیت را بر همگان روشن ساخت.
هم اکنون در مراکز این استان حدود دو هزار زندانی محبوس هستند.
متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر 100 هزار نفر 233 مددجو است که این میانگین در کشور 269 نفر است.
به گفته مسئولان، جمعیت کیفری این استان در زندان ها به کمتر 2 هزار نفر کاهش پیدا کرده این در حالی است که در سال های گذشته 2 هزارو 500 زندانی در استان داشتیم.
هم اکنون پنج مرکز نگهداری مددجویان در این استان وجود دارد که از این تعداد در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد مرکز استان دایر است.
ب/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آزادي زندانيان دادگستري خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این منابع با انتشار تصاویری اعلام کردند، زندانیان در سلول‌های خود تحصن کرده و اقدام به آتش زدن وسایل کردند.

پلیس ضد شورش بعد از مدتی درگیری با زندانیان اوضاع را در زندان به کنترل خود در آورد. در این درگیری ۴ زندانی زخمی‌شدند.

کد خبر 845885 منبع: تسنیم برچسب‌ها اسرائیل زندان رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • سه هزار نفر در خراسان شمالی مشمول طرح یسنا
  • کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم