Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر کریستوف هاملمن روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی بهداشت محیط در استان زنجان افزود: جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوب و گسترده ای را در مورد بهداشت محیط انجام داده و این سازمان همواره بر ضرورت گسترش همکاری ها میان کشورهای مختلف تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: براین اساس سازمان بهداشت جهانی( WHO )آمادگی دارد همه گونه همکاری با ایران به عمل آورد و این مهم می تواند به نتایج خوبی منتهی شود.
هاملمن به موضوع آلودگی هوا اشاره و بر ضرورت همکاری ها برای مواجهه با این معضل و دستیابی به اهداف توسعه ای در این خصوص تاکید کرد.
وی اضافه کرد: ریز گردها آثار و پیامدهای متعددی دارد و می تواند به انواع بیماریها از جمله قلبی و عروقی و آسم منتهی شود.
نماینده سازمان بهداشت جهانی (who) در ایران با اشاره به تعدادی از کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی گفت: بر اساس این کنوانسیون ها می توان راهبردهای محیطی و مناسب برای مواجهه با پدیده هایی مانند تغییرات آب و هوایی، ریزگردها و... طراحی کرد.
وی اظهار داشت: بر این اساس کشورها باید به دنبال شکل گیری کسب و کار و فناوریهای نوین باشند که با این راهبرد متناسب باشد.
هاملمن افزود: معاهده پاریس اهمیت زیادی دارد و از کشورهای جهان در خواست می شود آن را امضا کنند و حتی آنهایی که این معاهده را امضا نکرده اند، به راهبرد های مبتنی بر آن توجه کنند.
وی اضافه کرد: بر اساس این معاهده هر کشور عضو و از جمله ایران متعهد است که نقشه راهی برای عمل به تعهدات خود تدوین کند و سهم خود را در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ساز و کارهای مناسب در حوزه های کاهش پیامدهای تغییر اقلیم ایفا کند.
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران ادامه داد: مشارکت بین بخش های خصوصی و دولتی برای ارتقای سلامت و بهداشت محیطی اهمیت زیادی دارد و در این میان شماری از سازمانهای بین الملی وجود دارند که می توانند در زمینه هایی مانند تغییر اقلیم با ایران همکاری و در زمینه کاهش آثار این پدیده در کلانشهر ها نیز کمک کنند.
وی به چک لیستی اشاره کرد و درآن خصوص توضیح داد: در چک لیست مربوطه به ایران اقداماتی در مقابله با پیامدهای آلودگی هوا انجام شده است.
هاملمن خاطرنشان کرد: فعالیت های عمومی حمل و نقلی بر مقوله آلودگی هوا تاثیر گذار است و در این ارتباط می توان گفت که این کشور اقدامات و ابتکاراتی را مورد توجه قرار داده است.
به گزارش ایرنا، بیست ویکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی بهداشت محیط در این استان و با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزار می شود.
این همایش از امروز/سه شنبه/ در زنجان آغاز بکار کرده است و تا 9 اسفند جاری ادامه دارد که در آن آخرین دستاوردها و پژوهش ها و تکنیک های این حوزه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
9646/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف استان زنجان تغییرات آب و هوایی چک سازمان بهداشت جهانی کسب و کار 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور

 به گزارش وبدا، این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند. طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر.

گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهاد‌ها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • چرا تیم ملی ایتالیا و جام جهانی، مانع حضور روبرتو باجو در لیگ‌های خارجی شدند؟
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران