Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: بیماری‌های غیرواگیر از بزرگترین مشکلات عصر حاضر و آینده بشر است و نباید تمرکز فقط روی درمان باشد بلکه باید بر روند پیشگیری از این بیماری‌ها نیز تمرکز لازم صورت گیرد تا این بیماری‌ها روند نزولی به خود گیرند. ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، کریستوفر هاملمن در سومین همایش بین‌المللی بهداشت محیط که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد در ارتباط با وضعیت بیماری‌ها اظهار داشت: مطالعه‌ای در سطح دنیا وجود دارد که وضعیت بیماری‌ها را در حال حاضر نشان می‌دهد همچنین این مطالعه پیش بینی برای افزایش و کاهش روند و وضعیت بیماری‌ها در سال 2030 را نیز دارد که می‌توان به عنوان مرجع به گزارش مربوطه مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه در مجموع بیماری‌های غیرواگیر همانند بیماری‌های قلبی، عروقی، تنفسی و سرطان ها بزرگترین مشکلات عصر حاضر و آینده بشر است، ابراز کرد: نباید تمرکز فقط روی درمان باشد بلکه باید بر روند پیشگیری از این بیماری‌ها نیز تمرکز لازم صورت گیرد تا این بیماری‌ها روند نزولی به خود گیرند.

‌پیگیری‌های تسنیم جواب داد؛ کاهش فشارهای بیمه سلامت بر بیماران قلبی/ ترافیک نوبت آنژیوگرافی روان شدلرستان| 49 درصد علت مرگ‌ومیرها بیماری قلبی عروقی و سرطان است

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: عوامل خطرناک که باید به آنها توجه اساسی کرد عوامل محیطی همانند آلودگی هوا، استعمال دخانیات، تغذیه ناسالم و سبک زندگی است.

وی افزود: اگر بر عوامل خطر ذکر شده تمرکز گردد از بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری به عمل آمده و سلامت جهان تا حدودی تامین می‌شود.

نماینده سازمان بهداشت جهانی برگزاری همایش‌های بین‌المللی بهداشت محیط را فرصت مناسبی برای حضور تمام افراد درگیر در این حوزه اعلام کرد و اظهار داشت: افراد می‌توانند با حضور در این همایش یافته‌های خود را به اشتراک بگذارند تا برایی برخی از مسائل راه عملی پیدا شود.

هاملمن با اشاره به این که چالش تمام کشورها در حفظ و جوان سازی جامعه است، گفت: زمانی که جمعیت به سمت پیری برود برخی از بیماری‌های غیر واگیر در فرد ظاهر می‌شود، اما سازمان جهانی بهداشت می‌گوید می‌توان دوران پیری را با زندگی سالم تعریف کرد و لزوما پیری به معنای همراهی با بیماری‌های مزمن نیست که لازمه آن فعال بودن تمام افراد در جامعه است.

انتهای پیام/ش

R41375/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­ ­به نقل از­وبدا، این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند. دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند. طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند. دکتر سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد. وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر. گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهاد‌ها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

دیگر خبرها

  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال