Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@20:44:47 GMT

راهکار مجلس برای تامین هزینه‌های کاشت حلزون گوش

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۰۳۹۶۲

راهکار مجلس برای تامین هزینه‌های کاشت حلزون گوش

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۸، تبصره ۱۰ این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس مصوبه مجلس منابع حاصل از سه هزار میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال حق بیمه شخص ثالث در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور قرار می‌گیرد تا در ردیف‌های مربوط به این دستگاه‌ها در جدول شماره (۷) این قانون در امور منجر به کاهش تصادفات و مرگ و میر، هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس کشور موظفند گزارش عملکرد خود را هر سه‌ماه یک‌بار از نحوه هزینه وجوه مذکور به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش کنند.

همچنین طبق بند (ب) این تبصره در مورد آرای حل اختلاف مراجع بین دستگاه‌های اجرایی که در اجرای اصول یکصد و سی و چهارم (۱۳۴) و یکصد و سی و نهم (۱۳۹) قانون اساسی و یا در اجرای قوانین و مقررات مربوط صادر شده است، چنانچه به هر دلیل دستگاه اجرایی ذی‌ربط از اجرای تصمیم مرجع حل اختلاف خودداری کند، با مستنکف یا مستنکفین در چهارچوب قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹/ ۱۳۷۲ برخورد می‌شود. سازمان برنامه و بودجه کشور مطابق رأی مرجع مذکور که حداکثر هجده‌ ماه از تاریخ وصول رأی گذشته باشد، از اعتبارات بودجه سنواتی دستگاه، مبلغ مربوطه را کسر و به اعتبارات دستگاه اجرایی ذی‌نفع اضافه می‌کند. در خصوص شرکت‌های دولتی و یا مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، اجرای تکلیف مذکور از محل حساب شرکت‌ها و مؤسسات انتفاعی یادشده نزد خزانه برعهده وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) می‌باشد.

بر اساس  بند (ج) تبصره ۱۰، ده درصد عوارض گمرکی و سود بازرگانی افزایش یافته واردات لوازم آرایشی به هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران اختصاص می‌یابد تا پنجاه‌ درصد (۵۰%) آن جهت خرید عضو مصنوعی (پروتز) کاشت حلزون شنوایی و پنجاه‌ درصد (۵۰%) نیز جهت درمان و هزینه‌های دارویی بیماران اوتیسم، گوشه، سالک، متابولیک و بال پروانه (EB) هزینه شود.

کد خبر 4553573 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: صحن علنی مجلس لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها

بررسی جداول بودجه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد سازمان برنامه و بودجه، هزینه برخی دستگاه‌ها را به طور نامتعارف افزایش داده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از اداره کل روابط عمومی و‌ امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، بررسی جداول بودجه سال 1403 نشان می‌دهد هزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی بیش از 217 درصد و سازمان اداری و استخدامی 150 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این در حالیست که وزارت آموزش و ‌پرورش 20 درصد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های وابسته و تابعه آن 16.8 درصد افزایش هزینه داشته‌اند.

دیوان محاسبات کشور بر لزوم اقدام اصلاحی برای رفع تبعیض در این حوزه تاکید دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها