Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@14:31:19 GMT

چین: امیدواریم برجام حفظ شود

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۰۴۹۰۱

وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد حتی با وجود استعفای «محمد جواد ظریف»، توافق هسته‌ای با ایران حفظ شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین سه‌شنبه شب به وقت تهران درباره استعفای وزیر خارجه ایران و آینده برجام واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «لو کانگ » سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی در پاسخ به سئوال یک خبرنگار درباره آینده برجام با توجه استعفای «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران اظهار داشت: «چین حمایت از حفظ برجام را ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، ما همراه با طرف‌های درگیر در توافق چون روسیه، هرگونه تلاش بر حفظ برجام را انجام می‌دهیم.»

دیپلمات چینی در ادامه ابراز امیدواری کرد تا روابط جامع و راهبردی پکن و تهران توسعه بیشتری یابد.

محمد جواد ظریف شب گذشته به طور ناگهانی از استعفای خود در یکی از شبکه های اجتماعی خبر داد.

«حسن روحانی» رئیس جمهور ایران تا این لحظه با استعفای ظریف موافقت نکرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزارت خارجه چین استعفای ظریف چین برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت خارجه چین درباره حمله ایران

ساعاتی بعد از پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، چین ضمن ابراز نگرانی عمیق از تشدید وخامت اوضاع در غرب آسیا، خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: از همه طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهیم برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش، خونسردی خود را حفظ کرده و خویشتن‌داری کنند، ما به شدت نگران تشدید وضعیت کنونی در خاورمیانه هستیم.

خبرگزاری الجزیره به نقل از وزارت امور خارجه چین آورده است: پکن عمیقاً نگران وضعیت فعلی است و از طرف‌های درگیر می‌خواهد آرامش خود را حفظ کنند و برای کاهش تنش‌ها خویشتن‌داری کنند.

در این بیانیه تصریح شده است: این دور از تنش‌ها یکی از پیامدهای جنگ غزه است و سرکوب «درگیری» اولویت اصلی است. دیگر هیچ گونه تاخیر در اجرای قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل جایز نیست و درگیری و تنش باید فورا به پایان برسد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: چین از جامعه بین‌الملل به ویژه از کشورهای ذی نفوذ می‌خواهد که نقش سازنده برای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه ایفا کنند.

منبع: ایسنا

tags # اسرائیل ، ایران ، چین سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • حضور ناگهانی نکیسا در تمرین ذوب پیش از دربی
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • یکی از ظریف ترین نمونه های کار روی چوب (فیلم)
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه ایران
  • وزیر خارجه عربستان به پاکستان می‌رود
  • امیدواریم با دستور مستقیم وزیر کشور مساله واگن‌های وارداتی مترو حل شود
  • بیانیه وزارت خارجه چین درباره حمله ایران
  • چین: تشدید تنش‌ها نتیجه جنگ غزه است
  • بهزاد نبوی، ظریف، حناچی، تابش، الویری و ...به عیددیدنی سیدمحمد خاتمی رفتند+ تصاویر
  • با حضور ظریف برگزار می‌شود: کارگروه پژوهشی ـ کاربردی شبیه‌سازی شورای امنیت ملل متحد+ جزئیات