Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با توجه به شناختی که از کشتی گیرانم دارم، می‌توانیم در المپیک ۲۰۲۴ معجزه‌ای مثل لندن داشته باشیم

محمد بنا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در خصوص عملکرد فرنگی‌کاران ایران در جایزه بزرگ مجارستان اظهار داشت: در این رقابت‌ها فرنگی‌کاران خوبی شرکت کرده بودند و ما هم برخی مدعیان دوبنده تیم ملی و همین طور تعدادی از جوانان را اعزام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این مسابقات عملکرد اسماعیلی و آریایی‌نژاد را بیشتر پسندیدم، اما باتجربه‌های ما به عنوان‌دارانی باختند که این کشتی‌گیزان هم قهرمان نشدند.

وی ادامه داد: با توجه به این که تا الان فقط یک یا ۲ اردو داشتیم و هنوز مشکلات زیادی داریم تا به شرایط ایده‌آل برسیم، مهمترین موضوع برای ما شناخت از فرنگی‌کاران است و این‌که آن‌ها بدانند کجای کار هستند. به عنوان مثال قوره‌جیلی می‌گفت قهرمان المپیک می‌شوم، اما آیا قهرمان المپیک باید به این راحتی شکست بخورد؟ پیام بویری در ۷۷ کیلوگرم به حریف کره‌ای باخت و او نیز مدعی این بود که بهترین ۷۷ کیلو دنیا است، اما اکنون متوجه می‌شوند که قهرمانی به همین راحتی نیست. الیاسی هم در ۶۷ کیلوگرم به حریف کره‌ای باخت، اما او که در جام تختی همه حریفان را شکست داده نباید به حریف کره‌ای که ۴ سال پیش قهرمان جهان شده، ببازد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به این که شرکت در تورنمنت مجارستان نکات مثبت زیادی داشت، تصریح کرد: اگر آریایی‌نژاد کمی باتجربه‌تر نشان می‌داد دیداری که از حریف خود پیش بود را نمی‌باخت. البته کسب مقام پنجم در اولین اعزام نتیجه خوبی است. پیروزی اسماعیلی مقابل برگ سوئدی هم خوب است. کسب ۳ مدال در ۳ وزن اول بد نیست، اما هر ۳ به آسیایی‌ها باختند و این مسئله بد است. خدری نباید به فرنگی‌کار ازبک می‌باخت، اما وجود چنین مسابقاتی خوب است و در نهایت منجر به این می‌شود که نکات ضعف و قوت کشتی‌گیران مشخص شود.

بنا افزود: ما دو اعزام رسمی دیگر داریم که یکی قهرمانی امید‌های آسیا و دیگری هم قهرمانی بزرگسالان آسیا است و برای انتخاب فرنگی‌کاران زمان داریم.
آقای خاص کشتی فرنگی دنیا در پاسخ به این سوال که آیا قرار است با تیمی جوان راهی مسابقات آسیایی شوند یا خیر، عنوان کرد: این بار برای قهرمانی در آسیا راهی چین می‌شویم و به نوعی با تمام قوا راهی این مسابقات خواهیم شد تا از لحاظ روحی ترمیم شویم و با توجه به این که سال قبل نتیجه خوبی در این رقابت‌ها نگرفتیم، در اولین مسابقه رسمی که می‌رویم باید حضوری باشکوه داشته باشیم.

وی در مورد این که انتخاب فرنگی‌کاران بر چه اساسی انجام می‌شود، گفت: اگر در برخی از اوزان گره کوری داشته باشیم در تورنمنت‌های لهستان وجایزه بزرگ اسپانیا آن را حل خواهیم کرد. هر کشتی‌گیری که خوب نباشد به ته صف می‌رود و این چرخه به همین شکل ادامه پیدا می‌کند تا کشتی‌گیران به خوبی الک شوند و در نهایت بهترین‌ها در بالا و نفرات بدتر پایین قرار بگیرند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به این که شرایط خیلی سختی وجود دارد، اظهار داشت: توقعات از تیم ملی کشتی فرنگی زیاد است و در دو دوره قبلی مسابقات جهانی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بحث انتخابی المپیک نبود، اما اکنون بحث کسب سهمیه المپیک هم است و اگر نتوانیم ۶ سهمیه را کسب کینم زمان را از دست می‌دهیم و باید راهی ۲ مسابقه دیگر شویم. فرنگی‌کاران فعلی تیم ملی این پتانسیل را دارند که برای المپیک ۲۰۲۴ یک معجزه مثل لندن را خلق کنند و کافی است که با همین شرایط پیش برویم و شرایط خوبی را سپری کنیم.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کشتی فرنگی کشتی ایران میزان ورزش ایران محمد بنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک

به گزارش همشهری انلاین محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران عبور کند.

سعید اسماعیلی ستاره ۲۰ ساله کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان، چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا نیز با اقتدار بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

طبق شنیده‌ها کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده اعزامی ایران به المپیک پاریس، قصد دارد گرایی و اسماعیلی را به تورنمنت رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود،‌ اعزام کنند تا در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده یا مبارزه رو در رو نسبت به انتخاب ملی‌پوش اعزامی ایران به المپیک از میان گرایی و اسماعیلی اقدام کند.

توانایی‌های فنی اسماعیلی در حدی است که برخی کارشناسان و تصمیم‌گیران فنی او را فنی ترین فرنگی‌کارد ایران بعد از دوران طلایی حمید سوریان می‌دانند.

از سوی دیگر گرایی نیز هر چند طی یکی دو سال اخیر از دوران اوج خود فاصله گرفته و با مشکل کاهش وزن نیز روبرو است، اما نمی‌توان به سادگی از کنار شایستگی و تجربه او گذشت.

کد خبر 846625 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • رنگرز: انتظار از کشتی در المپیک نباید بیشتر از یک طلا باشد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • شوک به گرایی؛ حذف کاپیتان کشتی از المپیک!
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد