Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید محمد هاشمی شهری در گفت وگو با ایسنا- ‌افزود: سالیانه حدود 600 مورد بیمار مسلول در استان شناسایی می شوند که نیمی از این افراد مبتلا به سل ریوی هستند.

وی گفت: راه اندازی این بخش تخصصی علاوه بر تاثیر مستقیمی که بر سلامت مردم دارد، جایگاه علمی بیمارستان بوعلی به عنوان قطب بیماری های عفونی و گرمسیری در جنوب شرق کشور را بیش از پیش ارتقاء خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ‌هاشمی شهری با اشاره به مجاورت سیستان و بلوچستان با 2 کشور مشکل دار در زمینه بیماری سل گفت: بیماری سل ارتباط مستقیمی با شاخص های توسعه دارد و علاوه بر دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان، وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز در میزان ابتلاء تاثیرگذار است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، هر بیمار مبتلا به سل ریوی درمان نشده می تواند در طول سال حداقل 20 فرد سالم را آلوده کند و خوشبختانه با وجود توانمندی های حوزه سلامت و مراقبت مستمر مجموعه کارکنان بهداشت و درمان موفق شده ایم تا شاخص موفقیّت در درمان بیماران سلی را به بالای 85 درصد افزایش دهیم‌.

وی افزود: در حال حاضر گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قطب منطقه ای جنوب شرق در زمینه تشخیص و مدیریت بیماران مبتلا به سل مقاوم به درمان است و در صورت ساخت و تجهیز بخش استاندارد سل مقاوم به درمان سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به بیماران ایرانی و غیر ایرانی ساکن در این منطقه ارتقاء می یابد.

شهری بیان کرد: با توجه به اینکه بخش سل بیمارستان بوعلی بیش از 50 سال قدمت دارد و سالیانه 120 بیمار در این بخش بستری می شوند تا کنون اقدامات متعدی در زمینه بهسازی و بازسازی این بخش انجام شده است امّا توسعه فضای درمانی و احداث بخش جدید و استاندارد سل ریوی گام بلندی در زمینه ارتقاء شاخص های خدمت رسانی به بیماران و تامین استانداردهای روز دنیا در زمینه کنترل عفونت خواهد بود.

رئیس بیمارستان بوعلی زاهدان نیز در این باره گفت: این بخش جدید با آخرین فن آوری های حفاظت در برابر عفونت‌ تجهیز خواهد شد.

به گفته دکتر عزیز الله جهان‌تیغ در مرحله اولیه برای احداث ساختمان این بخش حدود 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و قرار است ساختمان این بخش در ظرف یک سال و در سه طبقه احداث شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، مرکز ملی آمار انگلیس با اشاره به رصد شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل در سال ۲۰۲۲ افزود: شمار مرگ ناشی از مصرف الکل در این کشور نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۳۳ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد دو هزار و پانصد نفر بیشتر از این سال است.
بنا به گزارش این مرکز، علت بیشترین مرگ ناشی از مصرف الکل مربوط به اختلالات کبدی است و در مردان بیشتر از زنان بوده است.
این میزان مرگ مرتبط با الکل، علاوه بر مرگ شمار زیادی از افرادی است که به علت زیاده روی در مصرف الکل و درگیری‌ها یا حوادث و جرایم ناشی از مستی در این کشور جان می‌بازند.

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است