Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@16:31:38 GMT

قیمت دارو متناسب با وضعیت مردم تعیین شود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۰۷۶۰۷

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که «بخش اعظمی از بدهی‌ها به بخش‌های دارویی و تجهیزات پزشکی در سال ۹۶ تصویب شده است»، گفت: پرداخت‌ها در سال ۹۷ ماه به ماه شده لذا نگرانی در سال ۹۸ وجود ندارد. افزایش قیمت در حوزه دارو هم بعد از انجام کار کارشناسی در وزارت بهداشت لحاظ می‌شود.

بهروز بنیادی درباره موضوع افزایش قیمت دارو در سال ۹۸، اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریمی و مشکل در واردات مواد اولیه دارو و همچنین مبادلات بانکی و گمرکی تعیین نرخ دارو در سال آینده پازلی است که باید به خوبی آن را حل کرد تا قیمت دارو متناسب با وضعیت مردم تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اخیراً هم کارکنان داروسازی گلایه‌هایی از نبود نقدینگی را مطرح می‌کنند، مبنی بر اینکه داروهای تولیدی را به دانشگاه‌ها توزیع کردند، اما دانشگاه‌ها به دلیل بدهی آن را پرداخت نکرده‌اند که باید این مشکل مرتفع شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «با تلاش‌های صورت گرفته و اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه بخش زیادی از بدهی‌های شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی در سال ۹۶ پرداخت شده است»، توضیح داد: پرداختی بیمه سلامت هم از سال ۹۷ ماه به ماه شد. البته به شرط آماده بودن اسناد و مدارک این کار صورت می‌گیرد. تأمین اجتماعی هم این روند را از شهریور ماه سال جاری آغاز کرده است.

بنیادی در ادامه با بیان اینکه «هزینه‌هایی همچون هزینه‌های مرتبط با کاغذ و مواد پتروشیمی هم مازاد بر قیمت دارو شده است»، گفت‌: سال ۹۷ حق افزایش قیمت دارو از ۹ تا ۲۰ درصد داده شد، اما متوسط ۱۲ درصد افزایش پیدا کرد. به هر حال قیمت دارو را کمیته تخصصی در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با حضور نمایندگان صنف تولید کننده دارو تعیین می‌کنند و ما هم موافق افزایش قیمت دارو منوط به کار کارشناسی بر روی آن هستیم

ایسنا

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Cjl برچسب ها: دارو ، قیمت ، مردم

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دارو قیمت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی

امتداد - کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اقبال شاکری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوب خوبی از خود به نمایش گذاشت که یک نمونه آن آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایه دیپلماسی فعال ارزی در کشور‌های مختلف بود.

وی افزود: اگرچه ما در سال ۱۴۰۲ افزایش قیمت ارز را داشتیم، اما این افزایش قیمت در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه نبود و به بیان بهتر ما حداقل افزایش قیمت ارز را در سال ۱۴۰۲ داشتیم که ناشی از بحران های سیاسی در منطقه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن طور که گفتم یکی از اقدامات بانک مرکزی آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشور‌های مختلف بود که این اقدام باعث افزایش ذخایر ارزی کشور و در نتیجه آن تعادل هرچه بیشتر و بهتر عرضه و تقاضا در بازار بود.

شاکری تصریح کرد: کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز برای بخش‌های مختلف اعم از ارز مسافری، ارز دانشجویی و … و همینطور تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم که تامین ارز مورد نیاز این بخش‌ها نشان دهنده بهبود وضعیت منابع ارزی و همچنین مدیریت قوی بانک مرکزی بر بازار ارز است.

وی افزود: این عملکرد مثبت بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ نوید دهنده آینده روشن همراه با ثبات اقتصادی بیشتر در سال جاری خواهد بود. البته نمی‌توان از بحران های سیاسی-امنیتی در منطقه چشم پوشید و ممکن است تاثیرات خود را بر بازار بگذارد که البته هیجانی و موقت خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم در سایه این قبیل اقدامات مثبت بانک مرکزی و آمارهای مثبت متغیرهای پولی اعم از رشد نقدینگی و رشد پایه پولی و تورم، ما شاهد ثبات هرچه بیشتر اقتصادی و بازار‌های مختلف باشیم و مردم نتیجه آن را بیش از گذشته در زندگی روزمره خود حس کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است