Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظری ادامه داد: به‌نظر نمی‌رسد برای تأیید طرح مشکلی وجود داشته باشد چرا که هم در متن قوانین و هم مقرراتی که پیشتر هیئت تطبیق هم آنها را تأیید کرده است، هیچ منع قانونی وجود ندارد، ضمن اینکه شورای شهر تهران در سال 85 مصوبه‌ای با عنوان ساماندهی دستفروشان تعیین و هیئت تطبیق هم آن را تأیید کرده بود؛ مفهوم آن این است مصوبه فعلی نیز با قانون مغایرتی ندارد و در حیطه وظایف شوراهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره اقداماتی که با اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون رخ خواهد داد، تصریح کرد: تفاوت نخست مصوبه فعلی و سابق شورای شهر این است که شمول جامعه هدف این دو با هم متفاوت است. مصوبه قبلی صرفاً درباره دستفروشان بود و مصوبه فعلی شامل دستفروشان،‌ ون‌ها و وانت‌بارهاست.

وی افزود: تفاوت دیگر آنها در ترکیب کمیته نظارت و سیاستگذاری است که اعضای شورا و ‌نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها در آن عضویت دارند و امیدواریم با یک تعامل بین‌بخشی این بار مشکل را حل کنیم. تجربه نشان داده کمیته‌ها و کارگروه‌هایی که اعضای شورا در آنها عضویت دارند از نظم بیشتری برخوردارند و معمولاً نتایج جلسات بیشتر قابل پیگیری است از این رو امیدواریم این جلسات منتج به نتایج مفیدی برای شهروندان شود.

نظری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تفاوت‌های مصوبه فعلی با مصوبه سابق مربوط به زمان فعالیت مشاغل سیار است؛ براین‌اساس در ساعات ابتدایی تا اواخر روز عملاً دستفروشی و به‌طور کلی مشاغل سیار را در معابر نخواهیم داشت و فقط کسبه ثابت می‌توانند مبادرت به کسب و کار خود داشته باشند اما از ساعات ابتدایی شب دستفروشان و مشاغل سیار می‌توانند به فعالیت خود بپردازند.

وی اظهارداشت:  فعالیت مشاغل سیار علاوه بر بازه زمانی مشخص، در نقاطی که از پیش مشخص شده خواهد بود و بر اساس نرخ بهای خدماتی که شهرداری قرار است طی سه ماه از تاریخ مصوبه به‌عنوان لایحه به شورای شهر ارائه کند، از صاحبان مشاغل سیار وجه دریافت شود.

عضو شورای شهر تهران با ابراز اینکه تأکید شده در این لایحه حتماً نرخ بهای خدمات با الزامات محله‌ای در نظر گرفته شود، گفت: در شرایط فعلی متأسفانه مبالغی از دستفروشان یا کسانی که در ون و وانت کسب و کار دارند، به‌صورت غیرقانونی اخذ می‌شود که البته درصد انگشت‌شماری از کارکنان شهرداری این کار را انجام می‌دهند و قاطبه آنها از این موضوع مبرا هستند.

وی با بیان اینکه "به‌دنبال این هستیم که دریافت این وجوه قانونمند و معقول شود"، اضافه کرد: علاوه بر این موارد، دیگر یک فضای ثابت در اختیار صاحبان مشاغل سیار نخواهد بود. برخی افراد سال‌هاست در یک معبر دستفروشی می‌کنند و طبیعتاً کسی که به‌تازگی وارد این شغل می‌شود فضای مطلوب را نخواهد داشت. با اجرایی شدن این مصوبه، فضاهای دستفروشان گردشی خواهد شد و همه می‌توانند از امکان برابر برخوردار باشند.

نظری گفت: برای روزهای پایانی سال نیز شرکت ساماندهی مشاغل بر اساس اساسنامه و مصوبه‌های شورای شهر تهران به وظیفه خود عمل می‌کند. اگر تکلیفی از سوی نهادهای ناظر مانند شورای تأمین یا وزارت کشور به ما اعلام نشود رویکرد مدیریت شهری چه در شورا و چه در شهرداری حمایت از اقشار کمتربرخوردار است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران قانون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران شورای شهر جامعه کسب و کار شهرداری لایحه روزهای پایانی سال وزارت کشور جامعه روزهای پایانی سال شهرداری کسب و کار مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز

یکصد و پنجاهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با دو نطق و یک تذکر کتبی و طرح سوال یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از شهردار برگزار شد و افسانه خواست خدایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در در تذکر کتبی خود به شهردار شیراز با موضوع باغات بانوان اظهار کرد: در تاریخ یکم آذر ماه سال ۱۴۰۰ طرح احداث و راه اندازی باغات بانوان در سطح مناطق یازده گانه شهرداری شیراز مصوب شد و در همین سال نیز شهرداری شیراز به جدیت بر پیگیری این موضوع در کمیسیون فرهنگی تاکید داشتند.

او افزود: بیش از دو سال و نیم از اجرای این مصوبه می‌گذرد و ضرورت این موضوع برای اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و خواسته کمیسیون فرهنگی و قرار گرفتن ردیف‌های بودجه این مصوبه که در هر سال به مصوبه بودجه تعیین شده اختصاص یابد، مطرح است. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: طی جلسات مکرر برگزار شده با شهردار شیراز و شهرداران مناطق یازده گانه شهر شیراز، اما علی رغم مصوبه و پیگیری‌ها و جدیتی که شورای اسلامی شهر شیرار بر اجرا و تحقق این موضوع داشته است متاسفانه در حال حاضر دو باغ بانوان بهره برداری شده در سطح شهر شیراز نیز در اختیار بانوان قرار نمی‌گیرد و این فضا‌ها نیز حتی به شکل عمومی هم در استفاده شهروندان قرار نمی‌گیرد.

خواست خدایی تصریح کرد: احداث چنین فضا‌هایی یکی از نیاز‌های بانوان شهر شیراز است، اما متاسفانه جز دو مجموعه باغ بانوان که در سطح دو منطقه ۱۱ و ۶ مورد بهره برداری قرار گرفت پیشرفت سایر مجموعه‌ها در حال حاضر در طرح اولیه قرار دارد. 

او با اشاره به اینکه باغات بانوان پس از بهره برداری، به صورت صحیح مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، خاطر نشان کرد: از شهردار شیراز در خواست دارم تا اجرای این مصوبه را در اولویت خود قرار دهند. این در حالی است که شورا و شهرداری احداث باغات بانوان را که به مردم وعده دادند به درستی این موضوع محقق نشد و در اجرای این مصوبه نقص وجود دارد. 

خواست خدایی اظهار کرد: شهرداری شیراز ظرف مدت یک هفته نسبت به اقدامات صورت گرفته پیرامون طرح احداث باغات بانوان در سطح مناطق یازدگانه شیراز و دلایل عدم اجرای این طرح پاسخگو باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز
  • درخواست ذوالنوری از استاندار قم برای ساماندهی دستفروشان خانم