Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@12:34:46 GMT

توجه ویژه به کرامت انسانی در منشور حقوق شهروندی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۲۷۹۸

توجه ویژه به کرامت انسانی در منشور حقوق شهروندی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ولی عاقلی، رئیس چهارمین همایش تبیین حقوق شهروندی، صبح امروز، ۸ اسفند ماه، در مراسم اختتامیه چهارمین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی که در مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، افزود: چنانچه بخواهیم موضوع حقوق شهروندی را از دیدگاه اسلام و غرب مورد بررسی قرار دهیم و در آن زیست‌بوم ایرانی و اسلامی و انسانی را موردتوجه قراردهیم، قطعاً یکی از کلیدواژه‌های مهم آن توسعه انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‌وی با اشاره به اینکه مازلو در تئوری خود نیازهای فیزیولوژیک را در قاعده هرم و خودشکوفایی انسانی را در رأس هرم قرار داده است، افزود: خلاف این دیدگاه ماتریالیستی که انسان و ماده در رأس این هرم قرار دارد، خدامحوری ‌و توحیدمحوری در راس هرم از دیدگاه اسلام قرار دارد و به هدایت‌گری، عدالت‌خواهی، قانون‌گرایی و فقر زدایی توجه شده است.
عاقلی با اشاره به رونمایی منشور حقوق شهروندی که در ۲۲ فصل توسط رئیس جمهور بر اساس قوانین اساسی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: این منشور مفصل‌ترین منشور حقوق شهروندی است که حمایت رهبری و مسئولین نظام و هیئت دولت از نقاط‌ قوت این منشور است که برخلاف بیانیه حقوق بشر که انسان‌محوری در راس آن قراردارد و به خدامحوری و توحیدمحوری در منشور حقوق شهروندی توجه جدی شده است.
وی با بیان اینکه مراتب کرامت انسانی به‌طورکامل در منشور حقوق شهروندی لحاظ شده است، افزود: با توجه به اینکه شرایط و بسترهای لازم برای رشد و تعالی در کشور فراهم است، اما متاسفانه در عمل‌گرایی و تبدیل تئوری‌ها به عمل ضعیف هستیم که باید در این راستا توجه جدی شود.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: باید نقاط ضعف و تهدیدات را شناسایی کنیم و با صرف انرژی و کنکاش با عمل‌گرایی تدریجی در راستای توسعه انسانی و اقتصادی گام برداریم.
رئیس چهارمین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی با بیان اینکه باید از تئوری‌گرایی به سمت عمل‌گرایی حرکت کنیم، افزود: چنانچه حقوق شهروندی در سرشت ما نهادینه شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی و تورم کشور نیز مرتفع و ایثارگری اختیاری ایجاد می شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن حقوق شهروندی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند

به گزارش همشهری آنلاین، سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: در برنامه چهارم، ۲۱حکم در حوزه این معاونت وجود دارد اما بعد از گذشت سه سال از عمر این دوره مدیریت شهری جای سوال است که چه تعداد از این احکام محقق شده است؟

او افزود: احداث ۷سرای محلات در برنامه بود اما چه تعداد تاسیس شده است؟ در حوزه آموزش‌های شهروندی بگوید که چه تعداد از این آموزشها ارائه شده است؟ در مورد قرارگاه جهادی سیدالکریم توضیحاتی ارائه دهید که قرار است چه اقداماتی انجام دهد.

تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه مردم از شهرداری تهران توقع دارند که شهری تمیز و آراسته داشته باشند و برای اینکه شهری آراسته و در شأن و متناسب با فرهنگ مان داشته باشیم، لازم است اقداماتی در چارچوب توقعات مردمی شکل گیرد، گفت: سوال من این است که چقدر برای فرهنگ‌سازی شهر متمدن تلاش کردیم؟

علیرضا نادعلی رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه جلسات متعددی با معاونت فرهنگی برگزار شده است، گفت: در مورد استقبال از نوروز زحمات زیادی کشیده بودند، اما در برخی از مناطق، برخی از کارها برای استقبال از نوروز خوب و در برخی مناطق کیفیت نداشت و باید متوازن می شدند و در مورد فعالیت ماه رمضان نیز باید بگویم در بیلبوردهای شهری به مردم گزارش داده می شد و ما هر چه به سمت مناطق و محلات برویم کارها نهادینه می شود و سعی شده به موضوعات جدید با تکنولوژی جدید وارد شوند که باید ادامه داشته باشد تا جاهای خالی پر شود.

جای خالی شادی و تفریح بعد از کرونا

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه انجام کارهای اجتماعی بعد از کرونا بسیار سخت است و شهرداری تمام تلاش خود را کرد تا با طراحی برنامه‌های خلاقانه مردم را به برگزاری برنامه های جمعی تشویق کند، افزود: برای شادی و تفریح بعد از کرونا نیازمند الگو و طراحی جدید بودیم که این مهم نیز محقق شد و شاهد بودیم که جشنواره شهر رمضان امسال با حضور پرشور مردم رقم خورد.

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه امسال به همراه خانواده در برنامه بلوار کشاورز و پارک لاله حضور داشتم و از این خلاقیت‌ها وابتکارات تشکر می‌کنم، گفت: اما نیازمند تولیدات خلاقانه و نوآورانه هستیم و در برنامه‌های امسال ابتکاراتی داشتیم و توصیه میکنم که سال دیگر به مسئله معرفی ظرفیت های گردشگری تهران توجه ویژه شود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با بیان اینکه رویکرد وظایف ذاتی شهرداری باید تقویت شود، گفت: انتظار ما این بود که در روز زمین پاک بیشتر فعالیت صورت می گرفت و در حوزه آب، هوا و خدمات شهری، اقدامات بیشتری مورد توجه قرار بگیرد.

حجت السلام سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا هم با بیان اینکه ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ درگیر بودند که جای تقدیر دارد، ادامه داد: باید آموزش خانواده را با محوریت مادران مورد توجه قرار دهیم. اگر مادر خانواده درست آموزش ببیند هم می‌تواند فرزند را درست تربیت کند و هم تأثیر ویژه ای بر همسر خود داشته باشد.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه فرهنگسازی انسان متعالی انجام شد، گفت: در سالهای قبل اقدامات دینی با روش‌های نوین و جذاب چندان برگزار نمی‌شد که این اقدام در سال جاری مورد توجه قرار گرفت. باید در بیلبوردها برنامه‌های دیگر نیز معرفی می شد تا مردم از برنامه‌های بیشتری بهره ببرند.

کد خبر 846684 منبع: ایسنا برچسب‌ها حقوق شهروندی شوراى شهر تهران

دیگر خبرها

  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • تکلیف «گرایی»های فرنگی مشخص شد
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است