Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@23:33:14 GMT

جزئیات تازه از اپیزود نوروزی «پایتخت»

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۳۳۲۳

صراط:

خشایار الوند نویسنده «پایتخت» در توضیحاتی درباره فیلمنامه اپیزود ویژه‌ای که قرار است برای شب سال نو آماده شود به خبرنگار مهر گفت: متن فیلمنامه کار آماده است و این روزها در حال انجام روتوش‌های نهایی روی آن هستیم.

وی درباره موقعیت‌های کمدی این اپیزود ویژه نوروز ۹۸ که در یک قسمت پخش خواهد شد، عنوان کرد: ما اساسا در همه فصل‌های «پایتخت» اولین نیت‌مان سرگرم کردن مخاطب بوده است، شاید موقعیت‌هایی که طراحی می‌کنیم کمی متفاوت باشد، این موقعیت‌ها خیلی رئال و باورپذیر است و تقریبا فانتزی نیست و حتی اگر حوادثی مثل مواجهه با داعش و یا سقوط از بالن را در متن داستان طراحی می‌کنیم باز هم سعی کرده‌ایم باورپذیر و براساس روال معمول زندگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اپیزود ویژه هم همین کار را انجام می‌دهیم.

الوند با اشاره به سختی نگارش این اپیزود ویژه بیان کرد: نگارش این موقعیت‌های کمدی در ۹۰ دقیقه و یا ۱۰۰ دقیقه که مشابه یک تله فیلم است، خیلی سخت بود. ما در سریال‌های «پایتخت» دو سه قسمت اولیه را به نوعی طراحی می‌کردیم که در قسمت‌های چهارم و پنجم کار شروع شود اما اینجا این فرصت را نداشتیم.

خانواده نقی معمولی در شب آخر سال

وی درباره موقعیت‌های داستانی تک قسمت نوروزی «پایتخت» هم گفت: موقعیت این افراد حدود یک و نیم سال بعد از سفر و اتفاقات سوریه است که در فصل قبل شاهد آن بودیم و حالا در شب آخر سال جدید اتفاقاتی رخ می‌دهد.

این نویسنده درباره حضور ترکیب کامل بازیگران با توجه به اینکه برخی از آن‌ها سر کارهای دیگر هستند و پررنگ بودن نقش‌ها، گفت: همه بازیگران گرفتار پروژه‌های دیگر هستند اما در این کار هم حضور دارند با این حال نقی و ارسطو مدت زمان بیشتری به نسبت دیگر کاراکترها بازی دارند.

کشتن باباپنجعلی به صلاح نبود!

الوند درباره حضور علیرضا خمسه نیز که شایعه شده بود دیگر در «پایتخت» حضور ندارد هم بیان کرد: باباپنجعلی هم در این تک اپیزود حضور دارد و به نظرم برای ساخت یک اپیزود ۹۰ دقیقه‌ای کشتن باباپنجعلی به صلاح نبود (می‌خندد) ما همچنان از قابلیت‌های علیرضا خمسه استفاده می کنیم و اتفاقا او هم حضور متفاوتی در این تک قسمت دارد.

وی در پایان درباره سریال «پایتخت» و این اپیزود ویژه بیان کرد: تلاش ما این است که مردم با این اپیزود سرگرم شوند اما کار سختی است چون توقعات همه نسبت به «پایتخت» بالا رفته است.

اپیزود ویژه «پایتخت» به تهیه‌کنندگی الهام غفوری، کارگردانی سیروس مقدم برای شب تحویل سال ۹۸ ساخته می‌شود و در آن خشایار الوند نویسنده و محسن تنابنده سرپرست نویسندگان است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پایتخت فیلنامه نوروز صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان از برگزاری شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشور در این منطقه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و گفت: شش عنوان برنامه فرهنگی ویژه این هفته در منطقه ۳ برگزار خواهد شد.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های فرهنگی هفته اصفهان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی مهم در منطقه سه شهرداری اصفهان در این هفته که با مشارکت مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان برگزار می‌شود، ویژه‌برنامه «شب شعر» به یاد شاعر بزرگ «کمال‌الدین اسماعیل» شاعر قرن هفتم است که با حضور شاعران برتر کشور همچون قاسم رفیعا، سعید بیابانکی و عباس احمدی، همچنین شاعران استانی همراه با اجرای مجری توانمند محمدرضا یزدان‌پرست در محل پارک مقبره کمال‌الدین برگزار می‌شود.

وی با دعوت از تمام شاعران و اهالی قلم شهر اصفهان و عموم شهروندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی افزود: این برنامه فرهنگی ادبی، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت از ساعت ۱۹:۳۰ در پارک کمال، جنب مقبره کمال برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ در این منطقه با مشارکت و محوریت مردم محلات برگزار می‌شود، تصریح کرد: ویژه‌برنامه شاد و مفرح جشن «زنگ اصفهان» همراه با برگزاری برنامه‌های مختلف جنبی به‌همراه معرفی اصفهان ویژه مدارس سطح منطقه با معرفی تاریخ آن در قالب آیتم‌های نمایشی و مسابقه از سوم تا پنجم اردیبهشت برگزار می‌شود.

ابوطالبی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های منطقه سه شهرداری اصفهان در این هفته «عاشقانه‌های اصفهان» است که شامل کلیپ‌های کوتاهِ معرفی آثار تاریخی این منطقه و معرفی محلات قدیمی و تاریخی این کلان‌شهر به شهروندان و گردشگران است.

وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های خانه مشروطیت، تورهای بازدید از خانه مشروطیت همراه با پخش فیلم و نمایشگاه ویژه بزرگ‌مردان تاریخ به عنوان دیگر برنامه‌های محلی منطقه سه شهرداری اصفهان در این هفته گفت: «نقش عشق» عنوان برنامه‌ای است با محوریت بازدید از مقبره خواجه نظام‌الملک همراه با آشنایی با بعضی هنرهای سنتی اصفهان که در تاریخ هشتم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با اشاره به یکی از برنامه‌های پر مخاطب و اصلی این منطقه با عنوان «چهارباغ، جان اصفهان» افزود: این ویژه‌برنامه با مشارکت اداره‌های فرهنگی اجتماعی و ورزشی مناطق یک و سه شهرداری این کلان‌شهر و مدیریت چهارباغ در هفته فرهنگی اصفهان عصرها همراه با برنامه‌های متعدد، نمایش خیابانی، غرفه‌های فرهنگی، بازی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: معرفی بناهای تاریخی و معماری اصفهان، شخصیت‌های هنری و فرهنگی آن و استقبال از گردشگران و فرهنگ عامه این شهر کهن از محورهای برنامه‌های این هفته در محلات منطقه سه شهرداری این کلان‌شهر است.

کد خبر 747266

دیگر خبرها

  • رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد
  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • فرصت ویژه گلر استقلال پس از یازده ماه!
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • تصاویر استقبال ویژه از رئیسی در پایتخت فرهنگی پاکستان | پرواز نیم ساعته از اسلام آباد به لاهور | ویدئو
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان