Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به نقش برجسته بانوان در انقلاب اسلامی گفت: گام دوم انقلاب اسلامی با پیشگامی بانوان با موفقیت سپری می‌شود. ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزّی صبح امروز در همایش تکریم بانوان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به طرح جشن بانوانه هلال‌احمر اظهار داشت: بانوان در جامعه جایگاه برجسته‌ای دارند که این جایگاه والا را اسلام به زنان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هنگامی اسلام مقام زن را در جایگاه انسان کامل معرفی کرد که هیچ ارزشی برای زن قائل نبودند اما قرآن از سوی خداوند متعال گفت همه انسان‌ها اعم از زن و مرد از جان و نفس واحدی هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر افزود: گرامیداشت مقام زن در عبودیت و بندگی خدا است که مردان و زنان می‌توانند تا حد بالا اوج بگیرند و طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) آسیه از جمله بانوانی است که به مقام بالا دست یافته است آسیه از دستورات طاغوتی فرعون تمرد کرد و نخستین زنی است که به مقام کمال رسید.

بانک اطلاعاتی بانوان شاغل استان تهران تدوین شدنخستین جشنواره فرهنگی بانوان در استان مرکزی برگزار می‌شودگزارش یک جشن: روایتی از نخستین‌‌های بانوان جانباز و اعتراض به شهیدی+فیلم

معزّی با اشاره به اینکه مریم دختر عمران و خدیجه دختر خویلد همسر پیامبر(ص) که همه هستی خود را تقدیم اسلام کرد از دیگر بانوان برجسته است عنوان کرد: فاطمه زهرا(س) به عنوان بانوی بانوان جهانیان که ریشه اسلام در وجود این بانوی بزرگوار است از برجسته‌ترین زنان عالم و الگوی همه بانوان است.

وی همچنین ادامه داد: یک قرن پیش در غرب به زنان اجازه دست زدن به کتاب مقدس را نمی‌دادند و زن در جامعه مقامی نداشت همچنان که امروز نیز در غرب نگاه به زن همچون کالا است البته زنان اندیشمندی نیز وجود دارند اما نگاه غالب غرب به زنان نگاه کالایی است و خانواده فروپاشیده است.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه توجه به وجود علمی بانوان در نگاه خدامحوری اولویت دارد تصریح کرد: بانوان شهید، جانباز و اسیر مردانه ایستادگی کردند و همه بانوان کشور با حفظ عفت و حجاب نمونه هستند که مقام معظم رهبری نیز جایگاه ارزشمندی برای بانوان قائل است.

معزّی در پایان خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب علی‌رغم میل غربی‌ها به پیش می‌رود و خطاب رهبر انقلاب به جوانان و بانوان این است که به خود ببالید که آینده را آباد می‌کنید.

انتهای پیام/ش

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در سومین سالگرد شهادت سردار شهید سیدمحمد حجازی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه قدس، مراسمی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع مهاباد برگزار شد. پیروان مکتب ایثار و شهادت که ادامه  راه شهدا را ضامن بقای نظام و انقلاب اسلامی می دانند.

سرهنگ اکبر نوروزی، فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه مهاباد در این مراسم گفت: سردار شهید سید محمد حجازی، مجاهدی با ایمان و راستین بود که برای خدمت به اسلام و انقلاب سر از پای نمی‌شناخت و همواره در راه اعتلای اسلام و انقلاب کوشید.

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام شیخ کاظم ابراهیمی استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به دشمنی دیرینه قوم یهود با مسلمانان گفت: دکترین نظام اسلامی بر پایه توکل به خدا و اتکا به قدرت ایمان و خودباوری تعریف و ترسیم شده و پیشرفتهای کشور در زمینه های مختلف هم در سایه رهبری واحد و اتحاد و یکدلی آحاد مردم به دست آمده است.

عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد افزود: نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر دانش جوانان و توکل بر خداوند از دورانی که حتی در تولید سیم خاردار هم ناتوان بود، اکنون موفق به ساخت و استفاده از موشک های نقطه زن علیه دشمنان اسلام شده است.

سردار حجازی 29 فروردین سال 1400 پس  از سالها مجاهدت بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به همرزمان شهیدش پیوست.

سرداری خستگی ناپذیر که بیش از چهار دهه در راه دفاع از انقلاب اسلامی مجاهدت کرد و علاوه بر ایثارگری در مناطق کردستان و آذربایجان‌غربی در سالهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی، منشاء خدمات فراوان در جبهه مقاومت علیه استکبار و صهیونیسم جهانی هم بود.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکس سرداران شهید راه قدس و جبهه مقاومت در حیاط مسجد جامع برپا شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • توجه به هویت ملی، رمز موفقیت صداوسیما
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • ترکیب تیم ملی بانوان کوراش جمهوری اسلامی ایران مشخص شد
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • اتمام حجت یک مقام ارشد سپاه با اسرائیل
  • ارتش در عرصه‌های مختلف جایگاه خود را تحکیم و تثبیت کرده است
  • ارتش در عرصه های مختلف جایگاه خود را تحکیم و تثبیت کرده است