Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@05:04:22 GMT

توضیحات سازمان تامین اجتماعی درباره یک گفتگو

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۳۷۷۹

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی درج گفتگویی با عنوان "رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان تهران: برای کارگران ساختمانی استان تهران سهمیه بیمه در نظر گرفته نشد/ سازمان تامین اجتماعی انجمن‌های صنفی را بازی می‌دهد" در ایلنا، سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی را برای این خبرگزاری ارسال کرد.

متن کامل توضیحات به این شرح است:

عطف به مطلب مندرج در آن خبرگزاری با عنوان «رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران: برای کارگران ساختمانی استان تهران سهمیه بیمه در نظر گرفته نشد/ سازمان تامین اجتماعی انجمن‌های صنفی را بازی می‌دهد» مورخ ۱۵ بهمن ۹۷ به استحضار می‌رساند:

«در اجرای قانون بیمه‌ای اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب ۹ آبان ۸۶ مجلس محترم شورای اسلامی و به منظور شناسایی کارگران این بخش، سامانه خدمات رفاهی کارگران ساختمانی به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

samanehrefah.ir توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی و عملیاتی شده است. لذا به منظور رسیدگی به درخواست‌ها و بهره‌مندی متقاضیان ذی‌ربط از تسهیلات قانون مذکور، متقاضیان شاغل در صنعت ساختمان ابتدا می‌بایست در سامانه مذکور ثبت نام نموده و انجمن صنفی ذی‌ربط نیز بر مبنای اطلاعات ارائه شده و انجام بازرسی مراتب را تایید کنند، از این مرحله به بعد شعب سازمان تامین اجتماعی بر اساس ضوابط و مقررات جاری نسبت به پذیرش و نامنویسی آنان اقدام لازم را به عمل می‌آورند.

شایان ذکر است انجمن‌های صنفی هر یک از شهرستان‌ها می‌توانند مشکلات و درخواست‌های خود را به کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور ارسال و با توجه به ارتباط مستمر این کانون با سازمان تامین اجتماعی، رسیدگی به موضوعات مرتبط و هماهنگی‌های لازم با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیمه کارگران ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سازمان تامین اجتماعی اسفند ماه سال گذشته درباره موضوع کسر مبلغ یک میلیون تومان از فیش حقوقی مستمری بگیران این سازمان که موجبات نارضایتی تعداد قابل توجهی از بازنشستگان را به همراه آورده است،در اطلاعیه ای اعلام کرد کسورات انجام شده  با هدف سرمایه‌گذاری و واگذاری سهام یکی از شرکت‌ها، صورت پذیرفته است و مبتنی بر حق انتخاب داوطلبانه این قشر عزیز از هرگونه طرح مرتبط با ایشان است. اما گویا این انتخاب برای برخی هنوز قطعی نشده است . شهروند خبرنگاری در پیامی از برگردانده نشدن وجه کسر شده گلایه کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

با سلام و احترام
اینجانب بازنشسته تامین اجتماعی هستم، اسفند ماه ۱۴۰۲ از مستمری بگیران مبلغ یک میلیون تومان برداشت کردند. برای پیگیری به بیمه مراجعه کردم گفتند برای سرمایه گذاری برداشت شده و عودت داده می‌شود.تا کنون برگشتی به حساب صورت نگرفته.در طی این مدت بین بیمه و بانک و تامین اجتماعی در رفت و آمد هستم، هر کدام می‌گوید به ما مربوط نیست به فلان جا مراجعه کنید

دیگر خبرها

  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد