Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماریابی سل و ویروس اچ.آی.وی، برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال و ریشه‌کنی بیماری مالاریا طی دو سال از برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال آینده است. ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا رئیسی ظهر امروز در همایش معاونان بهداشتی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد اظهار داشت: دیابت و فشارخون از عوامل اصلی مرگ و میر شناخته شده‌اند و اگرچه اقدامات خوبی برای کنترل این بیماری‌ها در کشور انجام شده است اما راضی کننده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مقابله با بیماری‌های یاد شده علاوه بر اقدامات همیشگی باید برنامه ویژه‌ای اجرا شود که در همین راستا استقرار نظام مراقبت بیماری‌های غیر واگیردار از اولویت‌های مورد تاکید در سال آینده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماریابی سل و ویروس اچ.آی.وی، برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال و ریشه‌کنی بیماری مالاریا طی دو سال از برنامه‌ها و اولویت‌های دیگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال آینده است.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت "ترویج بی‌اخلاقی" در جامعه پزشکی را تکذیب کرداعتراف وزارت بهداشت به افزایش بیشتر از نرخ تورم "تعرفه خدمات پزشکی"قائم‌مقام وزارت بهداشت: 52درصد مردم ایران سن بالای 70سال را تجربه می‌کنند

رئیسی گفت: آمادگی حوزه بهداشت برای عملیاتی شدن کامل نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت و نیز اجرای پیاده سازی اسناد بالا دستی مورد تاکید مقام معظم رهبری از دیگر اولویت‌های وزارت بهداشت در سال پیش رو است.

وی ادامه داد: وی بازنگری و اصلاح ساختار شبکه‌های بهداشت، ارتقای یکپارچه سامانه‌های پرونده الکترونیک سلامت سیب، ناب و سینا، پیشگیری و کنترل دخانیات، سنجش آفات و سموم در هشت محصول، پیشگیری و کنترل مسمومیت‌های الکلی، گسترش خدمات سلامت روانی و اجتماعی، توانمندسازی و راه اندازی تیم‌های کاهش آسیب اعتیاد، ارتقاء سلامت سالمندان، کاهش مرگ ومیر نوزادان، رشد و تکامل کودکان و پیشگیری از چاقی به ویژه در کودکان را از دیگر برنامه‌های سال حوزه ماموریت خود عنوان کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در قالب یکپارچه‌سازی سامانه‌های بهداشتی همپوشانی دو میلیون و 560 هزار دفترچه بیمه در سطح کشور از بین رفته است.

رئیسی با اشاره به لزوم برنامه‌های بهبود تغذیه در سطح کشور گفت: غنی‌سازی مواد غذایی با ویتامین D با توجه به کمبود این ویتامین در بین افراد جامعه، از اولویت‌ها و برنامه‌های وزارت بهداشت است که این غنی سازی در مواد غذایی شامل روغن، شیر و نان انجام می‌شود.

وی افزود: ارائه بسته‌های خدمات سلامت مانند مراقبت از بارداران و نوزادان و خدمات ایمن‌سازی و واکسیناسیون با توجه به تغییرات جمعیتی در بین ساکنان شهرها و روستاها، افزایش جمعیت و تغییر سبک زندگی طی 40 سال گذشته نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: روزانه 650 هزار نفردر سراسر کشور خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند که اگر ارائه یک خدمت اضافی در این زمینه حذف شود نقش مهمی در مدیریت هزینه‌ها و ارتقاء خدمات رسانی خواهد داشت.

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان روز سه شنبه ٢٨ فروردین ماه سالجاری در جریان بازدید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی این استان و نشست با رئیس دانشگاه ، معاون غذا و دارو و کارکنان این معاونت بیان داشت : دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با ارتقاء کیفی سطح خدمت رسانی خود توانسته است رضایتمندی مطلوبی را در سطح جامعه ایجاد نماید.

وی افزود: در دولت سیزدهم توجه مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان کردستان شده است که در همین راستا مصوبات خوبی را در سفرهای ریاست جمهوری به استان کردستان شاهد بوده ایم که با پیگیری های مجدانه استاندار کردستان و مدیران دستگاه های اجرایی امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از بسیاری از مراکز تخصصی از جمله قلب ، سرطان ، پیوند استخوان و ... در استان کردستان هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان تحول در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان را حاصل برنامه ریزی های مدون در این حوزه خواند و افزود: با تدابیر پیش بینی شده شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود داروهای خاص در سطح استان هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام های جدیدی برداریم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی استان از ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای خبر داد و بیان کرد: استان کردستان با برنامه ریزی های انجام شده دارای کمترین چالش در حوزه اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص است که در صدد هستیم با احداث انبار استراتژیک دارویی به توسعه این بخش هم کمک نمائیم.

در پایان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان استفاده از ظرفیت های قانون مولد سازی برای اتمام پروژه های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی را یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه خدمت رسانی توسط این دانشگاه ذکر کرد و گفت : سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان آمادگی خود را جهت همکاری و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات و بهداشتی و درمانی این استان در همین راستا را اعلام می نماید.

راه اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان

فریدون عبدالملکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان کردستان نیز با اشاره به برخی نیازمندی های استان گفت: کلنگ زنی دو بیمارستان در استان، به مطالبه عمومی تبدیل شده است که امیدوارم با همکاری مدیران استانی هر چه سریعتر ساخت این دو پروژه به اتمام رسیده و به چرخه ارائه خدمات وارد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان کردستان بیان کرد: فراهم کردن انبارهایی برای بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام، دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین تامین ملزومات آزمایشگاهی از جمله نیازمندی های ما در حوزه غذا و دارو است که با این کار مهم جایگاه مرجعیت دانشگاه حفظ و ارتقاء داده می شود.

عبدالملکی به پیشرفت سایر بخش های دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزشی ٨ رشته جدید به دانشگاه اضافه شده که دستیاری عفونی و ارولوژی و PhD پژوهشی پزشکی سلولی ملکولی و نیز احداث دانشکده داروسازی و فناوری های نوین از آن جمله است.

وی به ارائه خدمات به مردم در ١٦ بیمارستان دانشگاهی و یک بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بیمارستان سیار برای موارد غیرمترقبه است که نیاز به تکمیل تجهیزات پزشکی و تکمیل محلی برای نگهداری آن داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان کردستان، مرز باشماق را از مهمترین مرزهای صادراتی کشور برشمرد و اظهار کرد: در این مرز باید به سلامت به عنوان یک مقوله ویژه توجه شود به طوری که فضایی حداقل ١٠٠٠ متر مربعی برای ارائه خدمات سلامت از قبیل واکسیناسیون، قرنطینه سازی، کنترل قاچاق دارو و مواد آرایشی و پد پالگرد در طرح جامع مرز در نظر گرفته شود.

گفتنی است بازدید از واحد های مختلف آزمایشگاه معاونت غذا و دارو پایان بخش این دیدار و نشست ٢ ساعته بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896086

دیگر خبرها

  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • اعلام قیمت ویزیت پزشکان؛ تعرفه‌های پزشکی چقدر افزایش یافت؟
  • تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر
  • جزئیات تعرفه پزشکان اعلام شد
  • اعلام تعرفه‌های جدید ویزیت پزشکان ۱۴۰۳
  • جزئیات تعرفه‌های پزشکی اعلام شد
  • دولت تعرفه‌های پزشکی را ابلاغ کرد
  • تعرفه های جدید پزشکی ابلاغ شد