Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@18:53:58 GMT

سند ملی علوم زیستی در کشور نداریم

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۵۷۲۱

سند ملی علوم زیستی در کشور نداریم

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد نبیونی روز چهارشنبه در سومین همایش ملی زیست شناسی دانشگاه پیام نور در ساری افزود: انجمن زیست شناسی 6 هزار عضو فعال در کشور دارد.
وی با بیان این که مجمع عمومی انجمن زیست شناسی در فروردین ماه سال آینده تشکیل می شود، گفت: کنگره های ملی و بین المللی دوسالانه را انجمن زیست شناسی در برنامه کاری دارد و بیستمین کنگره در مراغه برگزار شد و کنگره بیست و یکم سال آینده در کاشان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اساس سند راهبردی که جمع بندی کردیم به این نتیجه رسیدیم در مراکز استان ها حضور یافته و با پژوهشگران بحث و بررسی کنیم.
نبیونی از مشهد ، اهواز ، ارومیه ، تبریز و اصفهان به عنوان شهرهای فعال در زمینه علوم زیستی نام برد و گفت: در نشست با پژوهشگران به این نتیجه رسیدیم وقتی سند ملی برای علوم زیستی کشور نداریم ، معلوم نیست چه اتفاقی در این حوزه رخ می دهد.
رییس هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران با بیان این که هزینه جمع آوری و دفع هر کیلو زباله 240 تومان است، یادآور شد: هزینه این کار در کرج برابر با اعتبار سالانه 2 دانشگاه بزرگ است آن وقت در برگزاری همایش زیست شناسی باید دنبال منابع مالی باشیم.
نبیونی با اشاره به اینکه مسائل اینچنینی باید در همایش زیست شناسی مطرح و زمینه رفع مشکلات فراهم شود، اظهار داشت : برای بودجه های پژوهشی با مشکل مواجه هستیم.
وی افزود : اگر مدیریت شهری، بخشی از هزینه ها را در زمینه پژوهشی مطالعات زیستی لحاظ کند بسیاری از مشکلات جمع آوری زباله و دفن آن، رفع می شود.
رییس هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران گفت: رفع این مشکلات باید به دست ما اتفاق بیفتد و اگر قرار بود مدیریت شهری در این زمینه کاری کند تاکنون این اتفاق افتاده بود و شاهد بحران زباله در برخی شهرها نبودیم.
وی افزود: با خالی بودن صندلی رشته های علوم زیستی در دانشگاه ها مواجه هستیم.
سومین همایش ملی زیست شناسی دانشگاه پیام نور امروز چهارشنبه در ساری شروع به کار کرد و 2 روز ادامه دارد.
بر اساس اعلام مسئولان برگزاری ، 200 پژوهشگر حوزه علوم زیستی 240 عنوان مقاله برای همایش ارسال کرده اند.
9927//1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف دانشگاه پیام نور زباله زیست شناسی مشهد منابع مالی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این مراسم دکتر سعید شهند با اشاره به شعار امسال هفته زمین پاک گفت: امروز پلاستیک یکی از عوامل آلودگی محیط زیست و تهدید کننده سلامتی زیستمندان جهان است و می‌بایست تلاش کنیم استفاده از پلاستیک و به ویژه ظروف یکبارمصرف پلاستیکی را در زندگی روزمره به حداقل ممکن برسانیم.   وی ضمن تقدیر از دغدغه مندی دانش آموزان و مسئولین آموزش و پرورش نسبت به مسائل محیط زیستی گفت: بهره مندی از محیط زیست سالم حق تمامی زیستمندان است و این امر جز با یاری و همراهی عموم مردم محقق نخواهد شد.   وی نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور را در شکل دادن به آینده محیط زیست کشور مهم و اساسی دانست و افزود: دانش آموزان به عنوان سفیران حفظ محیط زیست، با ارتقا آگاهی‌های محیط زیستی خود می‌توانند موجب افزایش حساسیت و مسئولیت پذیری در میان هم نوعان و خانواده‌های خود در رابطه با مقوله حفاظت از محیط زیست باشند.

دیگر خبرها

  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط‌زیستی
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی برخورد جدی می کنیم
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی