Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@05:36:33 GMT

کلاهبردار ۷ میلیاردی گلستان دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۵۷۵۶

رکنا: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان از دستگیری متهمی که از شهروندان گرگانی ۷ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجتبی مروتی اظهارداشت: ماموران پلیس آگاهی استان پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، موفق به شناسایی یک کلاهبردار حرفه‌ای در شهرستان "گرگان" شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی اظهار داشت: طی بررسی‌های پلیس مشخص شد، متهم با راه اندازی یک شرکت تجاری و تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی، با وعده تحویل فوری خودرو در کمتر از ۱۰ روز و با قیمتی پایین‌تر از بازار، تعداد زیادی از شهروندان را فریب داده و مبالغ هنگفتی از آنان دریافت کرده است.

سرهنگ مروتی تصریح کرد: پس از گذشت مدتی طولانی و عدم تحویل خودروها، صاحب شرکت هر روز با بهانه‌های مختلف برای عمل نکردن به تعهدات خود، خریداران را سردرگم کرده و برای فرار از دست قانون متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: سرانجام متهم که دائما در حال تغییر محل اختفای خود بود، طی هماهنگی با مقام قضائی و در عملیاتی ضربتی در شهرستان گرگان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

سرهنگ مروتی گفت: متهم در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس، به ۷ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: پلیس فرار قانون کلاهبرداری پلیس فرار قانون کلاهبرداری اخبار حوادث رئیس پلیس آگاهی میلیاردی گلستان دستگیر شد عکس فیلم زن جوان مرد دختران یک زن دختر همسرش پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق ۴ میلیاردی ویلا در لواسانات

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت اماکن در روستای کند شهرستان لواسانات، در پی‌جویی های انتظامی و بررسی دوربین‌های مداربسته، مشخص شد که مال باخته فردی را به عنوان نگهبانی استخدام کرده و فرد هر چند وقت یک بار از ویلا سرکشی می‌کرده است.

وی افزود: وی با سوءاستفاده از نبود مالک، و با به کارگیری که از کلیدهایی که در اختیار داشته به راحتی وارد ملک شده و با صحنه سازی و چیدمان مکان، طوری جلوه داده که سارق یا سارقین به محل مراجعه کرده و اقدام به سرقت از ویلا که به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال بوده کرده است.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت با هوشیاری و استفاده از شگردهای نوین پلیسی، مخفیگاه متهم در شهرستان «پاکدشت» شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، تیم عملیات کلانتری ۱۶۶ لواسانات به مخفیگاه مراجعه و در یک عملیات منسجم پلیسی متهم را غافلگیر و دستگیر کردند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: از مخفیگاه متهم مقادیری از اموال مسروقه کشف شد و با اقدامات فنی مشخص شد که مابقی اموال با قیمت پایینی به مالخر فروخته شده است.

سرهنگ ضرونی گفت: طی شناسایی مالخر در یکی از پاتوق‌های شهرستان، در حالی که قصد فروش اموال را داشت، مأموران او را دستگیر کرده و متهمان به کلانتری منتقل شدند. همچنین کلیه اموال به ارزش ۴ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ ضرونی در پایان به شهروندان توصیه نمودند که برای امنیت منزل و ویلا حتماً از دوربین‌های مداربسته و دزدگیر استفاده و از سپردن کلید منزل خود به افراد غیرقابل اعتماد جدا خودداری کنید.

کد خبر 6076721

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران 
  • سارقان ۵۰ میلیاردی طلاجات دستگیر شدند
  • انجین‌های ۱۰ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس/دستگیری عامل آزار و اذیت در فیروزآباد
  • کلاهبردار رسید جعلی صادر در شهریار دستگیر شد
  • هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری
  • شناسایی متهم به کلاهبرداری میلیاردی در بردسکن
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در الیگودرز
  • سارقان دام در کاشمر دستگیر شدند
  • دستگیری سارق ۴ میلیاردی ویلا در لواسانات
  • اخاذی میلیاردی با جعل عنوان نیروی ویژه حفاظت اطلاعات در مشهد