Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، مراسم بزرگداشت آیت‌الله محمد مومن قمی عضو فقید فقهای شورای نگهبان ظهر امروز، چهارشنبه 8 اسفند، در نهاد شورای نگهبان برگزار می‌شود.

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر میرحجازی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، دکتر کدخدایی، دکتر ره‌پیک، آیت‌الله مدرسی یزدی، آیت‌الله شب‌زنده‌دار، دکتر ابراهیمیان، دکتر محسن اسماعیلی، دکتر سیدفضل‌الله موسوی و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه‌سرایی پرداخت و همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام سیدحسین مومنی واعظ و خطیب، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) «أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشآء» گفت: علم، نوری است که خدا آن را در دل هرکس بخواهد می‌اندازد.

وی ادامه داد: اگر احیانا طالب علم هستی، ابتدا در وجودت دنبال حقیقت عبودیت بگرد.

این خطیب با اشاره به اینکه نشانه علم، تواضع و خشیت است، تاکید کرد: هرچقدر محصول علم بیشتر باشد، افتادگی و تواضع بیشتر می‌شود که آیت‌الله مومن نیز به راستی فردی متواضع، فروتن، با اخلاص، با تقوا و عالم حقیقی بود.

حجت‌الاسلام مومنی تصریح کرد: خشیت فرد نشانی از نور خداست و معلول آن نیز بندگی است.

وی با بیان اینکه بالاترین خصوصیت آیت‌الله مومن مردمی بودن و تواضع ایشان بود، گفت: این عالم پارسا نمونه بارز یک عالم حقیقی بود.

این خطیب ادامه داد: تواضع باعث می‌شود جذابیت ایجاد شود و مردم جذب فرد متواضع می‌شوند که آیت‌الله مومن نیز یک عالم متواضع بود از همین رو شاهد حضور گسترده مردم در مراسم تشییع ایشان بودیم.

حجت‌الاسلام مومنی دوری از رانت‌بازی و شهرت‌طلبی را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله مومن برشمرد و گفت: آنهایی که خداوند نور علم را در درونشان قرار داده است دنبال مطرح کردن خود نیستند و معتقدند که اگر قرار است خدا مطرح کند، مطرح می‌کند از همین رو تواضع و خشیت دارند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین ایستادگی‌شان در برابر قدرت‌های مادی جهان تصریح کرد: همه این ویژگی‌ها معلول عبد بودن حضرت امام و رهبر معظم انقلاب است که با اقتدار فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

حجت‌الاسلام مومنی ادامه داد: اقتدار معلول در بندگی خداست و کسی ضعف در بندگی خدا داشته باشد گدا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آیت الله مومن بزرگداشت شورای نگهبان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۵۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳

پیام عزیزی (خواننده موسیقی عرفانی) به همراه گروه «هزار دف»، گروه «نوای رحمت» و گروه «شاهو دالاهو» در دومین دوره جشنواره موسیقی کهنِ کردستان در روستای پالنگانِ استان کردستان کنسرت برگزار می‌کند.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از ایسنا، پیام عزیزی (خواننده موسیقی عرفانی) در دومین دوره جشنواره موسیقی کهنِ کردستان، در روز جمعه (۳۱ فروردین‌ماه جاری) در سه بخش جداگانه روی صحنه می‌رود و در این کنسرت‌های بزرگ، تعدادی از قطعات و آهنگ‌های ماندگار خود را به زبان‌های کُردی سورانی، فارسی، عربی، ترکی و کُردی هورامی از جمله «یا رسول‌الله (ص) یا شاهی مدینه»، «الله مدد»، «یار می‌گوید الله»، «گیانه به‌سیه‌تی»، «یا رسول الله نظری فرما»، «ئه‌ی خودا له‌م ئاگر بارانه» «یار می‌گوید الله»، «یا رسول‌الله ده‌خیل»، «لبیک»، «طلع البدر علینا»، «ئه‌ی گول گیانم گول»، «مدد مدد»، «مسلمانان»، «یارم چه‌نده جوانه»، «جانی، جانی»، «مه‌گری، مه‌گری»، «ئاگر که‌تییه دلی من»، «همه جا بروم»، «ساقی وه‌ره» و ... و همچنین چند آهنگ جدید کُردی را اجرا می‌کند.

 در دومین دوره جشنواره «هزار دف» کردستان، اسماعیل حمیدی با اجرای آوا‌های اهورایی سیاچمانه، نیما شفیعی و همچنین هنرمندان استان کردستان و دیگر هنرمندان استان‌های مختلف کشور به روی صحنه می‌روند.

دومین دوره جشنواره موسیقی کهنِ کردستان «هزار دف» با اجرای گروه‌های دف‌نوازی از شهر‌های مختلف کشور و با حمایت ستاد برگزاری مراسم هزار دفِ پالنگان ـ شهرستان کامیاران در استان کردستان برگزار می‌شود.

آیین هزار دف، یکی از زیباترین آداب و رسوم روستای تاریخی و گردشگری پالنگانِ کامیاران است که هر ساله با حضور گردشگرانی از داخل و خارج از کشور در استان کردستان برگزار می‌شود. منظره تاریخی روستا و بافت پلکانی آن، «پالنگان» را به یکی از مقاصد گردشگری میراث جهانی هورامان تبدیل کرده است.

در ادامه تصاویر مراسم هزار دف استان کردستان را می‌بینید. 

tags # کردستان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود
  • آیت‌الله جنتی: امیدوارم رژیم کودک‌کش فهمیده باشد که دوران بی پاسخ ماندن جنایاتش به سر آمده/ هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده است
  • آیت‌الله جنتی: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • پایان دوران بی پاسخ ماندن جنایات صهیونیست‌ها
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و هراس دشمنان است