Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@11:16:46 GMT

بیش از ۹۵ درصد زنان ایرانی باسوادند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۶۶۴۲

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، روز امور تربیتی و روز میلاد حضرت فاطمه(س) با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، علیرضا کاظمی معاون پروشی و فرهنگی وزارت علوم، عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران عصر امروز در کانون پرورش فکری کودک و نواجوانان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومه ابتکار (معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده) در این همایش گفت: وقتی صحبت از الگو سازی و سر مشق می‌شود به یک لوازمی نیاز است که این لوازم تربیت و مباحث پرورشی به مواضع دینی و معنوی بر می‌گردد.

وی ادامه داد: امروز در دولت گزارش مبسوطی از عملکرد چهل ساله حوزه زنان را ارایه کردیم. در بعضی از شاخص‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و هست. مثل شاخص سواد که آمار سواد زنان روستایی در قبل از انقلاب ۱۷ درصد و آمار سواد زنان شهری ۳۵ درصد بوده، اما امروز در مجموع ۹۵ درصد زنان ایرانی با سواد هستند. البته در آموزش عالی شتاب رشد زنان بیشتر بوده است؛ قبل از انقلاب ۳ درصد زنان تحصیلات دانشگاهی داشتند، اما امروز ۲۷ درصد زنان جامعه ما تحصیلات دانشگاهی دارند.

ابتکار اضافه کرد: البته این ها به این معنی نیست که ما به همه آرمان‌هایمان رسیده‌ایم‌. ما یک رسالت ویژه‌ای از ابتدای انقلاب در آموزش و پرورش داشتیم که بخشی از آن معرفی زندگی دین دارانه و جهانی بینی دینی بوده که قطعا برای نونهالان، نوجوانان و جوانان فواید زایدی داشته است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: الگو هایی مثل حضر زهرا (س) را برای امور تربیتی مدنظر داشتیم اما چطور این الگو ها را برای نسل جوان معرفی کنیم؟ یک رویکرد این است که به صورت تاریخی آن را بیان یا روایت کنیم. زیرا این الگوی درخشان و ماورایی زمان بردار و مکان بردار نیستند و متعلق به همه ادوار است.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انقلاب جامعه خانواده رییس جمهور زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: ما عملاً نمی‌توانیم در مساله اجرا وارد شویم اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی برای آن هستیم.

وی افزود: یکی از مسایلی که توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این زمینه در سال گذشته انجام گرفت، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود که آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگوی و کارگاهی برگزار خواهند کرد و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

خزعلی گفت: طبق گزارش بهزیستی استان تهران، با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی صورت گرفته، برخی شیرخوارگاه‌ها به دلیل ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری شده‌اند و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

وی افزود: در سال اول دولت سیزدهم، بسیاری در شهرها از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و گاهی این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

کد خبر 6087590

دیگر خبرها

  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • خزعلی: گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند