Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی مصطفوی روز چهارشنبه در چهارمین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی در ارومیه افزود: زمینه آشنایی مردم با حقوق خود و تبیین وظایف مردم در قبال حاکمیت از طریق برگزاری همایش ها مهیا می شود.
وی با اشاره به رونمایی منشور حقوق شهروندی در آذر سال 1392 به دست ریبس جمهوری اضافه کرد: این منشور در 120 ماده و در قالب ٢٢ عنوان رونمایی شده که در زمینه های مختلف اجرا می شود و برگزاری همایش های سالانه تبیین حقوق شهروندی زمینه اجرایی شدن این منشور را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور نیز در این همایش ملی گفت: ‌برگزاری همایش حقوق شهروندی در آذربایجان غربی می تواند نقشی مؤثر در آموزش، تربیت و فرهنگ‌سازی در زمینه حقوق شهروندی ایفا کند.
مهدی عباسی بیان کرد: رعایت همه‌ جانبه حقوق شهروندی مستلزم نهادینه‌سازی فرهنگ شهروندی در یک جامعه، بین مردم و مسوولان است.
وی با بیان اینکه می‌توان با بهره‌گیری از ابزارهایی مانند هنر و رسانه به تقویت فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه پرداخت افزود: مطالبه‌گری و مسوولیت‌پذیری 2 مفهومی است که باید در بین انسان‌ها نهادینه شود تا آنها به شهروند تبدیل شوند.
وی اظهار داشت: همایش حقوق شهروندی ضمن تأثیرگذاری بر فضای تولید علم و اندیشه در زمینه حقوق شهروندی، نقشی مؤثر در آموزش، تربیت و فرهنگ‌سازی در زمینه حقوق شهروندی ایفا می کند.
مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: حقوق شهروندی از حلقه های اصلی زنجیره سیاست‌گذاری در دولت تدبیر و امید است و تلاش‌های رییس‌جمهوری در این زمینه، به‌ ویژه تلاش برای تدوین منشور حقوق شهروندی و انتصاب دستیار ویژه در این زمینه، نشان‌دهنده عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تقویت بنیادهای رعایت حقوق شهروندی در کشور است.
رییس چهارمین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی نیز در این همایش گفت: برخلاف دیدگاه های ماتریالیستی، در خودشکوفایی انسان خدامحوری ‌و توحید محوری در راس هرم از دیدگاه اسلام قرار دارد و به هدایتگری، عدالتخواهی ، قانون‌گرایی و ‌فقر زدایی توجه شده است.
ولی عاقلی افزود: مراتب کرامت انسانی به طور کامل در منشور حقوق شهروندی لحاظ شده است و شرایط و بسترهای لازم برای رشد و تعالی در کشور فراهم است اما در عمل گرایی و تبدیل تئوری ها به عمل ضعف وجود دارد.
به گزارش ایرنا هشتم اسفند ماه در آذربایجان غربی چهارمین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی با حضور اساتید برجسته حقوق و پدر علم حقوق عمومی کشور و صاحبنظران بین المللی این عرصه در مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.
7125/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف پدر حقوق دولت جمهوری اسلامی ایران رشد و تعالی فقر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد

معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور جزئیات کامل فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال و هشتمین جشنواره مقالات علمی حوزه را اعلام کرد.

همایش کتاب بیست‌وششم ویژه:

کتاب‌های چاپ اول حوزویان در سال ۱۴۰۲

پایان‌نامه‌های سطح۴ یا دکتری دفاع شده در سال ۱۴۰۲

مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی حوزویان که در سال ۱۴۰۲ در نشریات علمی منتشر شده است

محورهای همایش:

«جهاد تبیین»، «فقه معاصر»، «ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب»، «زن و خانواده»، «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، «علوم انسانی اسلامی، فضای مجازی»، «آسیب های اجتماعی»، «جمعیت»، «اقتصاد مقاومتی»، «سبک زندگی اسلامی»، «هنر (فلسفه هنر، هنر در اسلام)»، «محیط زیست و منابع طبیعی».

مهلت ارسال آثار:

پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

ثبت‌نام اینترنتی:

https://ketabehowzeh.ismc.ir

راه ارتباطی:

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۳

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۴

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۵

تلفن جشنواره:

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۸

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۹

نشانی دبیرخانه:

قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده