Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- لنزهای تماسی چشم با قابلیت آب‌رسانی به سطح قرنیه برای بیماران دچار آستیگماتیسم‌های نامنظم و شدید و مبتلایان به قوز قرنیه از سوی مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران طراحی و ساخته شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران، رئیس این مرکز تحقیقاتی گفت: لنزهای جدید که کورنیواسکرال نام دارد، به گونه‌ای طراحی شده که با قرنیه چشم فاصله داشته و تکیه‌گاه آن روی سفیدی چشم (اسکلرا) است به همین دلیل برخلاف سایر لنزها به خصوص لنزهای سخت (هارد) فرد احساس جسم خارجی در چشم خود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر «پرویز زرین‌بخش» افزود: از مشکلات استفاده‌کنندگان لنزهای سخت، احساس جسم خارجی و خشکی چشم بوده که لنزهای جدید، این مشکل را ندارد و از آنجا که لنزهای نرم (سافت) قادر به اصلاح آستیگماتیسم‌های شدید و نامنظم و قوز قرنیه نیستند، این بیماران تاکنون به ناچار از لنزهای سخت استفاده می‌کردند که با ساخت لنزهای اسکرال این مشکل برطرف شده است.
وی با اشاره به اینکه این لنزها به وسیله لنزهای تست اندازه‌گیری و با توجه به انحنای متفاوت چشم افراد برای هر فرد به طور منحصر به فرد ساخته می‌شود، افزود: عمده مزیت این قبیل لنزها آن است که لنز به وسیله مایع با قرنیه فاصله داشته و در سطح قرنیه ایجاد خراش و زخم نمی‌کند، همچنین با مرطوب نگه داشتن قرنیه ضمن آب‌رسانی و اکسیژن‌رسانی به سطح آن به سلامت و تغذیه قرنیه کمک کرده و چون گرد و خاک وارد چشم فرد نمی‌شود، چشم بیمار را تحریک نمی‌کند.
رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران اظهار داشت: هم اینک در دنیا تنها چند کمپانی محدود آمریکایی در حال تولید این قبیل لنزها هستند که با توجه به تحریم‌ها امکان ورود این لنزها به کشور میسر نیست، به همین منظور تولید این لنزها از دو سال پیش از سوی متخصصان مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران آغاز شد و پس از موفقیت در طراحی و ساخت روی بیماران مورد بررسی قرار گرفت.
زرین‌بخش بیان کرد: لنزهای جدید کورنیواسکلرال تاکنون روی 30 بیمار آزمایش شده که نتایج آن با موفقیت همراه بوده است.
وی از دیگر مزیت‌های این قبیل لنزها نسبت به مشابه خارجی آن را قیمت ارزانتر آنها ذکر کرد که یک چهارم قیمت مشابه امریکایی آن است.
ماده اولیه این لنزها که بوستون نام دارد به شکل دکمه هایی کوچک است که به کشور وارد شده و سپس به کمک دستگاه های CNC در مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران طراحی و ساخته می‌شود.
مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران در سال 1380 در کشور تاسیس شد که در آن سال بالاترین امتیاز پروانه پژوهشی را طی سال‌های اخیر از طرف مرکز تحقیقات وزارت صنایع دریافت کرده است.
علمی ** 1201 **1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي قوز قرنيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیبر نوری ویژه کسب و کارها را افزایش می دهیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  عیسی زارع پور در میامی گفت: پارسال ۷ میلیون خانوار از این فیبر نوری استفاده کردند و قرار است امسال این رقم دو برابر شود و به بیش از ۱۴ میلیون برسد.
وی اظهار امیدواری کرد: در حوزه فضایی نیز امسال پرتاب‌های فضایی افزایش یابد.
وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه پیام رسان‌های داخلی همگی خصوصی هستند گفت: این وزارتخانه برای توسعه فعالیت و ارتقای زیر ساخت‌های این پیام رسان‌ها در کنار آنهاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیبر نوری ویژه کسب و کارها را افزایش می دهیم
  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد