Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@17:23:58 GMT

ادیانی: مطهری نمایندگان را آشوبگر خواند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۸۳۰۸

به گزارش فارس، علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) مجلس در تذکری با استناد به ماده ۷۵ بنده از نمایندگان مجلس عذر خواهی می‌کنم که شاهد بیان یک واژه غیر فاخر و غیر اصولی از سوی رئیس وقت جلسه آقای مطهری بودم.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده عذرخواهی می‌کنم که کار به جایی رسید که رئیس وقت جلسه به جای رعایت آئین نامه آقدام به بیان وهن و انتساب غیر فاخر به نمایندگان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه نمایندگان شاهد بودند که آقای مطهری در جلسه صبح در چند دقیقه مرتکب چند تخلف آئین نامه‌ای شدند. در گام اول بنده پیشنهاد داشتم و ایشان قبل از آنکه صحبت‌های بنده تمام شود برخلاف آیین نامه کلام بنده را قطع کردند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس تصریح کرد: مجلس عصاره فضایل ملت است و عصاره‌ی فضائل نمایندگان  هیات رئیسه است و در عصاره هیأت رئیسه مجلس رئیس جلسه در صحن علنی است، لذا باید در ادبیات گفتاری و لسان بدنی رئیس جلسه مجلس نباید غیر فاخر باشد.

وی افزود: رئیس جلسه‌ای که دست به سینه نماینده می‌زند و به ملت و نمایندگان توهین کند و واژه‌ی ناصواب آشوبگر را بیان کند، متخلف است.

ادیانی در ادامه تصریح کرد: پیشنهادی که بنده دادم سخن نمایندگان شمال کشور است. بحث بر سر انتقال آب دریای خزر بود که بر خلاف اصل ۴۰ است و به ضرر ملت و سرمایه طبیعی کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مجموعه تالاب بندر انزلی در حال خشک شدن است و از سال ۷۵ تاکنون یک و نیم متر آب دریا عقب نشینی داشته است. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی انتقال آب دریای خزر را نهی کرده و آن را غیر کارشناسی و غیر حقوقی و غیر محیط زیستی دانسته است. استدلال بنده این است که جلوی این کار را بگیریم. این مطالبه ملت است. آیا یک بار سوال کرده‌اید چه بلایی بر سر دریاچه ارومیه و هامون و مجموعه تالاب‌ها و هورالعظیم‌های کشور آمده است؟. اینها به دلیل کارهای غیر کارشناسی به این وضع درآمدند.

وی در پایان گفت: من رسماً اعلام می‌کنم اگر آقای مطهری یا شما به عنوان رئیس مجلس از ملت عذرخواهی نکنید بنده به عنوان نماینده مردم جلسه را ترک خواهم کرد چرا که به ملت در مجلس توهین شد.

بر این اساس، علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: بنده شنیدم که در جلسه‌ صبح، شما پیشنهادی در خصوص انتقال آب دریای خزر داشتید و رئیس جلسه تشخیص دادند که محل آن در بودجه نیست. ولی شما اصرار کرده و فضای جلسه با مشکل روبرو شده است. قصد آقای مطهری آرام کردن فضای جلسه بوده است و ایشان قصد توهین نداشتند.

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: ایشان قصد آرام کردن جلسه را داشتند و به هیچ عنوان قصد ایشان اهانت نبوده است. شما نمایندگان استان‌های شمالی عزیز ما و مورد احترام ما هستید. دلیلی ندارد در مجلس که ما برای مسائل کشور تصمیم می‌گیریم به یکدیگر توهین کنیم. شما می‌توانید پیشنهاد خود را به موقع مطرح کنید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان در دیدارش از دانشگاه کلمبیا که آغازگر اعتراضات ضد جنگ رژیم صهیونیستی در غزه بوده، با گروهی از جمعیت‌ که او را هو می‌کردند، روبرو شد و به سختی توانست چند جمله بگوید.

به گزارش ایسنا، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این حجم از نفرت در دانشکده‌هایمان گسترش یابد. این اقدام باید همین جا متوقف شود. آنهایی که این خشونت را سازماندهی کرده‌اند باید دستگیر شوند.»

وی افزود: «ما از رئیس دانشگاه کلمبیا می‌خواهیم اگر نمی‌تواند به این هرج‌مرج فورا خاتمه دهد، از سمت خود استعفا کند. من به عنوان رئیس مجلس نمایندگان، نسبت به این موضوع متعهد هستم و کنگره سکوت نخواهد کرد.»

مایک جانسون پس از دیدار با رئیس دانشگاه کمبیا با جمعیت معترض مواجه شد که ضمن هو کردن به او گفتند: «از اینجا گمشو! ما به تو گوش نمی‌دهیم مایک؛ گند زدی!»

معترضان به جنگ غزه هم‌چنین در حضور رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فریاد «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

جانسون گفت که قصد دارد از جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بخواهد در صورت لزوم علیه اعتراض‌ها اقدامات اجرایی انجام دهد: «اگر این اعتراضات به سرعت مهار نشود و این تهدیدها و ارعاب متوقف نشود، گزینه گارد ملی وجود دارد.»

جانسون گفت: پیام من به دانشجویان داخل اردوگاه این است: به کلاس برگردید. از هدر دادن پول والدین خود دست بردارید.

موج اعتراض دانشجویان در آمریکا به جنایت های رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز مرگبار به نوار غزه که طی روزهای اخیر در «دانشگاه کلمبیا» در شهر نیویورک آغاز شد؛ خیلی زود به دیگر دانشگاه‌ها  در دیگر ایالات آمریکا کشیده شد و همچنان به سرعت در حال گسترش است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • اعتراف جنجالی ذوالنور درباره افزایش سن بازنشستگی /نفهمیدیم به چه چیزی رأی می‌دهیم، حتی بنده!
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه