Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:25:07 GMT

سفیر ایران با وزیر مهاجران عراق دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۲۰۸۱۹

سفیر ایران با وزیر مهاجران عراق دیدار کرد

بغداد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر مهاجرت و مهاجران عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا، 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با 'نوفل بهاء موسی' وزیر مهاجرت و مهاجران عراق در محل سفارت ایران دیدار و گفتگو کرد.
وزیر مهاجرت عراق در این دیدار از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت عراق بویژه مسیحیان این کشور در جریان مبارزه با داعش، قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'نوفل بهاء موسی' همچنین در خصوص وضعیت آوارگان هجوم داعش به عراق و آخرین اقدامات دولت عراق در رسیدگی و اسکان آنان توضیحاتی ارائه کرد.
مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این نشست با تشریح تجربیات ایران در زمینه آوارگان جنگی و میزبانی از مهاجران کشورهای همسایه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری و تبادل تجربیات در این زمینه اعلام کرد.
وزیر مهاجرت و پنج کرسی نمایندگی از 328 کرسی پارلمان ملی عراق از طایفه مسیحی انتخاب می شوند.
جنگ سه ساله عراق با گروهک تروریستی تکفیری داعش (2014 - 2017) حدود سه میلیون آواره بجا گذاشت که نیمی از آنها را کودکان تشکیل می دهند.
سازمان بین المللی مهاجرت آذرماه امسال اعلام کرد که برغم گذشت یک سال از پایان نظامی داعش، هنوز بیش از یک میلیون آواره عراقی به خانه هایشان بازنگشته اند.
خاورم*2**380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق آوارگان جنگي ايرج مسجدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد

روزنامه ایران نوشت: اظهارات سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد.

در روز‌های اخیر رشید حسن‌پور، سفیر تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در بلگراد صربستان، در بخشی از گفت‌وگوی خود با یک برنامه تلویزیونی، اظهارات نسنجیده‌ای را در ارتباط با کشتار مسلمانان بوسنی به دست صرب‌ها بر زبان آورد. او با فاصله‌گذاری بین دولت و گروه‌های نژادپرست صرب، مدعی شد که نسل‌کشی مسلمانان در سربرنیتسا که در دهه ۷۰ شمسی اتفاق افتاد، کار دولت صربستان بوده و نژادپرستان را مبری از نسل‌کشی دانست. این درحالی است که اساساً گروه‌های نژادپرست با خشونت هرچه تمام‌تر به دنبال پاکسازی مسلمانان از بوسنی و هرزگوین بودند و نسل‌کشی بی‌سابقه را در سربرنیتسا رقم زدند.

اظهارات سفیر ایران در بلگراد موجب واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی شد و کار تا جایی پیش رفت که حساب کاربری سفارت کشورمان در سارایوو پایتخت بوسنی، با انتشار بیانیه‌ای، اظهارات حسن‌پور را تصحیح کرد: «سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو با تأکید بر اینکه سخنان سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در خصوص نسل‌کشی سربرنیتسا مورد سوء برداشت قرار گرفته، اظهار می‌دارد، رویکرد اصولی و رسمی جمهوری اسلامی ایران ثابت و تغییرناپذیر بوده و مفتخر است که از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین همواره در کنار دولت و مردم این کشور قرار داشته و با قاطعیت از حاکمیت، تمامیت ارضی و همزیستی همه اقوام حمایت نموده و خواهد کرد. نسل‌کشی همیشه و همه جا محکوم است. هم در غزه و هم در سربرنیتسا.»

tags # اخبار جهان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق