Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سخنگوي انجمن صنعت تاير ايران از توليد بيش از 33 ميليون حلقه تاير با وزن تقريبي 208 هزار تن در 10 ماهه نخست امسال در کشور خبر داد.

«مصطفي تنها» امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، افزود: اين آمار در مقايسه با مدت مشابه پارسال به ترتيب از نظر تعداد 6.1 درصد و از نظر وزني 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد کاهش يافت.
وي گفت: مقايسه درصدها از از بيشتر بودن سهم توليد تايرهاي سنگين حکايت دارد که دليل آن نيز بروز مشکلاتي در اين حوزه ناشي از مسائل تخصيص ارز 4200 توماني در ماه هاي آغازين امسال بود و در همين پيوند کارخانجات سعي بر افزايش توليد تايرهاي سنگين کردند.
به گفته اين مقام صنفي، از مجموع 33 ميليون حلقه تاير توليد شده، سهم تاير سواري 13 ميليون و 200 هزار حلقه، تاير وانتي يک ميليون و 400 هزار حلقه، تاير باري و اتوبوسي 776 هزار حلقه، تاير کشاورزي سبک 165 هزار حلقه، تاير کشاورزي سنگين 144 هزار حلقه، تاير راهسازي و صنعتي 41 هزار حلقه، تاير دوچرخه يک ميليون و 500 هزار حلقه، تاير موتورسيکلت سه ميليون و 700 هزار حلقه، تيوب خودرو يک ميليون و 130 هزار حلقه، تيوب دوچرخه يک ميليون و 136 هزار حلقه، تيوب موتورسيکلت 6 ميليون و 336 هزار حلقه و ساير محصولات (مانند تاير و تيوب فرغون، تيلر و غيره) سه ميليون و 477 هزار حلقه بوده است.
وي ادامه داد: در همسنجي با پارسال، توليد تاير سواري از نظر تعداد سه درصد و از نظر وزني 2 درصد افت داشته، تاير وانتي راديال از نظر تعداد 67 درصد و از نظر وزني 68 درصد افزايش و تاير وانتي باياس از نظر تعداد 24 درصد و از نظر وزني 20 درصد کاهش داشته است.
تنها يادآور شد: در سال هاي اخير تمايل به مصرف تايرهاي راديال به دليل استفاده از فناوري پيشرفته در توليد آن، کاهش مصرف سوخت، فرمان پذيري بهتر و دوام بيشتر، افزايش يافته است.
وي اضافه کرد: در 10 ماهه امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال، توليد تايرهاي باري و اتوبوسي باياس از نظر تعداد 2 درصد و از نظر وزني چهار درصد رشد داشته، اما توليد تايرهاي باري و اتوبوسي راديال در اين مدت از نظر تعداد يک درصد رشد داشته و از نظر وزني بدون تغيير مانده است.
سخنگوي انجمن صنعت تاير ايران گفت: در مدت ياد شده شاهد رشد 12 درصدي توليد و رشد 15 درصدي وزني تايرهاي کشاورزي سبک، رشد 14 درصدي تعداد و 10 درصدي وزني تايرهاي کشاورزي سنگين و رشد 93 درصدي تعداد و 45 درصدي وزني تايرهاي راهسازي و صنعتي در مقايسه با مدت مشابه پارسال بوديم.
وي اظهار داشت: تا پايان دي ماه، توليد تاير دوچرخه با رشد 44 درصدي، تاير موتورسيکلت با رشد 11 درصدي، تيوب خودرو با کاهش 42 درصدي، تيوب دوچرخه با رشد 6 درصدي، تيوپ موتورسيکلت با افت 23 درصدي و ساير محصولات با رشد هشت درصدي همراه بود.
به گزارش ايرنا، آمارهاي منتشر شده نشان مي دهد ساليانه 350 هزار تن تاير در کشور مصرف مي شود که 250 هزار تن آن توليد داخل است.
بيشتر تايرهاي وارداتي از چين، هند، اندونزي و کره جنوبي وارد مي شود.
مديرکل دفتر صنايع شيميايي و سلولزي وزارت صنعت، معدن و تجارت هشتم اسفندماه گفت: در 9 ماهه امسال 174 هزار تن لاستيک خودرو توليد شد که در همسنجي با پارسال 1.1 درصد رشد داشت.
به گفته وي، «اين مقدار با احتساب تاير و تيوب دوچرخه و موتورسيکلت به 185 هزار و 500 تن مي رسد که 45 درصد کل توليد تاير سواري و 40 درصد تاير باري و اتوبوسي بوده است.»
اقتصام*3065*1961*9053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام

به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛ سیدغلامحسن گرشاسبی با بیان اینکه بر اساس برنامه مصوب سال ۱۴۰۳ میزان تولید فروردین ۷۴ هزار و۲۹۰ تن بود که با همت همکاران این میزان به بیش از ۷۶ هزار و پانصد تن افزایش یافت.

وی افزود:در فروردین سال۱۴۰۳ نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام ۳۵ درصد رشد داشته است.

نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی ایلام با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» ادامه داد:در تلاش هستیم در سال ۱۴۰۳ رکورد ۱۰۰ درصد تولید محقق شود.

گرشاسبی خاطرنشان کرد:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن، بنزین پیرولیز، CFO و DMDS CHAVAR۶۵ تولید شده است.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • افزایش ۲۱.۵ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا
  • رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا
  • رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • کمبود بارش‌ها ۱۵ درصدی شد
  • ۴ روش برای دریافت آسان لاستیک دولتی با کارت ملی
  • صید کیلکا ۱۲ درصد افزایش یافت