Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نتايج مطالعه اي تحقيقاتي که از سوي راديو دويچه وله آلمان منتشر شد، از سوءاستفاده امارات از اريتره در جنگ با يمن، پرده بر مي دارد.
پايگاه خبري الخليج آنلاين در گزارشي نوشت: نتايج اين مطالعه تحقيقاتي که روز سه شنبه منتشر شد، نشان مي دهد که امارات در جنگ با يمن، يکي از مهم ترين بنادر اريتره را تحت اختيار خود گرفته و به سياست ايجاد هرج و مرج در يمن از طريق شکنجه افراد و بازداشت ها، ادامه مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين تحقيق، بندر «عصب» در اريتره، در فاصله 60 کيلومتري سواحل يمن قرار دارد که ابوظبي براي محاصره دريايي يمن و نيز اجراي حملات نظامي خود عليه اين کشور، از اين بندر استفاده مي کند.
اين تحقيق نشان مي دهد ائتلاف سعودي و امارات از حريم هوايي، دريايي و نيز خاک اريتره براي اجراي عمليات نظامي عليه نيروهاي انصار الله در يمن استفاده مي کند.
همچنين کشتي هاي جنگي اماراتي با حرکت از بندر عصب، به سرعت از تنگه عبور کرده و مي توانند خود را به شهرهاي الحديده و المخا در يمن برسانند در غير اين صورت ناچار خواهند بود از بنادر اصلي خليج عدن براي دسترسي به اين شهرها، استفاده کنند.
امارات در ازاي پرداخت پول و يا نفت به اريتره، از بندر عصب اين کشور براي انتقال نظاميان و جابجايي مهمات نظامي خود و نيز اجراي حملات هوايي عليه يمن، استفاده مي کند.
در اين تحقيق تصاويري ماهواره اي از يک فروند کشتي بزرگ خاکستري رنگ که در سواحل بندر عصب پهلو مي گيرد و نيز فرود چند فروند بالگرد، به طور واضح وجود دارد.
جديدترين اين تصاوير مربوط به اواخر سال 2018 و اوايل سال 2019 و متعلق به يک فروند کشتي جنگي آلماني از نوع موري جيپ کورويت به طول 65 متر است.
به گفته کارشناسان سازمان ملل، دولت امارات که رسما توسط «محمد بن زايد» اداره مي شود، در سال 2015 قراردادي 30 ساله با «آسياس افورقي» رييس جمهوري اريتره امضا کرد که بر اساس آن، امارات طي اين مدت، مي تواند از بندر عصب استفاده کند.
بر اساس اين مطالعه، اخيرا نيروهاي ائتلاف عربي ضد يمن از بندر عصب براي محاصره شهر الحديده که دروازه ورود موادغذايي و دارو به يمن به شمار مي رود، استفاده کرده اند که اين اقدام، گسترش دامنه گرسنگي و افزايش نرخ کالاهاي اساسي در اين کشور را به دنبال داشته است.
عکس هاي کودکان يمني که از گرسنگي ضعيف شده اند، تصاويري هستند که در گزارش هاي خبري مربوط به جنگ در يمن، به وفور مشاهده مي شوند.
اجراي سياست ترور در يمن توسط امارات
در اين گزارش به نقش امارات در گسترش هرج و مرج در يمن از طريق اجراي سياست ترور شخصيت هاي برجسته، اشاره شده است.
راديو دويچه وله در اين تحقيق با يکي از کساني مصاحبه داشته است که در سال 2016 به خاطر مخالفت با ترور يکي از شخصيت هاي سياسي محلي، بازداشت شده بود.
اين مرد که اظهاراتش مشابه اظهارات ديگر قربانيان اوضاع وخيم يمن بوده است، در اين باره اظهار داشت که در اماکن مختلفي که همه آنها تحت کنترل اماراتي ها بوده اند، زنداني بوده است.
به گفته اين شخص يمني که به مدت بيست ماه در زندان به سر برده است، شکنجه گر زندان، بازپرس و زندان بانان، همگي اماراتي بوده اند و وي در اين مدت با بدترين نوع شکنجه مانند برق و آويزان شدن از سقف، مواجه بوده است.
اين در حالي است که سازمان عفو بين الملل، موارد بسياري از نقض حقوق بشر را که امارات و نيروهاي هم پيمان آن طي سال گذشته در يمن مرتکب شده اند، به طور مستند ثبت کرده است.
گزارش سازمان عفو بين الملل که سال گذشته منتشر شد، نشان مي دهد دهها يمني ربوده شده و در زندان هاي مخفي در جنوب يمن زنداني شده اند. اين افراد به طرز وحشيانه اي شکنجه مي شوند که احتمال مرگ برخي از آنها در زندان وجود دارد.
مترجم: زهرا محب احمدي
135/116
بيشتر بخوانيد :
تجمع مردم يمن در اعتراض به اقدامات مخرب امارات
تجمع اعتراضي مردم يمن در برابر دفتر سازمان ملل
کليدواژه يمن امارات

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان

(تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان

دیگر خبرها

  • سیل در دبی چه بلایی سر هواپیمایی امارات آورد؟
  • (تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • گل امشب عزت‌اللهی در امارات با گزارش عربی
  • (ویدئو) این کار رئیس امارات واکنش‌برانگیز شد
  • همه چیز درباره سیل دبی | اینفوگرافیک
  • وضعیت خودروها در دبی بعد از وقوع سیل |‌ تصاویر
  • رسوایی خون‌های آلوده در انگلیس؛ سوءاستفاده از کودکان به جای خوکچه‌های آزمایشگاهی