Web Analytics Made Easy - Statcounter

خشونت و خشم در جامعه ایران موج می زند و این میزان از عصبانیت و نزاع های خیابانی، طبقه اجتماعی و بالا و پایین شهری نمی شناسد. تازه ترین نزاعی که انتشار خبرش افکار عمومی را بار دیگر جریحه دار کرده، میان دو نفر از اهالی فوتبال ایران، رخ داده که صفحات اجتماعی و خبرگزاری ها را پر کرده و همه جا بازنشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک ورزشی، طبق ادعای علی خطیر معاون کنونی باشگاه استقلال که غیر از جنجال و اختلاف اخیر با وینفرد شفر سرمربی این باشگاه، سابقه درگیری با دستیار کارلوس کی روش در کمپ تیم ملی را هم دارد، او دیروز در ورزشگاه انقلاب با دروازه‌بان اسبق تیم ملی درگیر شده است که در نهایت طبق گفته وی این درگیری موجب شکستگی بینی معاون باشگاه استقلال شده است.

غیر از اینکه در یک نزاع، همیشه فردی که آسیب فیزیکی می بیند معمولا مظلوم خوانده می شود، نباید این نکته را هم دور از ذهن نگه داشت که همیشه فردی که آرام تر حرف می زند، لزوما نمی تواند بی تقصیر بوده باشد، چه بسا طرف مضروب با کلمات آرام اما تحریک آمیز خود می توانسته موجب خشم طرف مقابل شده باشد و مقدمات یک اتفاق تلخ از همینجا چیده شده باشد.

علی خطیر درخصوص اتفاقی که بین او و علیرضا حقیقی به وقوع پیوسته، در چند گفت وگو با رسانه ها ادعا کرده که :« من در حال عبور از زمین چمن به سمت قسمتی بودم که قرار است تجهیزات پیاده شود، که در آن لحظه مربی آن دروازه بان به سمت من آمد و از وضعیت تردد ماشین ها ابراز ناراحتی کردند و گفت چرا باید ازاین جا عبور کنند.»

در نگاه نخست این یک اعتراض کاملا ورزشی و به حق است که می توانست با پاسخی فروتنانه جواب عادی بگیرد و همینجا ادامه بحث و باقی ماجرا به یک مکالمه کوتاه ختم شود اما خطیر به طرف مقابل می گوید:«باشگاه استقلال این زمین را به اجاره خودش درآورده و این ماشین و تجهیزات هم آمدند که زمین را آماده بهره برداری کنند.» این در حالی است که همه اهالی حرفه ای ورزش تهران می دانند که آن مجموعه محلی برای تمرینات انفرادی بسیاری از ستاره های ورزش است و برای بهره برداری باشگاه استقلال هم اطلاع رسانی قبلی انجام نشده بود که همگان بدانند و دیگر برای استفاده از زمین به مکان تمرینی همیشگی شان مراجعه نکنند.

در ادامه اما جمله ای که باعث انفجار عصبی ورزشکاری چون حقیقی می شود، به زبان می آید که طبیعتا نباید از دهان فردی که خود را معاون باشگاه استقلال معرفی می کند، خارج شود: « مربی آقای حقیقی که من ایشان را نمی شناختم(!) گفتند که اینجا تحت اجاره آقای حقیقی است که من هم جواب دادم که بعید می دانم که مجموعه انقلاب از لحاظ امنیتی بخواهد به شخصی سپرده شود.» 

باید به حال این فوتبال تاسف خورد که معاون یکی از پرافتخارترین باشگاه هایش، دروازه بان تیم ملی در دوره قبل جام جهانی را نمی شناسد و حتی بعد از معرفی مربی وی نیز به اسم هم قادر به یادآوری آن بازیکن نیست! این مسوول چگونه امروز به نوشته بسیاری از رسانه ها در ماجرای جذب بازیکن برای استقلال فعالیت دارد ولی از اطلاعات اولیه بازیکنان ملی فوتبال هم عاری و تهی است؟

بعد ازمکالمه خطیر و مربی حقیقی، وی می گوید که در حال عبور بوده که این اتفاق می افتد: « حقیقی آن دورتر با مربی خودش یک صحبتی کرد و با حالت بی ادبانه ای به سمت من آمد و با گفتن عبارت هوی و های ، چی میگی و عبارتی که از گفتن آن معذورم به شکل بسیار زشت و زننده ای رفتار کرد و ناگهان با صورت به بینی من کوبید و بینی من کاملا شکست و من در حال حاضر بیمارستان هستم. در حالی که من به هیچ وجه هیچ عکس العملی از خودم نشان ندادم. »

مسلما رفتار حقیق بسیار زشت و زننده بوده و متاسفانه این پرخاش های عصبی از او سابقه دارد که باید به عنوان یک ورزشکار و بازیکن حرفه ای حتما این مشکل را با خویشتن داری، رفع کند و اجازه ندهد تا پایان فوتبال چنین پرونده هایی در کارنامه او باقی بماند اما نکته مهم باز اینجاست که خطیر تصور می کند که هیچ کاری نکرده است.

مدیری که به هر دلیلی طی دوسه سال اخیر وارد سطح مدیریتی فوتبال کشور شده است، باید احترام ی ورزشکار ملی را داشته باشد و اگر مدعی است سنگربان تیم ملی در جام جهانی بریل را نمی شناخته، و غیر مستقیم اعتراف می کند حتی بازی های تیم ملی در جام جهانی را هم تماشا نمی کرده ، از مسوولیتش در فوتبال استعفا دهد و اجازه دهد فرد شایسته ای که تجربه و تخصص لازم را دارد چنین مسوولیت سنگین و حرفه ای را در استقلال به دوش بکشد.

خطیر که با ابراز تاسف از این اتفاق پای مشکلات فرهنگی فوتبال ایران و مقدار پول و قدرت بازیکن را به میان می کشد، باید بگوید با چه روابط و تخصصی در حضور دهها چهره کاربلد آبی ها، این پست بزرگ را اشغال کرده است و چه قدرت پشت پرده ای از او حمایت می کند؟ خطیر که از لحاظ آکادمیک خود را فردی تحصیلکرده و مسلح به سلاح علم فوتبال می داند، باید متوجه خطای خودش هم باشد که از شناسایی یک بازیکن ملی نه چندان دور عاجز بوده و با گفتن جمله « نمی شناسمش » زیرکانه به او توهین کرده است.

در این میان حساسیت های رنگی قرمز و آبی هم می تواند نقش آفرین باشد که با این حرف معاون فعلی استقلال، دروازه بان سابق پرسپولیس را بحساب نیاورده و اصلا او را نمی شناخته است!

منبع: تابناک

کلیدواژه: حقیقی خطیر استقلال معاون کتک خورده بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماریو گومز: نویر به اندازه مسی در تاریخ فوتبال اهمیت دارد

گومز در ستایش از هموطنش، چیزی کم نگذاشته است.

ماریو گومز بر این باور است که مانوئل نویر هم‌تراز با لیونل مسی، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

طرفداری | به گزارش سایت گل، نویر در طول دوران حرفه‌ای خود جایگاه خود را به عنوان یک اسطوره واقعی در این ورزش تثبیت کرده است. او با آلمان قهرمان جام جهانی شده و عناوین متعددی را نیز با بایرن مونیخ به دست آورده است. این دروازه‌بان همچنین به دلیل مهارتش در بازی با پا و تمایلش برای خروج از محوطه جریمه، درک کلی از نقش دروازه‌بان را تغییر داده است.

گومز که در هر دو رده باشگاهی و ملی در کنار نویر بازی کرده است، این دروازه‌بان را مورد ستایش فراوان قرار داده و ادعا کرده که او به اندازه لیونل مسی تأثیر بسزایی روی فوتبال مدرن داشته است. این فوق ستاره آرژانتینی در نظر بسیاری، به عنوان بهترین بازیکن تاریخ شناخته می‌شود و در حال حاضر در تیم اینتر میامی در لیگ MLS بازی می‌کند. او باعث افزایش اعتبار این لیگ شده و با درخشش خود، تماشاگران زیادی را به ورزشگاه‌ها کشانده است.

گومز، ملی‌پوش سابق آلمان، در پادکست 'Phrasenmäher' به نشریه بیلد گفت:

من مانوئل نویر را از نظر اهمیت برای فوتبال، هم‌سطح با مسی قرار می‌دهم. نمی‌دانم که آیا همه ما از اهمیت دروازه‌بانی که کل این بازی را متحول کرد، به طور کامل آگاه هستیم. ما فقط بعد از ۲۰ سال متوجه این موضوع خواهیم شد. او دروازه‌بانی است که به همه فهماند پاها به اندازه دستان مهم هستند. تسلط او بر هر دو مورد فوق‌العاده است.

 

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • گلزن جوان گل‌گهر مانند برق و باد!
  • تساوی هوادار و پیکان در دربی بدون هوادار!
  • بازگشت آلوارز به تیم فوتبال تراکتور
  • حسن روشن: اختلاف خطیر و نکونام؟ نه می‌فهمیم این چه می‌گوید، نه آن! / فیلم
  • واکنش سیدحسین به محرومیت
  • ماریو گومز: نویر به اندازه مسی در تاریخ فوتبال اهمیت دارد
  • مرور خاطرات با ستاره بازى ايران - كره
  • علیرضا بیرانوند جدید اینجاست | عکس
  • (عکس) رونمایی از علیرضا بیرانوند جدید
  • شایعه عجیب درمورد نیمکت‌نشینی ستاره برزیلی استقلال | بگذارید باور نکنیم!