Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز رویترز در گزارشی به بررسی جنگ توئیتری بولتون با ایران و ونزوئلا پرداخته است، در این گزارش آمده است: جان بولتون از ژانویه امسال بیش از ۱۳۰ توئیت علیه مادورو منتشر کرده است در حالی که تعداد پیامهای او در حدود یک سالی که از انتصاب او می گذرد علیه ایران ۳۴ مورد بوده است. جان بولتون یکی از نئو محافظه کاران قدیمی است که منتقدانش او را جنگ طلب می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش را می‌بینید:
 

جان بولتون، مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا در دفتر کارش در کاخ سفید یادگاری هایی دارد که به خوبی الويت‌های سیاست خارجی او را به نمایش می گذارند. یکی از این اشیا نسخه قاب شده کاریکاتوری است که او را در حال رقص و آواز نشان می دهد چون نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا با لباسی نارنجی رنگ که مخصوص بازداشتی های اردوگاه گوانتانامو است پشت میله های زندان است.

 

اين کاریکاتور در روزنامه «دیاریو لاس آمریکاس» چاپ شهر میامی منتشر شد. یکی دیگر از این یادگاری‌ها کاریکاتوری از یک آیت الله ایرانی هنگام شنیدن خبر خروج دونالد ترامپ از برجام است. این روزها ظاهرا کاریکاتور مربوط به ونزوئلا جای کاریکاتور مربوط به ایران را گرفته است. این نشانه تمرکز سرسختانه جان بولتون بر سرنگونی حکومت نیکلاس مادورو است. تمرکز بولتون بر موضوع ونزوئلا را می توان به خوبی در پیام های تند و تیز او در شبکه توئیتر نیز مشاهده کرد.


دولت آمریکا اقدامات بین المللی برای به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رییس مجلس ملی (پارلمان) ونزوئلا را رهبری کرده که در ماههای اخیر به رهبر مخالفان نیکلاس مادورو بدل شده و مدعی است که انتخاب مجدد  مادورو به مقام ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۸ نتیجه تقلب و نامشروع است.


از ژانویه امسال تاکنون جان بولتون بیش از ۱۳۰ توئیت علیه نیکلاس مادورو منتشر کرده که سه چهارم تمامی پیام‌های او در این دوره و بیش از یک سوم کل توئیت های او از مارس ۲۰۱۸ است که دونالد ترامپ او را به مقام مشاور امنیت ملی انتصاب کرد. جان بولتون، یکی از نئو محافظه کاران قدیمی که منتقدانش او را جنگ طلب می دانند، در مقام مشاور امنیت ملی آمریکا یبش از هر موضوع دیگری در مورد ونزوئلا توئیت منتشر کرده است.


تعداد پیامهای او در حدود یک سالی که از انتصاب او می گذرد در مورد ایران ۳۴ و در مورد منطقه خاورمیانه و سوریه ۲۹ مورد بوده است. یکی از پیامهای جان بولتون در شبکه توئیتر علیه رییس جمهور ونزوئلا دستمایه همان کاریکاتوری است که اکنون نسخه ای از آن در دفتر کارش نصب شده است.


بولتون در آن پیام نوشت: «برای نیکلاس مادورو و اطرافیانش یک بازنشستگی آرام و زندگی در ساحلی به دور از ونزوئلا آرزوم دارم.» این پیام تاکنون ۱۹ هزار بار بازارسال شده و ۳۹ هزار لایک دارد. پیام‌های بولتون خشم اهداف این پیام ها را برانگیخته است. چندی پیش خورخه آرئازا وزیر خارجه ونزوئلا در یک کنفرانس خبری در سازمان ملل متحد در تلفن موبایل خود یکی از توئیت های بولتون را به خبرنگاران نشان داد که در آن به کشورهایی که قصد خرید نفت و طلای ونزوئلا را دارند هشدار می دهد. وزیر خارجه ونزوئلا گفت: «هدف او در این پیام دستوردادن به دیگران است.»


خورخه آرئازا در شبکه توئیتر جان بولتون را دنبال می کند ولی بولتون او را دنبال نمی کند. وزیر خارجه ونزوئلا هفته گذشته نيز در پیامی در شبکه تویئتر نوشت: «زبان گانگستری بولتون و تهدیدهای او نشانه والاترین شکل دیپلماسی است. واقعا جای تاسف دارد که سیاست خارجی آمریکا به دست این دارو دسته افتاده است.» تعداد کاربرانی که صفحه توئیتر جان بولتون را دنبال می کنند ۵۴۳ هزار نفر و تعداد کسانی که نیکلاس مادورو را در شبکه توئیتر دنبال می کنند ۳.۵ میلیون نفر است. ولی به گفته ماتیوس لوئفکنز، که در مورد نحوه استفاده سیاستمداران و رهبران جهان از شبکه توئیتر گزارش سالانه ای به نام «توئیپلماسی» را منتشر می کند، میزان تماس فعال کاربران با صفحه توئیتر جان بولتون بیشتر است.

 

به گزارش جام نیوز، این گزارش رویترز بیانگر یک نکته جالب توجه است و آن اینکه سردمداران آمریکا از اقدام عملی موفق در مقابل کشورهایی که از پشتیبانی مردمی برخوردارند ناتوان هستند و بیش از آنکه عملا بتوانند علیه آنها کاری کنند سعی می‌کنند با تبلیغات و فریب مردم آن کشور امور را به دست بگیرند. تجربه نیز نشان داده است که مهمترین حربه آمریکا در مقابل کشورهایی که از پشتیبانی مردم برخوردارند تبلیغات مسموم و تحریف شده از حکومت و مسئولان آن کشور است تا اعتماد مردم به مسئولان آن کشور را سلب کنند و بدین وسیله زمینه حمله نظامی را آماده سازند.

 

انقلاب اسلامی ایران نیز که با اهدای خون صدها هزار شهید از توده مردم به ثمر رسیده است از این قاعده مسثنی نیست. آنچه از سوی دشمنان غربی در ایران در حال اجراست را می‌توان بدین گونه توضیح داد که آمریکا و کشورهای غربی تلاش می‌کنند از طریق تبلیغات پرهجم رسانه‌های فارسی زبان خود تعدادی افراد ضعیف را  با رأی مردم به عنوان ناجی مشکلات [که اتفاقا خود غربی‌ها با تحریم‌ها آن را ایجاد کرده‌اند] بر سر کار بیاورند و در ادامه با کمک بزرگ نمایی عملکرد ضعیف و حتی ناصحیح این افراد، اصل نظام و انقلاب اسلامی را زیر سئوال ببرد. همچنین با برنامه ریزی افراد غرب گرا را در لایه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نفوذ دهند تا با اخلال در این امور، کشور را دچار بحران نماید. البته تنها چیزی که می تواند این امور را خنثی سازد بیداری، آگاهی و بصیرت مردم است، چنانچه تاکنون نیز این آگاهی و بصیرت موجب شده است که تمام نقشه‌های دشمنان برای ایران اسلامی خنثی گردد.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بولتون توئیتر ونزوئلا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

به گزارش "ورزش سه"، نماینده اردکان همچنان شانس خود برای صعود به لیگ برتر را دنبال می‌کند و امیدوار است در فاصله شش هفته مانده به لیگ آزادگان موفق به کسب جواز صعود شود. با این حال آنها مدعی هستند طی هفته‌های اخیر مشکلات بزرگی را بابت اشتباهات داوری متحمل شده‌اند و امتیازات زیادی را از این بابت از دست دادند.

این باشگاه با انتشار چهار تصویر مشکوک طی هفته‌های اخیر و خصوصا در نیم فصل دوم که تصمیمات داوری علیه این تیم بوده، خواستار توجه و پیگیری بیشتر کمیته داوران و فدراسیون فوتبال در خصوص عملکرد و شرایط تیم‌ها شده است.

پنالتی از دست رفته در دقایق پایانی دیدار مقابل داماش که داور علیرغم برخورد توپ به دست مدافع حریف اعتقادی به پنالتی نداشت، در کنار برخورد کاملا مشکوک در محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان که با اعتقاد داور مبنی بر پنالتی همراه نبود، دو دیداری بود که به ادعای این باشگاه 4 امتیاز بیشتر برای آنها در جدول منظور کند.

برخورد توپ به دست مدافع داماش که با ادعای چادرملو مبنی بر پنالتی از سوی داور اما رد شده است.

این تیم با انتشار تصاویر مربوط به دیدار مقابل نفت و گاز گچساران نیز بابت نادیده گرفته شدن یک پنالتی تیمش معترض است و البته دیگر ادعاهای آنها مبنی بر نادیده گرفتن پنالتی به سود رقبای‌شان نیز در هفته‌های پایانی نیز از سوی کمیته داوران نیز قابل پیگیری است.

در حال حاضر خیبر خرم آباد در صدر جدول به همراه سه مدعی اصلی دیگر یعنی چادرملو اردکان، فجرسپاسی شیراز و نفت مسجدسلیمان از جمله مدعیان صعود به لیگ برتر محسوب می‌شوند و باید دید در هفته‌های حساس و سرنوشت ساز باقی مانده کدام تیم‌ها قادر خواهند بود به دو سهمیه دست یابند و کمیته داوران و فدراسیون نیز برای پایان دادن به این اعتراضات و اشتباهات داوری چه تصمیمی را دنبال خواهد کرد.

در دیدار مقابل نفت و گاز نیز این برخورد دروازه بان با مهاجم این تیم نیز به زعم داور پنالتی نبود و اعتراض نماینده اردکان را در پی داشته است.

دیگر خبرها

  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است