Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- پنجمين نشست تبادل تجربيات علم و فناوري (STEP) در کشورهاي اسلامي از امروز 8 اسفند به مدت چهار روز در دانشگاه کراچي پاکستان برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رساني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، گردهمايي دانشمندان برجسته جهان توسط بنياد مصطفي(ص) و به ميزباني دانشگاه کراچي پاکستان از 8 اسفند به مدت چهار روز در اين دانشگاه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به ‌منظور ايجاد فضاي همکاري و تعامل بين متخصصان و دانشمندان کشورهاي اسلامي طرحي به‌ عنوان «نشست تبادل تجربيات علم و فناوري در کشورهاي اسلامي» در دستور کار قرار گرفت. طرحي که ضمن تبيين گفتمان علم و فناوري و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان جهان اسلام، به زمينه‌سازي براي ايجاد هم‌افزايي و توسعه همکاري‌هاي علمي مي‌پردازد و زمينه توسعه فعاليت‌هاي علمي و فناورانه را در کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي مهيا خواهد کرد.
در پنجمين نشست استپ، 70 دانشمند برتر از 23 کشور جهان از جمله آمريکا، فرانسه، کانادا، انگلستان، عربستان، يمن، مالزي، عمان، مصر، ترکيه، قزاقستان، بنگلادش، عراق، لبنان، اردن، بحرين، هند، آلمان، سوئد، کويت، ايران، سنگاپور و امارات حضور دارند.
دانشمندان برجسته اين کشورها در اين چهار روز به بحث و تبادل نظر در زمينه بيماريهاي واگير و غيرواگير حوزه سلامت مي پردازند. اين تبادل اطلاعات در حوزه هاي مختلفي چون پيشگيري، تشخيص و درمان، چالش‌ها و راه حل‌هاي مناسب آن‌ها و همکاري کشورهاي اسلامي صورت مي گيرد.
سخنران اصلي پنجمين نشست تبادل تجربيات علم و فناوري(STEP) در کشورهاي اسلامي، پروفسور جکي‌يينگ، برگزيده سال 2015 جايزه مصطفي(ص) و از استادان برجسته علم و فناوري جهان است که در اين نشست در نشست هاي تخصصي مختلف با ديگر دانشمندان گفت و گو مي‌کند.
از اهداف اين نشست مي توان به طراحي بستري به منظور تحقق اهداف جايزه مصطفي(ص)، همکاري و تعامل بين متخصصان و دانشمندان کشورهاي اسلامي و توسعه فعاليت‌هاي علمي و فناورانه در کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي اشاره کرد.
نشست‌ها و پنل‌هاي مختلفي از جمله "پنل اقدامات موثر و متمايز براي غلبه بر چالش هاي مرتبط با سلامت در جهان اسلام"، "پنل تجاري سازي در بخش هاي سلامت، کمبود تجهيزات و راه حل ها براي همکاري هاي مشترک" و "نشست برطرف کردن موانع و شناسايي راه هاي افزايش شبکه مشارکت زنان در بهداشت عمومي جامعه" در اين چهار روز برگزار مي شود.
همچنين،"نشست آخرين راهکارهاي تشخيص و توسعه دارو براي غلبه بر چالش هاي ناشي از بيماري هاي غيرواگير در جهان اسلام"، "نشست سهم مشارکت زنان در آينده دهکده جهاني"، "آخرين دستاوردهاي شيمي دارويي" و "آخرين دستاوردهاي پيشرفته ترين راه حل هاي تشخيص و درمان" از يدگر برنامه هاي جنبي اين نشست جهاني است.
همزمان با شروع پنل هاي مختلف نشست استپ 2018، سومين نمايشگاه آشنايي صنايع با دستاوردهاي دانشمندان جهان اسلام (EISA) با حضور شرکت هايي از کشورهاي مختلف جهان برگزار خواهد شد که آخرين دستاوردهاي علمي و فناوري خود را در قالب محصول و خدمت ارائه مي کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تبادل تجربيات علم و فناوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد در حال برگزاری است.

کد خبر 6082750 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • برگزاری نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای اسلامی
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • وبگاه بین المللی تحریم علمی رژیم صهیونیستی رونمایی شد
  • اساتید دانشگاههای جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود