Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به سرشماری حیات وحش در دشتستان گفت: بر اساس این سرشماری گونه‌های حیات وحش منطقه شکارممنوع کوه سیاه بوشکان شهرستان دشتستان افزایش یافته است. ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در نشست با محیط‌بانان و همیاران محیط زیست دشتستان از اجرای سرشماری حیات وحش در دشتستان خبر داد و اظهار داشت: این شهرستان با داشتن ظرفیت‌های مهم زیست محیطی از قابلیت بالایی در زیست حیات وحش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی منطقه شکارممنوع کوه‌سیاه بوشکان را یکی از مناطق مهم زیست محیطی دشتستان نام برد و گفت: با توجه به کنترل مداوم منطقه شکارممنوع کوه سیاه بوشکان توسط محیط بانان و همکاری فوق العاده همیاران محلی منطقه به‌خصوص انجمن حامیان طبیعت کوه سیاه، شاهد رشد جمعیت حیات وحش در منطقه مذکور بودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در سرشماری منطقه شکارممنوع کوه‌سیاه بوشکان برآورد نسبی از میزان حضور وحوش و وضعیت زیست محیطی به دست آمدکه امیدواریم با افزایش توان حفاظتی این منطقه و همراهی جوامع محلی بوشکان شاهد افزایش تعداد وحوش و مطلوبیت زیستگاه باشیم.

فرهاد قلی‌نژاد ضمن اشاره به تنوع زیستی فوق العاده کوه سیاه گفت: طی این سرشماری علاوه بر شمارش تعداد زیادی کل، بز، قوچ و میش، یک قلاده پلنگ نیز مشاهده و ثبت شد.

وی با تشکر از همکاری جوامع محلی بخش بوشکان، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک خواسته طبیعت دوستان بوشکانی که استقرار پاسگاه محیط بانی در منطقه می‌باشد ، محقق شود.

بوشهر|ورود گردشگران به پارک ملی دریایی نایبند عسلویه ممنوع شد اکوسیستم دریایی و گونه‌های جانوری دریایی در استان بوشهر پایش می‌شود بوشهر|یک قلاده پلنگ ایرانی در طبیعت شهرستان دشتستان رها شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: سرشماری مذکور با حضور 22 محیط‌بان و 20همیارمحیط زیست طی دو روز برگزار شد.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان

دریافت 31 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری از ثبت تصاویری از بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی خبر داد و اظهار کرد: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت این تصاویر زیبا از چهار رأس گوزن قرمز (مرال) در ارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.

وی افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه باارزش در استان گیلان می‌باشد.

حمزه عشوری تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های استان گیلان است.

وی با بیان اینکه مرال یا گاو وحشی به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند گفت: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان تصریح کرد: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.

گفتنی است، تنوع سرزمینی و ویژگی‌های آب و هوایی، استان گیلان را به تابلوی متنوع و چشم نواز از حیات وحش در شمال ایران تبدیل کرده است.

کد خبر 6087235

دیگر خبرها

  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟