Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلامی با اشاره به حوادث غیر مترقبه همچون رانش زمین، آتش‌سوزی و خسارت به کشاورزان، گفت: طبق مصوبه دولت وام کشاورزی امهال شده، که سهم گیلان نیز ۴۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «رضا اسلامی» عصر روزگذشته(چهارشنبه، 8اسفند) در جلسه ستاد مدیریت بحران که در محل فرمانداری فومن برگزار شد، اظهار کرد: در استان گیلان انواع بلایای طبیعی بروز پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مدیرکل ستاد مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه فومن بعد از تالش دومین شهرستان از نظر میزان خسارت سیل بوده است، افزود: جبران این خسارت‌ها در یک بازه زمانی کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست.

 

وی با اشاره به حوادث غیر مترقبه همچون رانش زمین، آتش‌سوزی و خسارت به کشاورزان، گفت: طبق مصوبه دولت وام کشاورزی امهال شده، که سهم گیلان نیز ۴۰ میلیارد تومان است.

 

اسلامی با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی که دچار رانش زمین شده‌اند با تغییر کاربری آن موافقت می‌شود و این افراد می‌توانند از وام و تسهیلات بهره‌مند شوند، تصریح کرد: وام ۲۲ میلیون تومانی بلاعوض و همچنین ۳۵ میلیون تومانی با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ساله برای انتقال افراد ساکن در حاشیه و بستر رودخانه اعطا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تا کنون برای چهارنفر در شهرستان فومن پرونده تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: روستاییانی که دارای این شرایط هستند بهتر است از این وام استفاده کنند.

 

‍ مدیرکل ستاد مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای شهرستان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: از اعتبارات اختصاص یافته مرحله اول تنها ۳۶۱ میلیون تومان جذب شده درحالیکه سهم شهرستان ۹ میلیارد تومان بوده است.

 

اسلامی با اشاره به ضمانت زنجیره‌ای افراد از یکدیگر، افزود: بانک‌ها باید به این قانون مصوب هیات وزیران تمکین کرده و به بهانه عدم وجه الضمان نمی‌توانند از پرداخت وام طفره بروند و درصورتیکه که مدیر شعب شهرستان از اجرای قانون شانه خالی کنند به سرپرستی گزارش شود تا عذر این مدیر را بخواهند.

 

*مدیران شعب موظف به رعایت دستورات هیات وزیران هستند

در ادامه «محمود قاسم‌نژاد» با بیان اینکه خوشبختانه اعتبارات مناسبی در بخش‌های مختلف به شهرستان اختصاص پیدا کرده است، گفت: در مناطق مختلف نسبت به ساخت پل موقت اقدام شده و دولت موظف به احداث پل است.

 

فرماندار فومن با اشاره به شیب تند رودخانه‌ها، تصریح کرد: باتوجه به تغییر مسیر رودخانه برخی منازل مسکونی که در سیل گذشته آسیب ندیده بودند امروز در معرض خطر هستند.

 

وی با اشاره به خسارت وارده در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: دستورالعمل امهال وام کشاورزی مصوبه هیات وزیران است و بانک‌ها نمی‌توانند سلیقه‌ای با آن برخورد کنند.

 

قاسم‌نژاد به موضوع ضمانت زنجیره‌ای صاحبان منازل مسکونی آسیب دیده از یکدیگر اشاره کرد و افزود: مدیران شعب موظف به رعایت دستورات هیات وزیران هستند و نمی‌توانند از اجرای مصوبه هیات وزیران استنکاف کنند.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استعفای ظریف محمد جواد ظریف شبستان ظریف خبرگزاری مجلس حضرت زهرا س بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری خسارت ناشی از سیل امهال تسهیلات ستاد مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی  را گراش در سیل و طوفان اخیر، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان  برآورد‌ کرده اند.
حسن مرادی افزود: خوابیدگی مزارع گندم، آب گرفتگی مزارع صیفی‌جات، تخریب جاده‌های بین مزارع، خسارت به گرده افشانی نخلستان‌ها و افتادن نخل‌ها از آسیب‌های وارده به کشاورزان گراشی است.
وی بیان کرد: امسال بیشتر مزارع گندم شهرستان گراش به صورت کشت قراردادی بوده است و مزارع بیمه شده‌اند و هزینه‌ی بیمه موقع برداشت محصول از کشاورزان گرفته می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی گراش از کشاورزان خواست برای جمع بندی میزان خسارات وارد شده به شهرستان، با کارشناس‌های جهاد کشاورزی همکاری و محصولاتی که شامل بیمه است را به دفاتر صندوق بیمه اعلام کنند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • کشف ۲۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در محور فومن به سراوان
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان