Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@14:41:52 GMT

نخست وزیر ارمنستان وارد اصفهان شد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۲۴۸۳۲

نخست وزیر ارمنستان وارد اصفهان شد

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان دقایقی پیش وارد اصفهان شد و از طرف استاندار اصفهان و برخی دیگر از مقامات استانی مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نیکول پاشینیان در فرودگاه اصفهان مورد استقبال عباس رضایی استاندار اصفهان، علیرضا سالاریان رییس نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان، اسقف سیپان کوشکریان پیشوای ارامنه اصفهان و جنوب ایران و برخی دیگر از مسولان استانی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واروژ میناسیان، رییس شورای خلیفه گری و واروژ موسسیان رییس هییت مذهبی ارامنه نیز در مراسم استقبال از نخست وزیر ارمنستان حضور داشتند.

قابل ذکر است که پاشینیان به همراه همسرش روز چهارشنبه-۸ اسفندماه -برای دیدار رسمی با مقامات کشورمان به ایران سفر کرد. وی روز گذشته با حسن روحانی رییس جمهور و نیز رهبر انقلاب دیدار و گفت و گو کرد و پیش از ظهر امروز پنجشنبه-۹ اسفند- وارد اصفهان شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارمنستان استاندار اصفهان اصفهان ایران عباس رضایی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

به گزارش قدس آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می گذاریم.

 کنعانی افزود: استمرار تلاش های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

دولت ارمنستان  اخیرا چهار روستای  مرزی در منطقه «قزاق» در خاک جمهوری آذربایجان که مورد مناقشه با این کشور بود را به باکو واگذار کرد.

این روستاها به مدت بیش از سه دهه در کنترل ارمنستان قرار داشتند.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان نیز روز شنبه اعلام کرد نیروهای مرزبان روسیه‌ای مستقر در منطقه مرزی «تاووش» مابین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پی روند جاری تعیین مرز و تحدید حدود بین دو کشور از این منطقه خارج می‌شوند.

سربازان مرزبان روسیه از سال ۲۰۲۱ طبق یک توافق دو جانبه در پشت مرز تاووش در خاک ارمنستان استقرار داشته‌اند.

پاشینیان در این ارتباط گفت: «ایست بازرسی‌های روسیه در یک وضعیت برقرار شدند و اکنون اتفاقی که دارد می‌افتد این است که این وضعیت دستخوش تغییر بزرگی می‌شود و این تغییر بزرگ باید بر همه زمینه‌ها اثر بگذارد. معنی این صحبت این است که اکنون ما در اینجا یک خط مقدم نداریم بلکه یک مرز داریم و یک مرز علامت صلح است. این معنی‌اش این است که نیروهای مرزبانی ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواهند توانست با همکاری با یکدیگر و با اتکا به خود از مرز محافظت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • رئیسی وارد پاکستان شد
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان
  • استقبال پاکستان از رئیس جمهور ایران؛ رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • آیت الله رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • رئیس جمهور وارد پاکستان شد