Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@20:06:47 GMT

روش باورنکردنی برای تشخیص دی ان ای با دست دادن!

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۲۵۰۲۱

رکنا:به تازگی محققان روشی را برای تشخیص دی ان ای کشف کرده اند، این روش بسیار جالب و باورنکردنی است.

به گزارش گروه ترجمه رکنا،دست دادن طولانی می تواند نشان دهد که شما به چه چیزهایی دست زده اید و DNA شما را منتقل می کند. محققان می گویند که این یافته ها ممکن است پیامدهایی را برای تحقیقات و شناسایی در صحنه جرم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالتیمور یک دست دادن 10 ثانیه ای می تواند نشان دهد که DNA چه چیزی را لمس کرده و چه چیزی را هرگز لمس نکرده است.

سینتیا کال متخصص پزشکی قانونی در 21 فوریه در نشست سالیانه آکادمی علوم قانونی آمریکا گزارش داد، افرادی که هرگز چاقو برنداشته اند منبع اصلی DNA آنها روی چاقو وجود ندارد اما زمانی که فرد دسته چاقو را می گیرد، DNA اش را به چاقو انتقال می دهد.

ریزور لین انسان شناس حقوقی که در دانشگاه ایندیاناپولیس کار می کند، در این جلسه گزارش داد که طبق یک مطالعه جداگانه، آخرین فردی که یک شی را لمس می کند، مانند یک پارچ آب، اغلب کسی نیست که DNA زیادی را روی آن شی داشته باشد. یافته ها نشان می دهند که حتی تماس های کوتاه با فرد یا شی دیگر می تواند DNA را پخش کند که می تواند تحقیقات صحنه جرم را پیچیده کند در حالی که نتایج به این معنا نیستند که شواهد DNA غیرقابل اعتماد هستند، اما ریزور و کال گفتند بازرسان باید مراقب این انتقال های تصادفی باشند.

در شرایط دنیای واقعی، پیدا کردن DNA افراد در مکان هایی که هرگز آنها در آنجا نبوده اند و یا هرگز مورد هدف قرار نگرفته اند، نادر است. او می گوید:"ماندن DNA معمولاً ناپایدار است و با گذشت زمان می شکند و ما نمی توانیم ایده ای را رد کنیم، اما نباید هم از آن برای کار روی شواهد در هر موردی استفاده کنیم.

قبلاً کال از مرکز علوم پزشکی هیوستون، متوجه شد که دست دادن دو دقیقه ای می تواند DNA یک فرد را به یک شی توسط دست دیگر منتقل کند اما بسیاری از منتقدان می گویند که دو دقیقه زمان غیر واقعی برای دست دادن است. در تجربیات جدید، کال زمان خود را تا 10 ثانیه کوتاه کرده است و او گفت که حتی تماس های کوتاه نیز ممکن است DNA را منتقل کند.

در آزمایش ریزور، چهار دانشجوی دانشگاه ایندیانا پولیس روی یک میز نشسته بودند و از یک پارچ آب می نوشیدند. سایر دانشجویانی که این آزمایش را تماشا می کردند، آزاد بودند تا اتاق را ترک کنند، صحبت کنند و به اطراف حرکت کنند تا شرایط یک رستوران را شبیه سازی کنند. دانش آموزان هر کدام پارچ و یک فنجان پلاستیکی را جابجا می کردند، سپس محققان دسته پارچ، فنجان ها و دست های دانش آموزان را برای گرفتن DNA بررسی کردند.

DNA دانش آموزانی که پشت میز بودند و دسته پارچ را می گرفتند، حتی با وجود اینکه داوطلبان تنها لیوان خود و پارچ را به کار بردند دست می زدند علاوه بر این، DNA از دیگر دانشجویان بالا رفت، اما هیچ یک از ناظران به دانش آموزان پشت میز یا پارچ یا فنجان ها دست نزدند. ناظران "DNA" ممکن است ریز قطراتی از حرف زدنشان را در لیوان و پارچ ریخته باشند، یا حتی با سرفه یا عطسه کردن، پخش کرده باشند. با نگاه به مقادیر DNA که در پشت اشیا باقی مانده بود، محققین نتوانستند مشخص کنند که چه کسی به این پارچ دست زده، و همچنین نتوانستند مشخص کنند که یک نفر در چه مدت زمانی این پارچ یا لیوان را لمس کرده است.

"ریزور" گفت نتایج نشان می دهند که DNA می تواند به راحتی در رویدادهای اجتماعی و به روش های غیرقابل پیش بینی انتقال یابد. "پرینز" می گوید؛ برخی از این نتایج ممکن است توضیح داده شود چرا مردم میزان DNA مختلفی را دارند ؛ او همچنین می گوید:" اما هنوز مشخص نیست که این نوع از DNA منتقل شده ممکن است تحقیقات صحنه جرم را منحرف کند یا خیر.

[کلیک و کشیدن برای جابجایی]

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: جرم پزشکی جرم پزشکی دانش آموزان دی ان ای کشف حقوقی خیر عکس فیلم بازداشت زن دختر پسر تصاویر یک زن آب زن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باورنکردنی: تیم‌هایی که یک فصل نباختند و قهرمان نشدند!

به گزارش ورزش سه، شکست ناپذیری اگر چه در کلام، متشکل از دو کلمه 11 حرفی است اما اینکه تمام بازیکنان یک تیم بتوانند ذهنیت شکست ناپذیری داشته باشند، مسئله‌ای بزرگتر از فرمول‌های ریاضی و شیمی عنوان می‌شود. شکست ناپذیری انسان در زندگی اجتناب ناپذیر است اما مگر می‌شود 11 بازیکن یا بیشتر هر هفته به عنوان بازیکنان یک تیم وارد زمین شوند و از این موضوع فرار کنند؟ قطعا در این لحظه به این فکر می‌کنید که شکست ناپذیری به معنای موفقیت است اما هرگز اینگونه نیست.

شکست ناپذیران زیادی داشته‌ایم که موفقیتشان با دوری از شکست‌ها رقم خورده و بایر لورکوزن تحت هدایت ژابی آلونسو آخرین نمونه در این زمینه است. در فوتبال ایران پرسپولیس در دهه 50 و استقلال با فرهاد مجیدی این اتفاق را تجربه کرد و در اروپا هم نمونه‌های زیادی وجود دارد. قطعا قهرمانی آرسنال در فصل 2003/04 که با بالا بردن جام طلایی همراه شد یک استعاره برای شکست ناپذیری در لغت نامه فوتبالی‌ها به شمار می‌رود اما این اتفاق شکست ناپذیری است. ما تعدادی از بدشانس‌ترین تیم‌های فوتبال را انتخاب کرده‌ایم که یک فصل کامل را همراه با شکست ناپذیری پشت سر گذاشته‌اند اما لمس کردن جام برایشان یک آرزو بوده است.


اوبیلیک صربستان 1998/99
یک فصل شکست ناپذیری آن هم در دوران سخت منطقه بالکان‌ها که باشگاه اوبیلیک به عنوان نماینده پادشاه در فوتبال حمایت می‌شد و حتی در زمان ورود به زمین، با اسکورت نظامیان وارد زمین می‌شدند. این تیم در فصل 1998/99، یک فصل بدون شکست را تجربه کرد اما پارتیزان هم مسیر آنها بود و با شکست ناپذیری توانست قهرمان صربستان شود. نتایج اوبیلیک فوق العاده بود و آنها در این فصل 64 امتیاز به واسطه 20 برد و 4 تساوی به دست آوردند و تساوی در هفته پایانی مقابل تیم پایانی جدول، باعث شد جام از آنها گرفته شود و بدین ترتیب این باشگاه در همان پایان فصل تصمیم به انحلال بگیرد.

اتلتیکو مینیرو 1977
سیستم لیگ فوتبال برزیل اکنون پیچیده است اما در گذشته تشخیص فرمول‌های این لیگ بسیار سخت‌تر از شرایط کنونی بود. در سال 1977، 62 تیم در سه لیگ جداگانه بازی می‌کردند و در این بین سه تیم برتر همراه با تیم دوم برتر این سه لیگ راهی نیمه نهایی می‌شدند. مینیرو 21 بازی در مجموع لیگ و حذفی پیروز بود و در قیاس با سائوپائولو 10 امتیاز جلوتر بود اما جام قهرمانی در لحظه آخر از دست آنها سر خورد و شکست در ضربات پنالتی تمام قصه را خراب کرد.

ستاره سرخ بلگراد 2007-08
الکساندر یانکوویچ در شروع فصل 2007/08 هدایت این تیم را عهده گرفت و پس از یک فصل بدون شکست، اخراج شد. او نیازی نبود که لیگ را ببرد بلکه دوازده تساوی در یک فصل بسیار فاجعه است ولو اینکه شما در یک بازی از فصل هم شکست نخورید.

گالاتاسرای 1985-86
آنها با 20 برد و 16 تساوی از بشیکتاشی که 22 برد، 12 تساوی و 2 باخت را تجربه کرده بود شرایط بهتری داشت. هر دو تیم در پایان فصل 56 امتیازی شدند اما ملاک قهرمانی ابتدا تفاضل گل بود و پس از آن شمار گل‌های زده که بشیکتاش در هر کدام از این دو آمار بیشتر بود.

الاهلی 2014-15
قدرت گلزنی عمر السوما و خلق موقعیت‌های زیبا برونو سزار تمام شرایط ممکن را برای یک فصل ایده آل فراهم کرده بود. در پایان فصل 17 برد و 9 تساوی داشتند اما 60 امتیازی که دشت کردند برای تصاحب صدر جدول کافی نبود. النصر با 64 امتیاز و قبول دو شکست مقابل الاهلی، قهرمان لیگ شد تا یکی از درام‌ترین سناریو‌های تاریخ جهان فوتبال توسط سبزپوشان ثبت شود.

دیگر خبرها

  • عکس باورنکردنی از اسکوربرد دربی کوچک تهران
  • تصویری باورنکردنی از زباله‌های بیمارستانی در ساحل خزر خبرساز شد
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • وضعیت عجیب و باورنکردنی خیابان‌های دبی بعد از سیل + ویدئو
  • حرکت بی‌نقص و باورنکردنی یک خودرو در سیل دبی سوژه شد + ویدئو
  • (عکس) تصویر باورنکردنی و جدید از احسان علیخانی
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری عجیب؛ تغییر باورنکردنی این بازیگر را ببینید!
  • افزایش باورنکردنی قیمت کارخانه ای پژو پارس
  • باورنکردنی: تیم‌هایی که یک فصل نباختند و قهرمان نشدند!
  • (ویدئو) وضعیت باورنکردنی فرودگاه دبی پس از بارندگی‌های شدید