Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار با بیان اینکه هدف جشنواره جابربن‌حیان طرح پژوهش و تحقیق توسط دانش‌آموزان در مدرسه است، گفت: جشنواره جابر بن‌حیان دانش‌آموزان را از حافظه محوری به مهارت محوری سوق می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «نرگس دستیار» صبح امروز(پنج‌شنبه، 9اسفند) در حاشیه نمایشگاه شهرستانی جشنواره جابربن‌حیان که در سالن ورزشی شهید صدیقی صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره جابربن حیان یک طرح پژوهشی و علمی در راستای برنامه‌ریزی سند تحول بنیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه این نمایشگاه عرصه رقابت نیست، افزود: ما با افتتاح این پروژه درصددیم دوستی بیشتری بین دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه هدف این طرح پژوهش و تحقیق توسط دانش‌آموزان در مدرسه است، گفت: جشنواره جابربن‌حیان دانش‌آموزان را از حافظه‌محوری به مهارت‌محوری سوق می‌دهد.

 

دستیار با بیان اینکه مسئولان مدارس باید از آثار دانش‌آموزان در مدارس استفاده کنند، تصریح کرد: دانش‌آموزان را باید به مرحله ظهور استعداد رساند.

 

*جشنواره جابربن‌حیان گامی موثر در خودکفایی و رشد فکری و ذهنی دانش‌آموزان

در ادامه «مهرداد فیض‌بخش» با بیان اینکه جشنواره شهرستانی جابربن‌حیان، دستاوردهای علمی دانش‌آموزان صومعه‌سرا است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش صومعه‌سرا از همه نظر در رأس شهرستان‌های استان گیلان قرار گرفته و رتبه یک را کسب کرده است.

 

مدیرآموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه 154 مدرسه در شهرستان صومعه‌سرا در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: در مدت دو سال و نیم سرآمد شهرستان‌های استان گیلان شدیم.

 

وی با بیان اینکه شادی و نشاط دانش‌آموزان بیش از همه چیز برای همه ما اهمیت دارد، افزود: دانش‌آموزان به ما انرژی می‌دهند که فعالیت مضاعف داشته باشیم.

 

فیض‌بخش با بیان اینکه با توجه به امکانات موجود آموزشی دانش‌آموزان می‌توانند بهترین بهره‌وری را داشته باشند، گفت: در سایه برگزاری چنین جشنواره‌هایی دانش‌آموزان از سنین پایین با روش‌های علمی و مهارت کارگروهی آشنا و برای انجام تحقیقات و پروژه‌های پیچیده‌تر در آینده آماده می‌شوند.

 

وی، جشنواره جابرابن‌حیان را گامی موثر در خودکفایی و رشد فکری و ذهنی دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان در چنین جشنواره‌هایی موجب شکوفایی استعدادهای آنان در زمینه‌های علمی می‌شود.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استعفای ظریف شبستان محمد جواد ظریف خبرگزاری مجلس مقام معظم رهبری ظریف حضرت زهرا س گام دوم انقلاب دستاوردهای علمی و پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان

عزت‌الله طیبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالم، گسترش و تعمیق فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در مدرسه است.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان در بسیاری از رشته‌های هنری نظیر آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی بر اساس علاقه‌مندی خود به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: این جشنواره در راستای تحقق برنامه فراگیر پرورشی با اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری برگزار می‌شود.

طیبی‌راد ادامه داد: در این مرحله ضمن دریافت آثار، بررسی و تفکیک آنها توسط دبیرخانه، آثار برای داوری در اختیار اساتید مربوطه قرار می‌گیرد.

وی گفت: پس از داوری، آثار برتر رشته‌های مختلف انفرادی، گروهی و همگانی به دبیرخانه کشوری مستقر در استان اصفهان ارسال می‌شود.

گفتنی است، دبیرخانه استانی فرایند جمع‌آوری آثار چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان (امید فردا) در استان و در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6087428

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد