Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: 21 هزار نفر از 25 شهرستان استان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند و خراسان رضوی با این آمار، بیشترین تعداد ثبت نام کننده در این دوره از مسابقات را در کل کشور به خود اختصاص داد.

جعفر مروارید روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آزمون در راستای تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیتهای سازمانها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مدارس، مؤسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت صبح امروز همزمان با سراسر کشور در 25 شهرستان خراسان رضوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آزمون امروز در سه گروه امتحانی شامل حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) و آموزشهای الکترونیکی و در قالب 18 رشته که هشت رشته آن در بخش حفظ، هفت رشته آن در بخش معارف و مفاهیم و سه رشته آن در بخش الکترونیکی است برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رقابتهای گروه حفظ قرآن کریم شامل حفظ جزء 30، حفظ جزء اول، حفظ سه جزء اول قرآن، حفظ پنج جزء اول قرآن، حفظ 10 جزء اول قرآن، حفظ 15 جزء اول قرآن، حفظ 20 جزء اول قرآن، حفظ 25 جزء اول قرآن، حفظ کل قرآن و حفظ موضوعی یک و دو است.
مروارید افزود: همچنین رشته ترجمه و مفاهیم قرآن شامل ترجمه و مفاهیم مقدماتی و تدبر در قرآن، رشته سیره و معارف اهل بیت (ع) شامل مفاهیم نهج البلاغه یک و دو و مفاهیم سجادیه است.
وی ادامه داد: آزمونهای الکترونیک نیز شامل سبک زندگی و سیره معصومین (ع)، ترجمه و مفاهیم مقدماتی و روخوانی قران کریم می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به پرداخت سرانه حمایتی به موسسات قرآنی گفت: آن دسته از موسسات قرآنی که قرآن آموزانشان در این آزمون شرکت کنند بر حسب درصد قبولی قرآن آموزان در آزمون حمایت خواهند شد.
مروارید افزود: این آزمون با همکاری سه نهاد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
1922/7489

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي قرآن كريم آزمون سراسري مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر

این مراسم روز گذشته ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) و به مناسبت روز ملی علم در الجزایر برگزار شد. این مصحف به سفارش و پشتیبانی رادیوی ملی الجزایر ضبط شده است.

رونمایی از این مصحف هم‌زمان با برگزاری یک نشست هم‌اندیشی با عنوان «ترویج حفظ و آموزش قرآن کریم در الجزایر» صورت گرفت که به همت انجمن فرهنگی عیسی مسعودی در دفتر مرکزی رادیو الجزایر و با حضور جمعی از قاریان و استادان برجسته علوم قرآنی الجزایر برگزار شده بود.

محمد لعقاب، وزیر ارتباطات الجزایر، ضمن تبریک به مسئولان و متصدیان این طرح از آغاز مجدد طرح تدوین مصحف صوتی ویژه رادیوی قرآن کریم الجزایر تجلیل و همچنین از برنامه‌های متنوع و غنی این رادیو در زمینه افزایش آگاهی نسل‌های مختلف مردم الجزایر از قرآن کریم و همچنین ترویج حفظ و تلاوت قرآن قدردانی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که در جنگ رسانه‌ای کنونی در سطح جهان برای تسخیر اذهان مردم، انتظار می‌رود تا رادیوی قرآن کریم نقش فعالی را در مقابله با هجوم رسانه‌ای ایفا کند.

وزیر ارتباطات الجزایر با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای بین‌المللی برای طرح‌های بسیار مخربی ازجمله طرح «دین ابراهیمی»، تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند با این طرح‌ها مقابله کند، مگر کسانی که قرآن کریم را مطالعه می‌کنند و در مفاهیم، ​​معانی و اهداف آن تدبر کرده و برای مقابله با انحراف آماده هستند.

از سویی یوسف بلمهدی، وزیر اوقاف و امور مذهبی الجزایر نیز به نوبه خود از تکمیل طرح مصحف صوتی به روایت ورش از نافع تقدیر و تشکر کرد. به گفته وی نسخه نهایی این مصحف پس از بررسی دقیق از جانب کمیته نظارت، در میان رسانه‌های مختلف صوتی و تصویری کشورهای عربی و اسلامی توزیع خواهد شد.

وزیر اوقاف الجزایر همچنین از اهتمام ویژه دولت این کشور به چاپ و توزیع قرآن کریم به خط بریل خبر داد و به گفته او تأسیس یک مرکز تحقیقاتی ملی ویژه حفاظت از نسخ خطی قرآن و دیگر نسخ مرتبط به آثار دینی و مذهبی در دستور کار دولت قرار دارد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟