Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: تواضع و خشوع منجر به صلح و سازش می‌شود که مسلمانان این گونه بوده و برقراری سازش در جامعه نیز موجب کاهش مسئولیت‌های شورای حل اختلاف می‌شود. ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز در همایش استانی «منادیان صلح» که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی میانجی معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد اظهار داشت: اگر طلبه‌ و امام جماعت‌ها با مشارکت دستگاه قضایی در مساجد فعالیت کنند وظایف شورای حل اختلاف کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: سرمایه‌هایی از رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سبک‌زندگی عنوان شده که باید امروز مسلمانان به آن ببالند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در برابر تمام فرهنگ به جای مانده از یهودیان به عنوان بک مکتب، باید قدر اصول کافی را بدانیم چرا که ما در باب موضوعات مسالمت‌آمیز انسانی و مذهبی سرمایه‌هایی داریم که در هیچ‌کجای دنیا برای مقایسه وجود ندارد.

بیش از یک سوم پرونده‌های قضایی قزوین در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شودقضات بازنشسته شاغل در شورای حل اختلاف اجازه وکالت و مشاوره ندارندصلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف یزد افزایش یافت

وی عنوان کرد: هر چه آموزش و پرورش و دیگر نهادهای آموزشی، فرهنگی و مذهبی در معرفی معارف دینی کوتاهی کنند، وظایف شورای حل اختلاف افزایش یافته و با شلوغ‌تر شدن مساجد و شرکت مردم در محافل، شورای حل اختلاف نیز خلوت‌تر می‌شود.

عابدینی با اشاره به حدیثی عنوان کرد: تواضع و خشوع منجر به صلح و سازش می‌شود که مسلمانان این گونه هستند همچنین توجه به افراد آسیب‌پذیر جامعه و بهره‌مندی مردم از دستورات قرآنی منجر به کاهش بسیاری مشکلات و مسائل جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در میان مردم انسان‌های بسیاری در زمینه‌های ذکر شده استعداد دارند که با وجود شاید اقلیت بودن آنها، قابل اعتماد بوده و تاثیرگذار هستند.

امام جمعه قزوین گفت: هر که در دنیا ولایت خداوند را بپذیرد دوست ما و آن که از خداوند تبعیت نکند دشمن مسلمانان است و تقوا و پارسایی مردم با میزان ایمان انها سنجیده می‌شود.

وی تصریح کرد: به واسطه فعالیت‌های شورای حل اختلاف جامعه و خانواده‌ای به جهان نشان داده می‌شود تا همگان الگو بگیرند.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش اظهار داشت: در کمیسیون قصایی مجلس، نمایندگان در پی احقاق حق و جلوه دادن حق مردم در مجلس بوده و در صحن مجلس نیز تلاش بر دائمی شدن قانون بود اما بنا به تشخیص‌ها یک سال دیگر قانون تمدید شد.

انتهای پیام/ح

R41364/P/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اسلام دوست دارد برنامه‌ای پیاده کند تا بشر هم ازسلامت جسم و هم سلامت روح برخوردار باشد و بکوشد تا همه جنبه‌های زندکی خود راتامین سازد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: دین اسلام برای بهتر زیستن بشر به سلامتی انسان‌ها توجه بسیاری قایل است، زیرا سلامتی انسان سبب می‌شود اززندکی خود لذت برده و به سعادت نزدیک شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید قدر جوانی را قبل از پیری، سلامتی را قبل از بیماری، غنای خود را راقبل ازفقیری و زندگی تان را قبل ازمرگ دانسته و غنیمت بشمارید افزود: در دین اسلام تاکید بیشتری به پیشگیری قبل از درمان شده است و حتی اهمیت داده شده است و سعی دارد برای انسان‌ها راه‌هایی که سلامت راحفظ می‌کندمعرفی کند.

وی ورزش کردن، پرهیز از فشار‌های روحی در مواقع مختلف، روزه داری، پرهیز از اسراف در همه بخش‌ها و در نهایت ازدواج را از تاکیدات دیگر اسلام برای سلامتی انسان برشمرد و گفت: ازدواج سبب سلامتی روح و جسم شده و از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، اسلام سعی دارد ورزش کردن رادر بین مردم نهادینه کند تا سلامتی مردم به خطر نیفتد و با ورزش سلامت روح و سلامت جان خود راتامین کند.

امام جمعه تبریز در بخش پایانی سخنان خود لظهار داشت: رسانه ملی نقش مهمی در سلامت جامعه دارد، چون مردم باید ببینند و بشنوند تا موضوع فرهنگ سازی در زمینه سلامت و ورزش کردن نهادینه شود.

 رییس دانشگاه علوم پرشکی تبریز نیزگفت: یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است و امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» در خصوص پیشگری از بیماری‌ها اقدام می‌شود.

نقی پور افزود: برای سلامت مردم و گسترش عدالت در بخش سلامت، برنامه سلامت خانواده که ازمنویات مقام معظم رهبری است به کارنامه تبدیل شده است و در شهر‌های بالای ۵۰ هزارنفر هم اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان