Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان کرمان بر ضرورت راه اندازی کانون اصلاح و تربیت در جنوب استان کرمان تاکید کرد و گفت: رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی به حقوق کودک نسبت به مسئولیت کیفری کودکان و نوجوانان رویکردی مناسب و مبتنی با آموزه‌های دینی است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری که در محل دادگستری کل برگزار شد، اظهار داشت:با توجه به پهناور بودن استان کرمان و فاصله‌ی زیاد مناطق جنوبی با مرکز استان راه اندازی کانون اصلاح و تربیت در جنوب استان کرمان ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان ساخت: فاصله زیاد جنوب استان با کانون اصلاح و تربیت ماهان مشکلاتی را از قبیل: بعد مسافت و هزینه‌ها بالای رفت و آمد برای والدین این کودکان بوجود آورده است لذا می‌طلبد مسئولان در خصوص حل این مشکل اقدام کنند.

موحد همچنین گفت: در بحث کانون اصلاح و تربیت استان، ارتباطات خوب و تنگاتنگی بین مددکاران و قضات محاکم اطفال دادگستری استان برقرار است و با همکاری هم مسائل و مشکلات را حل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مدنی فراوان است و اگر به خوبی به کار گرفته شود می‌تواند تاثیرگذارباشد، افزود: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک که در سطح کشور شکل گرفته باید از دولت مطالبه کند تا این سازوکار‌ها را حمایت کند و پوشش دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوق کودک رئیس کل دادگستری کرمان محاکم اطفال کانون اصلاح و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم طرح نور با جدیت

 حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد دادستان کل کشور در مراسم تکریم و معارفه روسای کل پیشین و جدید دادگستری استان یزد گفت: با نهاد فراجا و برخی نهاد‌های دیگر نشست‌های متعددی را برگزار کردیم که طرح نور به صورت جامع و با برنامه ریزی تداوم یابد. 

وی بیان کرد: از بانوانی که مخاطب این طرح بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی می‌کنم چرا که شخصا از نزدیک دیده ام که اجرای طرح نور در جامعه بسیار موثر بوده است.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: هیچگونه قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع که از وظایف قوه قضائیه است، وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد، افزود: اخیرا لایحه حقوق عامه تکمیل و به معاون حقوقی قوه قضاییه داده شده که باید پیگیری شود تا دادستان‌ها بدانند تکلیف قانونی چیست و حقوق عامه کاملا مشخص باشد چرا که آزادی‌های مشروع نیز از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسلامیت نظام نیز در مسیر حرکت بوده و در بسیاری از موارد موفقیت‌های خوبی را داریم، اما در برخی موارد فاصله داریم و امیدواریم مجلس بعدی که شکل می‌گیرد بیشتر تلاش کند و برای نزدیک‌تر شدن قوانین به دستورات اسلام و حل مشکلات مردم در سایه احکام اسلامی وضع قوانین داشته باشند.

استاندار نیز در این مراسم با قدردانی از مجموعه دادگستری استان یزد،گفت: محصول عملکرد مجموعه قضایی استان باعث افزایش سرمایه اجتماعی این دستگاه در استان یزد شد و این مجموعه در بالاترین سطح خود از این لحاظ قرار دارد.

فاطمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و مجموعه مدیریت استان وجود دارد و بیشترین تعامل در شورای تامین استان حاصل می‌شود، که موفقیت‌های استان محصول همین همراهی و همگامی است.

در این مراسم از خدمات پنج ساله غلامعلی دهشیری رییس کل پیشین دادگستری استان یزد قدردانی و حجت الاسلام حسین طهماسبی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان یزد معرفی شد.

همچنین در این مراسم مهدی تشکری بافقی به عنوان معاون قضایی دادگستری استان و غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تداوم طرح نور با جدیت
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • اصلاح پله برقی‌های معیوب پل‌های عابرپیاده