Web Analytics Made Easy - Statcounter

صومی گفت: شبهاتی درخصوص سرطان‌زا بودن پارازیت‌های ماهواره‌ای مطرح است، اما هنوز به لحاظ علمی اثبات نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدحسین صومی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز به ارایه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در استان پرداخت و اظهار داشت: تعداد تخت فعال مراکز درمانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تبریز 6 هزار و 204 تخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که سال گذشته به 500 هزار نفر خدمات بستری ارائه شد، افزود: به طور میانگین 70 درصد تخت های مراکز دولتی اشغال است؛ این در حالی است که میانگین اشغال تخت در مراکز خصوصی استان به 45 درصد نمی رسد.

وی با بیان این‌که در شهرستان های مرند و اهر ضریب اشغال تخت بالاست، گفت: بیمارستان کودکان تبریز سال آینده راه اندازی می شود، افزون بر این برای ارائه خدمات مناسب بیمارستانی در این شهر سالانه باید 10 درصد تخت اضافه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به این‌که نسبت تخت بیمارستانی در استان از 0.97 در هزار در سال 1357 به 1/63 برای هر هزار نفر در سال جاری رسیده است، خاطرنشان کرد:  بیشتر شدن تعداد پزشکان، احداث خانه‌های سلامت و بهداشت، احداث مراکز سلامت روستائی و مخصوصا بهبود خدمات در حوزه غذا و دارو را از جمله پیشرفت‌های دانشگاه علوم پزشکی بعد از انقلاب است.

صومی گفت: تعداد خانه های بهداشت از 26 به 1001 افزایش یافته و مرگ و میر زیر 5 سال از 59.3 درصد در سال 1357 به 13.1 درصد در سال 1397 کاهش یافته است.

وی راه اندازی مرکز تخصصی دیالیز را از جمله کارهای ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دارای 324 تخت دیالیز هستیم و در سریعترین زمان بیماران دیالیز شده و مرخص می‌شوند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که بزرگترین بیمارستان سوختگی کشور را تاسیس کرده ایم، افزود: این دانشگاه علوم پزشکی رتبه 15 دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و رتبه 32 در میان تمام دانشگاه‌های کشور را دارد.

صومی از ارتقای 200 مرتبه‌ای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بین دانشگاه‌های دنیا خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر این دانشگاه در رتبه 1427 جهانی قرار دارد و امیدواریم با تلاش‌های انجام یافته به رتبه زیر یکهزار برسیم.

وی با اعلام اینکه 1500 موسسه بهداشتی و 50 مرکز بزرگ درمانی و 3400 مرکز درمانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تبریز فعالیت می کنند، گفت: در مجموع این مراکز درمانی، در اورژانس بیمارستان کودکان و امام رضا(ع) مشکل داریم و باید برای اصلاح آن تلاش کنیم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری اظهار داشت: شبهاتی درخصوص سرطان‌زا بودن پارازیت‌های ماهواره‌ای مطرح است، اما هنوز به لحاظ علمی اثبات نشده است. البته لازم مطالعات گسترده و دقیق تری در این زمینه صورت گیرد تا نظر قطعی اعلام شود.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استعفای ظریف شبستان محمد جواد ظریف خبرگزاری مجلس مقام معظم رهبری ظریف حوزه علمیه اصفهان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

  امید اکاتی مدیر امور پشتیبانی و خدمات رفاهی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در راستای ترویج فرهنگ غذای سالم و آشنایی با غذاهای سنتی و بومی جشنواره غذای سالم با مشارکت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد

وی ادامه داد: در این جشنواره از 10 نفر از شرکت کنندگان بر اساس نظر داوران تقدیر و هدایایی تقدیم شد

وی افزود: انتخاب غذای برتر با معیار تنوع گروه های غذایی، مصرف کم شکر و نمک و روغن بعنوان عوامل آسیب رسان، تزئین و طعم غذا انجام گرفت.

مهندس اکاتی با اشاره به اهمیت سلامت گفت: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها در ارتقاء سطح سواد تغذیه‌ای جامعه بسیار تاثیر گذار است

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان