Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:09:34 GMT

121 عضو هیات علمی عراق به دانشگاه های ایران آمده اند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۲۸۹۱۶

121 عضو هیات علمی عراق به دانشگاه های ایران آمده اند

تهران- ایرنا- قائم مقام وزارت علوم تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل گفت: تاکنون 26 تفاهم نامه میان دانشگاه های ایران و عراق منعقد شده و 121 عضو هیات علمی عراق در دانشگاه های ایران برای بهره مندی از ظرفیت علمی کشور حضور پیدا کرده اند.

حسین سالار آملی امروز پنجشنبه در کنفرانس توسعه همکاری های نخبگان ایرانی فارغ التحصیل خارج از کشور و نخبگان جمهوری عراق در دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای فعالیت‌های بین‌المللی سه محور اساسی پژوهش، ایجاد اشتغال و بین المللی سازی را مورد توجه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از سفر حسن روحانی رییس جمهوری ایران به عراق در راستای افزایش تعاملات علمی خبر داد و افزود: چندی پیش نیز در سفر وزیر آموزش عالی عراق به ایران تفاهم نامه ای به منظور تحول آموزش و ورود علم به میان جامعه منعقد شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشور عراق اولین اولویت ایران برای تعاملات بین المللی علمی است، یادآور شد: پس از عراق سایر کشورهای منطقه و آلمان، ایتالیا، اتریش و چین کشورهای هدف ایران در جهت تعاملات علمی، کشورهای هدف ایران هستند.
سالار آملی ادامه داد: در حال حاضر 81 هزار نفر عضو هیات علمی کشور در امور تحقیقاتی فعال هستند.
وی با بیان اینکه 53 هزار و 340 مقاله اعضای هیات علمی و دانشجویان ایرانی در نشریات بین المللی چاپ شده است، گفت: با توجه به پایین بودن اثر گذاری اقتصادی مقالات در کشور، وزارت علوم به دنبال راهکاری برای بهبود این وضعیت است.
سالار آملی با اشاره به پنج محور عمده در جهت تعامل علمی با عراق افزود: تحقیقاتی شدن امور، تبادل دانشجو، استفاده از استادان دو طرفه در روند انجام پایان نامه ها، تبادل اعضای هیات علمی و انتقال دانش و برگزاری کنفرانس های علمی مختلف از جمله محورهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
به گفته وی، سه هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های دولتی، 8 هزار تن در دانشگاه آزاد و بیش از 17 هزار دانشجوی خارجی در جامعه المصطفی مشغول تحصیل در ایران هستند.
قائم مقام وزارت علوم در امور بین الملل تعداد پروژه های مشترک علمی با سایر کشورها را 435 پروژه اعلام کرد و گفت: 12 پروژه با پاکستان، 10 پروژه با هند، 16 پروژه با سوییس، پنج پروژه با آفریقای جنوبی، 11 پروژه با روسیه و 10 پروژه با مجارستان به صورت مشترک انجام شده است.
سالار آملی افزود: ایران و عراق در انجام پروژه های مشترک با یکدیگر همکاری ندارند، از این رو باید تدابیری برای افزایش ارتباطات علمی ارائه شود.
وی گفت: 54 هزار و 777 استاد ایرانی در سال 2018 با سایر استادان اروپایی در زمینه نگارش مقاله همکاری کرده اند.
قائم مقام وزارت علوم در امور بین الملل با اشاره به اهمیت تبادل دانشجو با کشور عراق اظهار کرد: انتظار می رود جمعیت دانشجویان عراقی داخل ایران از 4هزار به 8 هزار نفر برسد و ایران هم به تدریج نسبت به اعزام دانشجو به عراق اقدام کند.
سالار آملی خاطر نشان کرد: ایران و عراق با همکاری یکدیگر و ظرفیت های کشوری، بی شک به قدرت اصلی علم و فناوری در منطقه تبدیل می شوند.
9491**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش قائم مقام وزارت علوم کنفرانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: علاقمندان تا ۱۹ اردیبهشت می‌توانند آثار خود را به آدرس الکترونیکی Javani@skums.ac.ir ارسال کنند.
اعرابی افزود: حقوق باروری و جوانی جمعیت، مولفه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موثر بر جمعیت، توانمندسازی زنان و آینده جمعیت، ترویج زایمان طبیعی و کاهش سقط جنین، درمان ناباروری و تاثیر آن بر جمعیت، رسانه، آموزش و جوانی جمعیت و طب ایرانی، مکمل و تغذیه در جوانی جمعیت از محور‌های این جشنواره است.
به گفته وی، این جشنواره در بخش‌های پوستر و طراحی گرافیک، داستان کوتاه و فیلمنامه، مقالات علمی و پژوهشی، نقاشی، تولیدات دیجیتال، عکاسی (موبایلی و دوربین حرفه‌ای)، انیمیشن، موشن و کلیپ، پیشنهادات، ایده و تجربیات کاربردی، تیتر و جملات کوتاه و تاثیرگذار، اینفوگرافی، پادکست، شعر و ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در راستای جوانی جمعیت برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: اختتامیه جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت ۳۱ اردیبهشت مصادف با ولادت امام رضا (ع) و روز ملی جمعیت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • فعالیت درمانگاه خاتم الانبیاء (ص) مهاباد از سرگرفته می‌شود
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت
  • اخراج یا بازنشستگی اجباری حدود ۴۰ استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران