Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران ناز»
2024-03-19@04:10:58 GMT

19 سال حبس برای قتل دختری که زنده بوده (عکس)

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۳۰۰۹۷

19 سال حبس برای قتل دختری که زنده بوده (عکس)

19 سال حبس برای قتل دختری که زنده بوده (عکس)

در تاریخ 26 می 2019، منوئل رامیرز والدوینوس 19 سال است که در زندان به سر می برد و به 43 سال حبس برای قتل فردی که گفته می شود زنده و خوب است، محکوم شده است.والدوینوس به عنوان معلم موسیقی در مدرسه ای ، در ایالت مکزیک کار میکرد.

در 26 ماه می 2000، او از کار بازگشته و یک سالگی پسرش را با همسرش جشن گرفت، اما ناگهان یک پلیس کوماندو به خانه اش حمله کرد، و او را مورد ضرب و شتم قرار داد،

به گزارش ایران ناز او را بدون حکم دستگیر و به عقب یک ماشین بدون پلاک انداخت و به ایستگاه پلیس محلی منتقل کرد، جایی که دستانش را با زنجیرهای فلزی آویزان ، با شوک الکتریکی شکنجه شد 

متهم به قتل فردی بود که به سختی او را می شناخت ؛ منوئل در آن زمان تنها 22 ساله بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او منوئل مارتینز الیزالد، قربانی مظنون را می شناخت، زیرا او پیش از آن به او کمک کرده بود چراکه خانواده اش چیزی برای خوردن به عنوان غذا نداشتند.

اما او تا به حال هیچ بحث و دلیلی برای کشتن او نداشت. چیزی که برایش خیلی عجیب بود این است که وقتی پدر الیزالد را در ایستگاه پلیس دید، به پلیس می گفت :نه، نه این، او دوست پسر من است و او برای من مشکل ایجاد می کند.

مأمور مسئول گفت:نگاه کنید، شما از این سه مضنون سوال بپرسید اینجا آنها هستند. اکنون همه چیز با دادستانی عمومی تنظیم شده است .مانوئل ادعا می کند که پدر الیزالد وعده 150،000 دلار به ماموران داده تا او را دستگیر کنند و در این طرح بی رحمانه شرکت کنند.

او بعدا فهمید که خانواده ی مانوئل مارتینز الیزالد پس از مرگش ادعا بیمه عمر 1 میلیون یوروی کرده است. اما فرض می کرد قربانی قتل هرگز نمرده است. در واقع، هر دو والدووینوس و همسرش ادعا می کنند

که واقعیت را می دانند که الیزالده به ایالات متحده رفته تا جراحی پلاستیک برای تغییر ظاهرش انجام دهد. او از آن زمان به بعد با نام دیگری آنجا زندگی می کند اما به طور منظم پدرش را در ویلایی که با پول بیمه عمر ساخته بازدید می کند.

شواهد علیه مانوئل گرمان رامیرز والدووینووس کاملا بیهوده بود. جسد احتمالی مانوئل مارتینز الیزالد دارای رنگ پوستی متفاوت بود، به طور قابل توجهی کوتاهتر بود و هیچ یک از زخمها را نداشت.

اما دادستان ها به هیچ یک از این موارد اهمیت نداد. آنها او را مجرم به قتل و 43 سال زندان محکوم کردند والدووینووس در 19 سال گذشته در زندان های مختلف در اطراف مکزیک صرف کرده است و تمام تلاش های او برای لغو حکم تاکنون شکست خورده است.

در 19 سال گذشته، منوئل و همسرش نامه ای به همه قضات، دادگستری، رؤسای دادگاه ها و فرمانداران در مکزیک ارسال کرده اند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده اند. در سال 2015، معلم سابق موسیقی حتی رئیس جمهور پینا نیتو تقاضای تحقیق درباره نقض آشکار در پرونده او شد، اما فایده ای نداشت.

پس از تمام گزینه های حقوقی در مکزیک، منوئل به دادگاه بین المللی آمریکا حقوق بشر رسید که پرونده او را مورد بررسی و تحقیق قرار داد و اخیرا به منظور حفاظت از او تحت پروتکل استانبول، اولین مجموعه دستورالعمل های بین المللی برای شکنجه و پیامدهای آن.

از لحاظ نظری، باید پس از توصیه دادگاه به ایالت مکزیک آزاد شود. علاوه بر آزادی قربانی، باید به افراد ی که در این پرونده جنایی شرکت داشتند و همچنین افسرانی که او را به اعتراف مجبور کرده اند، مجازات هایی را اعمال کنند.

نیروهای دولتی که همه حقایق را می دانستند اما هیچ کاری برای جلوگیری یا از بین بردن بی عدالتی و شکنجه والدویوینوس و خانواده اش برای مدت طولانی انجام نداده بودند نیز مسئول هستند.

همسر او به خبرنگاران گفت:«ثابت شده است که فردی که توسط شوهر من کشته شده است هنوز زنده است و او را به چیزی متهم کرده اند که اصلا وجود نداشته است. من از قاضی آزادی شوهرم را می خواهم که برای 19 سال جرمی که هرگز مرتکب نشده است، محکوم شده است.

منبع: ایران ناز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irannaz.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران ناز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۰۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رفتار عجیب بازیگر زن روی آنتن زنده!

آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه ویدئوی زیر را مشاهده نمائید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: چندثانیه

 

دیگر خبرها

  • فیلم| رفتار عجیب بازیگر زن روی آنتن زنده!
  •  تهدید ترامپ درباره خودروهای چینی
  • بارش تگرگ به بزرگی توپ بیسبال در مکزیک (فیلم)
  • (ویدئو) بارش تگرگ به بزرگی توپ بیسبال در مکزیک
  • دختری با یک دسته مو در وسط پیشانی‌اش
  • مهاجمان «دختری با گوشواره مروارید»‌ زندانی نمی‌شوند
  • (ویدیو) کنسرت زنده آقای جدی می‌فرمایید در تلویزیون
  • (ویدئو) گرامیداشت روز جهانی خواب در مکزیک
  • کنسرت زنده آقای جدی می‌فرمایید در تلویزیون | ببینید
  • نگاهی به زندگی ستاره فوتبال مکزیک در مستند «هدف و شکوه»