Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@11:13:59 GMT

میزان اضطراب ۷۰۰۰ کودک اصفهانی سنجیده می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۳۲۹۹۵

میزان اضطراب ۷۰۰۰ کودک اصفهانی سنجیده می‌شود

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: طرح غربالگری شناسایی کودکان مشکوک به اضطراب در مهدهای کودک ۱۵ شهرستان اصفهان آغاز شده است.

محمدسعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب در مهدهای کودک استان اصفهان اظهار کرد:  این طرح کشوری است و برای کودکان پنج و شش سال اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح غربالگری اضطراب بر اساس پرسشنامه‌ای که از سوی متخصصان سازمان بهزیستی کشور تدوین شده، اجرایی می‌شود، افزود: متخصصان درحوزه روانشناسی موضوعات مهم و زمینه ساز اضطراب را بررسی کرده و سوالات مختلف را مورد ارزیابی نهایی قرار داده‌اند که این سوالات از سوی سازمان بهزیستی مورد تایید قرار گرفته و در حال حاضر در دستور کار مهدهای کودک‌ کشور قرار دارد.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه توجه به اضطراب کودکان و رفع این مشکل از اهداف اجرای طرح غربالگری اضطراب است، گفت: اضطراب  موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است که اگر در دوران کودکی به آن پرداخته نشود و برای کنترل آن مداخلات زود هنگام صورت نگیرد در سنین بالا مشکلات زیادی را برای شخص ایجاد می‌کند، به نحوی که فرد فرصت‌های مهم زندگی خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه بهزیستی با توجه به منابع و مسئولیت‌هایی که در دستور کار دارد با رویکرد اینکه باید آموزش‌ها و طرح‌ها در شهرستان‌های کم برخوردار به صورت رایگان اجرایی شود، ادامه داد: طرح غربالگری اضطراب در شهرستان‌ها کم برخوردار به صورت رایگان اجرا می‌شود، بنابراین اگر کودکی مشکوک به اضطراب تشخیص داده شد به خانواده اطلاع می‌دهند تا برای مداخلات زود هنگام و تشخیص قطعی به متخصص ارجاع داده شود، از طرفی خانواده‌هایی که مشکل مالی دارند بهزیستی هزینه مشاور را نیز تقبل می‌کند.

محمدی اضافه کرد: تنها از طریق  تست غربالگری اضطراب نمی‌توان اختلال اضطراب را در مهدهای کودک‌ به صورت قطعی تشخیص داد و نیاز ارجاع به متخصص دارد.

وی تصریح کرد: در سال جاری طرح غربالگری اضطراب در ۱۵ شهرستان و با هفت هزار کودک در مهدهای کودک‌ در حال انجام است. آمار کودکان  مشکوک به اضطراب در اردیبهشت اعلام خواهد شد و امیدواریم که در سال‌های آینده شاهد اجرای این طرح در تمام شهرستان‌های استان باشیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان اضطراب سازمان بهزیستی غربالگری کودک مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمجید رحمانی، دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه در خصوص ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تدبیر و اندیشیده شده است و کمیته‌های مختلفی شکل گرفته‌اند، گفت: در این مدت ۶ الی ۷ ماهی که ایشان به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی منصوب شده‌اند، برنامه‌ریزی متفاوتی برای حمایت و توانمندسازی از اقشار آسیب‌پذیر و در معرض آسیب صورت گرفته است که اقدام اولیه جمع‌آوری آنها بوده است.

وی افزود: این افراد پس از جمع‌آوری در مرکز غربالگری مددکاری خواهند شد و متناسب با نیازهایی که دارند خدمت‌های مختلفی از طریق مجموعه‌های مختلف، دستگاه و نهادهای دولتی شهرداری تهران و حاکمیتی به آنها ارائه خواهد شد تا مجدد به چرخه آسیب بازنگردند.

دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران با اشاره به اینکه از معتادان متجاهر در مرکز غربالگری خانم‌ها و آقایان تست گرفته می‌شود، مطرح کرد: اگر اعتیاد این افراد ثابت شود با دستور قضائی به مراکز ماده ۱۶ منتقل می‌شوند تا سم‌زدایی شده و مراحل درمان آنها در مدتی که به حکم قضائی در آنجا هستند، انجام شود.

رحمانی با تاکید بر اینکه یکی از دستگاه‌هایی که پس از جمع‌آوری در مرکز غربالگری پای کار است و در حال حاضر هم در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با مجموعه همکاری دارد، امور اتباع است، گفت: نماینده امور اتباع در مرکز غربالگری حضور دارد و توسط آنها اتباع مجاز و غیرمجاز معلوم خواهند شد و متناسب با تشخیص نماینده امور اتباع در موردشان تصمیم گیری می‌شود.

وی در پایان گفت: اتباعی که غیرمجاز هستند رد مرز خواهند شد و اتباعی که مجاز هستند اگر نیاز به حمایت داشته باشند؛ از آنها حمایت خواهیم کرد.

کد خبر 6081146

دیگر خبرها

  • کشف ۷۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بیرجند
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب
  • رژیم خبیث صهیونیستی با یک تنبیه سنجیده مات و مبهوت شد
  • نجات کودک غرق شده در سیلاب
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟
  • ضرورت مدیریت اضطراب کنکور در روز‌های منتهی به آزمون سراسری