Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نجم‌الدین محمدی رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری «نمایشگاه دست آفرین» در برج میلاد برگزار کرد، گفت: این نمایشگاه به همت معاونت توانمندسازی و کارآفرینی سازمان خدمات اجتماعی و در راستای توسعه کسب و کار‌های خانگی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید؛ برگزاری ۳۱۰ غرفه صنایع دستی در نمایشگاه برج میلاد/ ثبت‌نام متقاضیان دریافت غرفه تا ۱۶ اسفند 

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه الزاما افراد شرکت کننده در این نمایشگاه صرفا از قشر نیازمند و مستضعف هستند، اظهار کرد‌: در این طرح تلاش می‌شود از افراد در معرض آسیب دعوت کنیم تا در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه کنند.

محمدی با بیان اینکه سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران یک بانک اطلاعاتی از این دسته از افراد دارد، اظهار کرد: تلاش کردیم تا با کمک سازمان بهزیستی بانک اطلاعاتی خود را افزایش دهیم و این فضا را به صورت کاملا رایگان در اختیار صاحبان کسب و کار‌های خانگی و تولید کنندگان صنایع دستی قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه برای عرضه صنایع دستی در این نمایشگاه هیچ محدودیتی وجود ندارد، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه فروش محصولات نیست، بلکه هدف معرفی تولید کنندگان صنایع دستی به مردم است.

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه ۳۱۰ غرفه کسب و کار خانگی برای آقایان، بانوان و زنان سرپرست خانوار و همچنین توان یابان ایجاد کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر این نمایشگاه به صورت موقت برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم در آینده به صورت دائمی هم باشد.

محمدی  با اشاره به تعیین تکلیف افراد کارتن خواب و بی خانمان که در فصول سرد در گرمخانه مورد مراقبت قرار می‌گیرند، گفت: هدف ما از استقرار افراد بی خانمان در گرمخانه‌ها حفظ جان آنهاست و تلاش می‌کنیم در مدتی که در این اماکن به سر می‌برند مهارت آموزی کنند تا با گذشت زمان دارای یک حرفه شوند و تاکنون هم با آ‌موزش ۸ رشته فنی و حرفه‌ای به افرادی که توان مهارت آموزی داشتند اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در گذشته به افرادی که مهارت می‌آموختند هیچ گونه گواهی داده نمی‌شد، اظهار کرد: ما امسال توانستیم با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ارائه آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای به توان یابان از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای برای آن‌ها گواهی صادر کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: برای کودکان کار هم برنامه‌هایی داریم تا از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای به آن دسته که آمادگی لازم را دارند مهارت آموزی کنیم تا صاحب حرفه شوند.

انتهای پیام/

نمایشگاه دست آفرین در برج میلاد برگزار می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود

سخنگوی شهرداری تهران درباره خدمات رایگان سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ضرورت وجود سازمان آتش‌نشانی در پایتخت اعلام کرد: باتوجه به گسترش شهرنشینی و توسعه آن‌ها انجام اقداماتی در مورد تامین امینت شهروندان مطرح شد. در همین راستا تعداد زیادی از مراکز آتش نشانی در شهر‌های مختلف ایران تاسیس شدند و آغاز به کار کردند، که این روند تا به امروز نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات این سازمان برای شهروندان به صورت رایگان ارائه می‌شود افزود: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود. این در حالی است که بسیاری از کشور‌های دنیا در مقابل ارائه همین خدمات اولیه نیز هزینه دریافت می‌کنند.

محمدخانی با بیان اینکه بازدید و کارشناسی از ساختمان‌های ناایمن در پایتخت بر عهده سازمان آتش‌نشانی است اظهار داشت: این نوع خدمات طبق مصوبات قانونی توسط سازمان آتش‌نشانی به صورت رایگان انجام می‌شود. اما اگر شخصی برای بازدید از ساختمان یا ملک خودش درخواست داشته باشد باید هزینه آن را پرداخت کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از اهداف مهم برنامه‌ریزی شهری ایمنی شهر می‌باشد که آسایش و آرامش را به ارمغان می‌آورد عنوان کرد: اگر آموزش‌های صحیح در جهت فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه انجام شود در آینده شاهد حوادث کمتری خواهیم بود. سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در حوزه آموزش نیز فعال بوده و به درخواست شهروندان، مدارس، مساجد و ... دوره‌های مختلفی برگزار می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از مواردی که ایمنی شهر را تهدید می‌کند آتش‌سوزی یا حریق می‌باشد. با مکان‌یابی درست ایستگاه‌های آتش‌نشانی، امدادرسانی سریع، همراه با دقت و مهارت با تجهیزات مناسب در اطفای حریق، رضایت‌مندی مردم از آتش‌نشانی را به همراه دارد. با توجه به حوادث طبیعی و غیرطبیعی، مدیریت بحران بر اینگونه حوادث به ویژه در پیشگیری بسیار مهم هستند.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • گودبرداری غیر اصولی جان مرد جوان را گرفت
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • کوهپایه‌زاده رئیس کمیته پزشکی کمیته پارالمپیک آسیا شد
  • کوهپایه زاده رییس کمیته پزشکی پارالمپیک آسیا شد