Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین قسمت از برنامه تلویزیونی «اختیاریه» با اجرای سید مرتضی فاطمی میزبان مهدی شادمانی از خبرنگاران باسابقه ورزشی بود.

شادمانی، روزنامه نگار قدیمی است که سال‌ها در عرصه ورزش فعالیت کرده، اما ۲ سال است که به بیماری سرطان سارکوم مبتلا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه نگار که سابقه همکاری با رسانه‌هایی همچون «همشهری جوان»، «عصر ایران» و «برنامه ۹۰» را داشته است در این گفتگو در خصوص مبارزه اش برای غلبه بر این بیماری و اراده قوی او برای جنگ با سرطان صحبت کرد.

شادمانی با روایت زندگی خود و تلاشش برای مبارزه با بیماری گفت: من خیلی ترس دارم. ترس دلدادگی و از دست دادن! تنها عشقی که می‌توانی آن را از دست ندهی، عشق به خداست از این رو من عشق زمینی را قبول ندارم. هرچند بیشترین کسی که از تمام وجود او را دوست دارم، همسرم است.

او درباره پیشنهاد حسین هدایتی برای تامین تمام هزینه‌های درمانش در روز‌های نخست بیماری گفت: این پیام با واسطه‌هایی در روز‌های نخست بیماری ام به من رسید، اما نقل آن را در این زمان درست نمی‌دانم.

شادمانی درباره چگونگی اطلاعش از بیماری سرطان گفت: به شکل عجیبی من متوجه شدم. دنبال علت درد مهره‌های کمرم بودم، که دکتر در پاسخ گفت آخی سرطان داری! این همسر و بچه ات هستند؟! از ترس درد بیماران سرطانی هیچ وقت حاضر نبودم با بیماران سرطانی مواجه شوم تا در هیچ قسمت از دردشان شریک نشوم. به من گفتند با ۳ سال شیمی درمانی خوب می‌شوی و باید تحمل کنی اما ماجرا از یک سال قبل عوض شد.

این روزنامه نگار ادامه داد: وخامت اوضاع از نوع سرطان من بسیار سریع بود. یکسال قبل پزشکی به من گفت تومور در پای تو است و باید پایت را قطع کنی. من در ابتدا مقاومتی نکردم و گفتم خدایا اگر تقدیر این است، من این کار را می‌کنم. اما این برای تو کاری ندارد مشکلی که توسط علم حل نمی شود را برطرف کنی.

او ادامه داد: حقیقتی وجود دارد که همه ما درباره خدا حرف می زنیم، اما به این باور نداریم که  خدا انجام می‌دهد به این سادگی نیست. من رسیدم به جایی که قلبا حس کردم هیچ  راهی ندارم جز راه خدا؛  امیدوارم کسانی که مرا می‌بینند در خوشی هایشان این دَر را پیدا کنند؛ نه در تنهایی! من فکر می‌کنم سرطان گرفتم تا خدا را ببینم، خداکند تا سالم هستید خدا را ببینید.

اما همزمان با پخش زنده برنامه و صحبت‌های مهدی شادمانی، با دعوت آستان قدس رضوی، وی به عنوان خادم الرضا (ع) پذیرفته شد و پس از پایان این برنامه، این دعوت نامه به وی اهدا شد.

«اختیاریه» تالار گفتگوی چالشی و صریح است که شب‌های سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۲ به طور زنده از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. سید مرتضی فاطمی تهیه کننده و مجری این برنامه و فواد صفاریان‌پور کارگردان این برنامه تلویزیونی است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از مبارزه شیمیایی با بیماری‌های لکه برگی و فوزاریوم در ۲۰ هزار هکتار از گندمزار‌های این شهرستان خبر داد.


غلامرضا قنبری بیماری زنگ زرد، فوزاریوم خوشه، سفیدک پودری گندم، سپتوریوز برگی و لکه خرمایی را از بیماری‌های مهم گندم برشمرد و افزود: با بیماری فوزاریوم در ۶ هزار هکتار مزارع گندم این شهرستان مبارزه شد.


وی با اشاره به سرکشی مستمر کارشناسان حفظ نباتات و مروجین پهنه از مزارع گندم تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب جهت انتشار بیماری‌ها، انتظار می‌رود کشاورزان به توصیه‌های گیاه پزشکی و همکاران حفظ نباتات توجه کنند.

دیگر خبرها

  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • مضحکه شدن زن صهیونیست عاقبت همنشینی با مسیح علینژاد
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • روزنامه نگار انگلیسی: اقدام تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی دستاوردهای مهمی داشت