Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تیتر و عناوین نیم صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۱۱ اسفند زنجان به این شرح است.




انتهای پیام /ن   صحفه نخست روزنامه‌های زنجان

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روزنامه های استانی مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است

به گزارش قدس آنلاین، هادی شاهوردی  افزود: خراسان جنوبی با داشتن ۳۰۷ آسباد (آسیاب بادی) پایتخت آسبادهای ایران محسوب می‌شود و پرونده آسبادها برای قرار گرفتن در فهرست آثار جهانی یونسکو ارسال شد.

وی گفت: تعداد آسبادهایی که برای ثبت جهانی در نظر گرفته شده پایین تر از آن چیزی است که در استان وجود دارد لذا در حال ارزیابی و تکمیل پرونده هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه کرد: شهرستان‌های درمیان و نهبندان بیشترین تعداد آسبادهای استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: استان ظرفیت‌های دیگری از جمله در حوزه قلعه‌ها، خانه‌ها و مساجد تاریخی دارد که قابلیت ثبت جهانی دارند لذا برخی آثار در حال پیگیری و ارزیابی است و تعداد آثار ثبت جهانی استان افزایش خواهد یافت.

شاهوردی افزود: سال گذشته ۲۰ اثر شامل ۶ محوطه باستانی، ۲ اثر طبیعی، ۶ اثر معنوی و ۶ اثر منقول تاریخی در فهرست میراث ‌ملی ثبت شد و آثار این استان در فهرست میراث ملی به هزار و ۵۴ اثر رسید.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی با ثبت ۹ اثر در ۶ گروه مختلف جزو استان‌های نخست کشور در ثبت آثار جهانی است و سال گذشته چهار کاروانسرای سرایان، ده‌محمد، خان و چهل پایه در پرونده کاروانسراهای ایرانی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به ثبت جهانی ژئوپارک طبس در دولت سیزدهم گفت: این مجموعه به عنوان سومین ژئوپارک ایران سه بخش مرکزی، دیهوک و دستگردان را در بر می‌گیرد و از جاذبه‌های گردشگری کم نظیر است.

وی افزود: این ژئوپارک با مساحت ۲۲ هزار و ۷۷۱ کیلومتر مربع دارای ۳۹ ژئوسایت است که جذابیت‌های زمین‌شناختی فرهنگی و طبیعی قابل توجهی را در خود جای داده و یکی از مراکز مورد توجه خاص زمین‌شناسان ایران و جهان محسوب می‌شود.

تاکنون ۹ اثر از استان خراسان جنوبی شامل باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بیابان لوت، قنات بلده فردوس، روستای خراشاد در حوزه صنایع دستی، ژئوپارک طبس و چهار کاروانسرا در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده و این استان دارای هزار و ۵۴ اثر ملی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است
  • مستند سازی ۶۴ شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • مستند سازی ۶۴ تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • مرمت حمام خواجه نصیر در مراغه
  • ردپایی از کریم‌خان زند که نابود می‌شود / شاه پیش از فتح شیراز این‌جا حمام کرده بود (فیلم)
  • تلاش برای مرمت حمام خواجه نصیر مراغه
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر در فهرست میراث‌ملی کشور و ۴ اثر در میراث جهانی