Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن مخالفت با تعیین ظرفیت برای آزمون وکالت گفت: باید انحصار در بخش خدمات حقوقی و وکالت برداشته شود. گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو - قوه قضائیه در اقدامی قابل تقدیر و در راستای حذف انحصار از بازار وکالت و همچنین حل مسئله بیکاری فارغ‌التحصیلان حقوق، با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸۷ مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه را احیا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ توسط رئیس قوه قضائیه، کانون وکلا با انتشار بیانیه‌ای این اقدام قوه قضائیه را خلاف استقلال کانون وکلا و تضعیف‌کننده حقوق اساسی شهروندان در دسترسی به وکلای مستقل عنوان کرد و آیین‌نامه مذکور را در تناقض آشکار با سیاست اشتغالزایی برای دانش‌آموختگان رشته حقوق دانسته‌است.
در انتقاد به رویکرد کانون وکلا نسبت به حذف انحصار از بازار وکالت، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: کانون وکلا متأسفانه یک مجموعه‌ای است که برای منافع اعضای خود پیگیر است و دوست ندارد کسی به حلقه‌ای که آن‌ها درست کرده‌اند ورود پیدا کند و دنبال انحصار است که طبیعتاً ما با آن مخالف هستیم. دلیگانی ادامه داد: اگر آیبن نامه ماده ۱۸۷ در جهت شکستن فضای انحصاری باشد طبیعتاً بسیار کار مطلوبی است و من آن را تائید می‌کنم.
باید انحصار در حوزه وکالت برداشته شود
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن مخالفت با تعیین ظرفیت برای آزمون وکالت گفت: باید انحصار در بخش خدمات حقوقی و وکالت برداشته شود و کسی که شرایط علمی و دیگر شرایط عمومی را دارا بود بتواند وکالت کند. دلیگانی ادامه داد: با منطق تعیین ظرفیت و این که بگوییم این تعداد در این حرفه و جایگاه باشند مخالفم و لذا اعتقادم این است که اگر صلاحیت افراد تائید شد باید پروانه وکالت به آن‌ها داده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کانون وکلا حاجی دلیگانی ماده 187

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند

اسلام خیری مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی مهاباد گفت: به‌مناسبت هفته سلامت، بسیج دانشجویی جامعه پزشکی در قالب اردو‌های جهادی در مناطق سیدآباد با یک اکیپ پزشکی متشکل از پزشک متخصص زنان و زایمان، پزشک عمومی، پرستار و ماما و دارویار خدمات رایگان ارائه کردند.

وی افزود: در قالب این طرح خدمات مامایی، پرستاری، دیابت، قند و فشارخون ارائه می‌شود.

خیری اضافه کرد: همچنین پارسال کانون بسیج جامعه پزشکی مهاباد به هزار و۷۸۰ نفر در مناطق روستایی و شهری خدمات رایگان پزشکی ارائه کرده است.

به گفته مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی مهاباد، حفظ سلامت همگانی در مناطق کمتربرخوردار با خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی» از شبکه دو 
  • «آقای قاضی» به شبکه ۲ می‌آید
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • توضیحات شرکت پلیمر آریاساسول در رابطه با مصوبات مجمع عمومی سال ۱۴۰۲
  • توضیحات قوه قضائیه درباره یک خبر
  • امکان معرفی نماینده حقوقی به دادگاه توسط تولیدکنندگان میسر شد/حذف هزینه های بالای وکالت برای بخش خصوصی
  • چگونه وکیل حقوقی در تهران را انتخاب کنیم؟
  • لیست برخی از سایت‌های حقوقی کشور