Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@09:55:48 GMT

بهره‌برداری از پروژه زیرگذر گیشا تا مهر ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۳۴۵۷

بهره‌برداری از پروژه زیرگذر گیشا تا مهر ۹۸

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ایرج مؤذی در حاشیه آئین بهره‌برداری از 4 پروژه عمرانی که صبح امروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران برگزار شد اظهار کرد: امروز 4 پروژه عمرانی (تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک؛ فاز دوم پروژه احداث شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده خیابان خاوران؛ مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با مسیر ورودی نمایشگاه بین‌المللی شهر تهران و مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه‌های امام علی(ع) و شهید بابایی) به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره مشخصات فنی پروژه تقاطع همسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک بیان کرد: این پروژه تقاطع سه سطحی است که در این طرح بزرگراه شهید حکیم در محل تقاطع با بلوار المپیک در تراز موجود ادامه یافته و حرکت شمالی - جنوبی بلوار یاد شده به تراز منهای یک منتقل شده و در نهایت گردش ترافیکی شمال به شرق از طریق یک پل جهتی تامین شده است. ضمن اینکه بلوار المپیک در محل تقاطع بزرگراه شهید حکیم شامل دو باند شمال به جنوب و جنوب به شمال، هر یک به طول 700 متر و برخوردار از دو خط عبوری است.

وی ادامه داد: پل جهتی شمال به شرق به طول 195 متر با 8 دهانه و از نوع بتنی است و طول این رمپ جهتی با احتساب شیرابه‌ها به 483 متر می‌رسد و در تقاطع حکیم - المپیک، گردشهای ترافیکی دیگری نیز همچون دسترسی شرق به شمال و غرب به جنوب، از طریق احداث مسیرهای راستگرد تامین شده است و طول مسیر شرق به شمال 500 متر و طول مسیر غرب به جنوب 300 متر بوده و عرض هر یک از این رمپ‌های دسترسی 8 متر است.

مؤذی درباره فاز دوم پروژه احداث شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده خیابان خاوران نیز توضیح داد: با بهره‌برداری از این پروژه احداث شبکه جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی محدوده خیابان خاوران، آبگرفتگی در این معبر پرتردد شهری به هنگام بارش نزولات آسمانی که از مشکلات قدیمی شهروندان ساکن منطقه 14 است، به طور کامل برطرف خواهد شد و این شبکه 4 کیلومتری که 1450 متر از طول آن قبلا در قالب فاز نخست وارد مدار شده است، ضمن جمع‌آوری و هدایت روان‌آب‌های موجود در محدوده بالادست خیابان خاوران، آبهای سطحی این معبر شرقی - غربی و بخش پایین دست آن را به کانال شهرزاد منتقل می‌کند.

وی درباره مشخصات فنی این پروژه تصریح کرد: فاز دوم پروژه، شامل 1400 متر از طول خیابان خاوران در بخش حدفاصل خیابان مخبر تا خیابان ناصری به انضمام بخشی از طول خیابان ناصری است. اعم فعالیتهای صورت گرفته در این طرح شامل حفاری گالری، لوله‌گذاری و بتن‌ریزی بوده است و اجرای پروژه در بابت متراکم شهری، وفور معارضات تاسیساتی در مسیر پروژه و لزوم انسداد ترافیک از مشکلاتی است که مجریان پروژه احداث شبکه جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی محدوه خیابان خاوران با آن مواجه بوده‌اند ضمن اینکه هزینه تقریبی این پروژه حدود 10 میلیارد تومان است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران همچنین به جزئیات و مشخصات فنی پروژه مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با مسیر ورودی نمایشگاه بین‌المللی شهر تهران اشاره کرد و گفت: این پروژه با قدمتی حدود 45 سال، شامل دو دستگاه پل بتنی با عرشه پیش‌تنیده است. استهلاک و از بین رفتن تمام نئوپرنها و آلامستومرها، عدم جوابگویی سازه مقاوم نیروهای طولی و عرضی ناشی از زلزله، وجود ترک‌های متعدد در ستونها، آسیب دیدگی شدید قرنیزها و همچنین از بین رفتن پیاده‌روها و روکش آسفالت پل از جمله مهمترین نواقص و مشکلاتی بود که سبب تعریف، طراحی و اجرای پروژه مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل چمران - نمایشگاه شد که هزینه این پروژه نیز 5 میلیارد بوده است.

موذی در ادامه به دیگر پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته (مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه‌های امام علی و شهید بابایی) اشاره کرد و گفت: این پروژه از جمله پل‌های پرتردد شبکه معابر بزرگراهی در محدوده منطقه یک تهران است که قدمتی حدود 20 سال دارد و فرسودگی نئوپرنها و الامستومرهای، ضعف کلیدی‌های برشی برای زلزله، وجود ترک‌های متعددی در سرستون‌ها و از بین رفتن درزهای انبساط پل، کارشناسان شرکت یادمان‌‌سازه را بر آن داشت تا این پل بتنی را از طریق اعمال راهکارهای مقاومسازی و بهسازی لرزه‌ای، به شرایط مساعد سرویس‌دهی بازگردانند که هزینه این پروژه حدود 2 میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه درباره میزان هزینه انجام شده در ارتباط با 4 پروژه عمرانی اشاره شده گفت: حدود 30 میلیارد تومان برای این 4 پروژه هزینه شده است.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در ادامه به سوالات خبرنگاران در ارتباط با دیگر پروژه‌های عمرانی در شهر تهران گفت: پل گیشا یکی از پروژه‌هایی است که در دست اقدام است و ما امیدواریم تا اوایل مهرماه این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم و در واقع پل گیشا تبدیل به زیرگذر خواهد شد.

وی به افتتاح سایر پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: ما قول داده‌ایم هر فصل یک پروژه را به بهره‌برداری برسانیم که خوشبختانه این اتفاق نیز هر فصل دو پروژه به بهره‌برداری رسیده و در کل طی ماه‌های گذشته 20 پروژه عمرانی با اعتبار 600 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.از دیگر پروژه‌‌هایی که در دست اقدام است می‌توان به بزرگراه دولت‌آباد، پروژه شهید بروجردی، اشاره کرد که این پروژه‌ها نیز در مراحل مختلف در دست ساخت قرار دارند و امیدواریم طبق زمانبندی انجام شده آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد

تأسیسات و پروژه خط لوله ۱۴ اینچ فرآورده‌های نفتی تبریز - خوی - ارومیه با ظرفیت انتقال روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، به‌نقل از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، پروژه ساخت خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌ نفتی با ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

این طرح در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا درآمده و هم‌اکنون به پیشرفت ۹۹.۲درصدی رسیده و در مرحله نهایی و آماده‌سازی به‌منظور تحویل به بهره‌بردار است.

طول این خط لوله در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر با طول انشعاب ۳۷ کیلومتر است. همچنین، تولید و تأمین کالا و تجهیزات به‌کاررفته در این پروژه به‌عهده شرکت‌های داخلی بوده است و زمینه اشتغال سالانه هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه در قم
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه قم