Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان کرد که دولت امیدمان را در پی اجرا نشدن طرح شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری ناامید کرد.

محسن پورسید آقایی صبح امروز در همایش TOD در حاشیه پنل تخصصی با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص تعویق یک ساله اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری فرسوده در قانون هوای پاک، اظهار کرد: مردادماه امسال دولت آیین‌نامه هوای پاک را به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست مورد بررسی قرار داد و آن را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس می‌بایست یک موتورسیکلت کاربراتوری در پی شماره‌گذاری یک موتورسیکلت جدید از رده خارج شود.

وی افزود: این مصوبه ما را امیدوار کرد و با یک حساب سرانگشتی تصور کردیم که اگر موتورسازهای کشور سالانه ۵۰۰ هزار موتور شماره‌گذاری کنند باید ۵۰۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری از رده خارج شوند. براین اساس در طی چهار الی پنج سال تهران از موتورسیکلت‌های قدیمی و کاربراتوری خالی می‌شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که حالا با فشار بخش صنعت اجرای این قانون یک سال به تعویق افتاده است، گفت: دولت امید ما را برای داشتن هوای پاک ناامید کرد و نگران هستیم حالا که موتورسازها مسیر را یاد گرفته‌اند سال دیگر نیز فشار بیاورند و اجرای قانون یک سال به عقب بیفتد.

پورسید آقایی در پایان اظهارکرد: اگر دولت بر اجرای مصوبه اصولی خود پافشاری می‌کرد قطعا وضعیت موتورسیکلت‌ها سامان می‌یافت.

به گزارش ایسنا بر اساس ماده ۱۱ آیین‌نامه ماده ۲ قانون هوای پاک، بدین شرح است: «شماره‌گذاری موتورسیکلت بنزینی منوط به اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت است. موتورسیکلت‌های برقی از شرط اسقاط معاف هستند.»

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پیشوا با شاخص ۱۱۱، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۲، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۰۱، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۰۲ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۵۲، پارک رازی با شاخص ۶۳، پاسداران با شاخص ۹۵، پاکدشت با شاخص ۹۹، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۹، دانشگاه تهران با شاخص ۶۷، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۵، ژئوفیزیک با شاخص ۶۸، سرخه‌حصار با شاخص ۵۹، سلامت با شاخص ۸۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های ۹۱، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۱، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۷۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۷، علم و صنعت با شاخص ۵۲، قرچک با شاخص ۷۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۹، ملارد با شاخص ۵۳، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۱، ورامین با شاخص ۸۲ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۸ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۴۱، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۷، امام خمینی با شاخص ۴۶، پردیس با شاخص ۲۹، پونک با شاخص ۴۱، چشمه با شاخص ۳۶، دماوند با شاخص ۲۲، رباط‌کریم با شاخص ۳۶، قدس با شاخص ۳۴، لواسانات با شاخص ۲۹ در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747756

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • قول وزیر برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • وعده وزیر صمت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال جاری
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد
  • ارزبری ۳ میلیارد دلاری خودروهای مونتاژی
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری