Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حمید ایزدی  از اجرای پنح طرح ارزیابی و تولید زودهنگام جهت تامین خوراک پایدار پالایشگاه فجر جم خبر داد و در تشریح این پنح طرح  افزود: طرح ارزیابی و تولید زودهنگام از میدان خارتنگ با سرمایه گذاری ۱۰۳ میلیون دلاری در برنامه قرار دارد. در این رابطه سه حلقه چاه تولیدی حفاری یا تکمیل و روزانه پنج میلیون متر مکعب گاز برداشت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برنامه بلند مدت نیز  تولید روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب  گاز در دستور کار قرار دارد.

وی درباره طرح ارزیابی و تولید زودهنگام از میدان گردان تصریح کرد : این طرح با هدف تولید روزانه دو میلیون متر مکعب گازو  برنامه بلند مدت برداشت روزانه هشت میلیون متر مکعب گاز و با سرمایه ۴۱ میلیون دلار هدفگذاری شده است.

به گزارش روابط  عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهندس ایزدی  از اختصاص یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون دلار برای توسعه میادین گازی دی ، سفیدزاخور ، هالیگان و سفیدباغون خبر داد و افزود : در این طرح حفاری ۲۷ حلقه چاه در نظر گرفته شده است  و با نصب تسهیلات فرآیندی سطح الارضی روزانه بیش از ۳۲ میلیون متر مکعب گاز برداشت خواهد شد.

مهندس ایزدی درباره طرح احداث  ایستگاه تقویت فشار گاز کنگان نیز خاطرنشان کردند : این طرح با سرمایه گذاری ۴۸۰ میلیون دلاری و  تضمین تولید ۱۰ ساله به میزان روزانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون متر مکعب گاز  در دستورکار توسعه قرار دارد. طی این طرح  گاز میدان کنگان از ۲۰ به ۹۰ بار فشارافزایی می شود. همچنین پروژه باز آرایی ایستگاه تقویت فشار میدان نار نیز سرمایه ای بالغ بر ۲۱ میلیون دلار را به خود اختصاص خواهد داد که تولید ۱۸ میلیون متر مکعب در روز و طی مدت ۱۰ سال را به ارمغان خواهد داشت.گاز میدان نار با اجرای این پروژه از ۲۰ به ۸۲ بار فشارافزایی خواهد شد.  

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی  از تامین خوراک پایدار پالایشگاههای سرخون و فراشبند در استانهای هرمزگان و فارس خبر داد و افزود : تامین خوراک پالایشگاه گاز سرخون می باشد شامل طرح بازآرایی پالایشگاه و احداث ایستگاه تقویت فشار گاز سرخون است که در طرح بازآرایی تاسیسات پالایشگاه ، امکان دریافت شش میلیون متر مکعب گاز از میدان  سرخون فراهم می شود. همچنین با احداث ایستگاه تقویت فشار گاز روزانه شش میلیون متر مکعب گاز به مدت هفت سال تامین خواهد شد. این طرح در انتظار تعیین تکلیف نهایی می باشد.

وی در رابطه با فاز دوم  پالایشگاه فراشبند تصریح کرد : در فاز دوم پالایشگاه فراشبند ،  طرح توسعه میدان گازی آغارشامل تاسیسات بالا دستی و پایین دستی تعریف شده است که  در این طرح با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۷۳ میلیون دلار  ، تولید گاز  از میدان آغار به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده

تحت سه سناریوی نه چندان خوش بینانه وزارت اقتصاد روسیه، صادرات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) این کشور ممکن است در چهار سال آینده، متوقف شود.

به گزارش ایسنا، تحت سناریوهای «محافظه کارانه» و «استرس» وزارت اقتصاد روسیه که علنی نشده است، تولید ال‌ان‌جی روسیه ممکن است در فاصله سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۵، در ۳۸.۶ میلیون تن ثابت بماند.

طبق سندی که توسط رویترز مشاهده شده، سناریوی پایه که خوش بینانه ترین سناریو است، رشد تولید از ۳۳.۳ میلیون تن در سال ۲۰۲۳، به ۵۶.۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۷ را پیش بینی کرده است.

روسیه اعلام کرده است که با کارخانه های جدید واقع در منطقه آرکتیک، می‌خواهد ۲۰ درصد از بازار جهانی ال‌ان‌جی را در فاصله سال ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵ تامین کند که در مقایسه با حدود هشت درصد فعلی، بالاتر است.

با این حال، تحریم‌های غربی متعدد، موانعی را به خصوص برای پروژه جدید «آرکتیک ال‌ان‌جی ۲» به وجود آورده اند که پس از آغاز تولید در دسامبر، هنوز محموله‌ای را صادر نکرده است.

این پروژه قرار است به یکی از بزرگترین کارخانه های روسیه با تولید سالانه ۱۹.۸ میلیون تن ال‌ان‌جی و ۱.۶ میلیون تن میعانات گازی ثابت از سه واحد، تبدیل شود.

منابع آگاه اظهار کرده اند: تبدیل متان به مایع در دمای منفی ۱۶۳ درجه، اکنون در این کارخانه متوقف شده است. شرکت گازپروم همچنین آغاز فعالیت مجتمع گازی عظیم در بندر اوست لوگا را از زمان خروج شرکتهای غربی پس از آغاز جنگ اوکراین، به تاخیر انداخته است.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه در حال حاضر دو کارخانه ال‌ان‌جی بزرگ شامل کارخانه یامال ال‌ان‌جی نواتک و ساخالین ۲ گازپروم دارد که اولی حدود ۲۰ میلیون تن و دومی بیش از ۱۰ میلیون تن ال‌ان‌جی در سال میلادی گذشته، تولید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟