Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@04:17:30 GMT

رهبر شبه نظامیان مالی گزارش مرگ خود را رد کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۵۶۹۳

مقام‌های فرانسوی و مالی در حال بررسی اعتبار فیلمی هستند که نشان می‌دهد یکی از رهبران ارشد شبه نظامی این کشور آفریقایی زنده است. پیش از این اخباری از کشته شدن این رهبر شبه‌نظامیان منتشر شده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این فیلم سه ماه پس از اعلام خبر مرگ این رهبر شبه نظامیان مالی منتشر شده و نشان می‌دهد که وی زنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های فرانسوی و مالی اعلام کردند که "امدو کوفا"، واعظ رادیکال متهم به تحریک درگیری‌های فرقه‌ای و چندین حمله خشونت بار، در حمله‌ای از سوی سربازان فرانسوی در مرکز مالی در نوامبر ۲۰۱۸ کشته شد.

اما در این فیلم، کوفا خبر کشته شدنش را رد کرده است. وی در این فیلم پشت یک میز نشسته و به سوالات به زبان عربی و بدون نشانه‌ای واضح از جراحت پاسخ می‌دهد.

یکی از منابع نظامی در باماکو گفت: بررسی‌ها درباره این فیلم در حال انجام است.

پاتریک استیگر، سخنگوی ارتش فرانسه در پاریس گفت: ما در حال تأیید اعتبار این پیام ویدئویی هستیم.

در زمان اعلام خبر کشته شدن این رهبر شبه نظامیان ملی، وی یکی از معاونان ارشد "ایاد آغ غلی"، رهبر گروه "حمایت از اسلام و مسلمانان" که اهداف نظامی و غیرنظامی را در مالی و بورکینافاسو هدف حملات خود قرار می‌داد، معرفی شد.

آژانس خبری موریتانی الاخبار گزارش داده که این پیام ویدئویی را از بخش رسانه‌ای این گروه شبه نظامی دریافت کرده است.

نیروهای فرانسوی به سربازان ارتش مالی برای مقابله با شبه نظامیان در این کشور غرب آفریقا کمک کردند تا کنترل بخش‌های بزرگی از شمال آن را در ۲۰۱۲ از دست شبه نظامیان پس بگیرند. البته هنوز بخش‌های زیادی از کشور مالی در اختیار دولت این کشور نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشور مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فری‌مالزیاتودی، در پی برخورد دو بالگرد نظامی نیروی دریایی مالزی هنگام تمرین نظامی در روز «نیروی دریای مالزی» همه ۱۰ سرنشین این بالگرد کشته شدند.

بنابر گزارش‌ها این حادثه در پایگاه هوایی لوموت در ایالت پراک در سواحل غربی مالزی رخ داده است.

هنوز درباره علت اصلی این حادثه گزارشی منتشر نشده، اما تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که یکی از بالگردها از عقب به دُم بالگرد دیگر برخورد می‌کند و پس از آن هر دو سقوط می‌کنند.

کد خبر 6085991

دیگر خبرها

  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم
  • به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • درباره گردان افراطی صهیونیست که آمریکا تحریم اش کرد
  • عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن/ عملیات مبارزان در کرانه باختری
  • گردان افراطی صهیونیستی که آمریکا تحریم اش کرد را بشناسیم