Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@09:07:56 GMT

رهبر شبه نظامیان مالی گزارش مرگ خود را رد کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۵۶۹۳

مقام‌های فرانسوی و مالی در حال بررسی اعتبار فیلمی هستند که نشان می‌دهد یکی از رهبران ارشد شبه نظامی این کشور آفریقایی زنده است. پیش از این اخباری از کشته شدن این رهبر شبه‌نظامیان منتشر شده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این فیلم سه ماه پس از اعلام خبر مرگ این رهبر شبه نظامیان مالی منتشر شده و نشان می‌دهد که وی زنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های فرانسوی و مالی اعلام کردند که "امدو کوفا"، واعظ رادیکال متهم به تحریک درگیری‌های فرقه‌ای و چندین حمله خشونت بار، در حمله‌ای از سوی سربازان فرانسوی در مرکز مالی در نوامبر ۲۰۱۸ کشته شد.

اما در این فیلم، کوفا خبر کشته شدنش را رد کرده است. وی در این فیلم پشت یک میز نشسته و به سوالات به زبان عربی و بدون نشانه‌ای واضح از جراحت پاسخ می‌دهد.

یکی از منابع نظامی در باماکو گفت: بررسی‌ها درباره این فیلم در حال انجام است.

پاتریک استیگر، سخنگوی ارتش فرانسه در پاریس گفت: ما در حال تأیید اعتبار این پیام ویدئویی هستیم.

در زمان اعلام خبر کشته شدن این رهبر شبه نظامیان ملی، وی یکی از معاونان ارشد "ایاد آغ غلی"، رهبر گروه "حمایت از اسلام و مسلمانان" که اهداف نظامی و غیرنظامی را در مالی و بورکینافاسو هدف حملات خود قرار می‌داد، معرفی شد.

آژانس خبری موریتانی الاخبار گزارش داده که این پیام ویدئویی را از بخش رسانه‌ای این گروه شبه نظامی دریافت کرده است.

نیروهای فرانسوی به سربازان ارتش مالی برای مقابله با شبه نظامیان در این کشور غرب آفریقا کمک کردند تا کنترل بخش‌های بزرگی از شمال آن را در ۲۰۱۲ از دست شبه نظامیان پس بگیرند. البته هنوز بخش‌های زیادی از کشور مالی در اختیار دولت این کشور نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشور مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برافروخته شدن مجدد شعله‌های خشم فرانسوی‌ها علیه پلیس

جوانان خشمگین فرانسوی بعد از کشته شدن یک جوان ۱۸ ساله در عملیات پلیس با مواد آتش زا به یک پاسگاه پلیس در منطقه‌ای در حومه پاریس حمله کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دی پرسه"، پس از کشته شدن یک جوان 18 ساله در عملیات پلیس در حوالی پاریس، ده‌ها جوان در اواخر عصر یکشنبه با مواد آتش زا و کوکتل مولوتف به یک پاسگاه پلیس حمله کردند. تلویزیون BFMTV و روزنامه Le Parisien گزارش دادند که در جریان حمله به ایستگاه پلیس در حومه لاکورنو، سطل های زباله نیز به آتش کشیده شد. بر این اساس، نیروهای پلیس از مناطق اطراف برای پایان دادن به درگیری ها و خشونت ها گرد هم آمدند.

به گزارش رسانه‌ها، شش نفر هم در جریان این درگیری ها و خشونت ها دستگیر شدند. گفته می شود در شبکه های اجتماعی فراخوان هایی برای انتقام از مرگ این جوان منتشر شده است.

در شهر همسایه Aubervilliers، یک جوان 18 ساله که سوار بر اسکوتر بود، شامگاه چهارشنبه با یک ماشین پلیس برخورد کرد و به شدت مجروح شد. این نوجوان و یک مسافر ابتدا به چراغ قرمز و علائم ایست خودروی پلیس توجه نکردند. ماموران مجبور شدند به لاین مقابل حرکت کنند و با اسکوتر برخورد کردند. در حالی که بخشدار پلیس پاریس تا کنون هیچ دلیلی برای شک و تردید در این عملیات نسبت به نیروهای پلیس ندیده است ، بستگان این جوان 18 ساله پلیس را به قصد و نیت متهم می کنند.

"رضا بلحاج"، سخنگوی واحد پلیس درباره حمله به پاسگاه گفت: این حمله از قبل برنامه‌ریزی شده بود و تمام واحدهای ضدجنایت پاریس و «سن سن دنی» بسیج شدند.

پس از مرگ وانیس، دو روند تحقیق آغاز شده است یکی به دلیل امتناع از ایست پلیس به رسیدگی قضایی اداره تصادفات و دیگری به دلیل قتل غیرعمد و جراحات غیر عمد به بازرسی کل پلیس کشور محول شد.

این پرونده یادآور مرگ یک جوان سیاه پوست 17 ساله در جریان بازرسی پلیس در نزدیکی پاریس در اوایل تابستان سال گذشته است. به دنبال آن تظاهرات علیه خشونت پلیس و شورش‌های جدی که شب‌های متوالی فرانسه را تکان داد و میلیون‌ها خسارت وارد کرد رخ داد. در آن زمان غارت های مکرر، آتش افروزی ها و درگیری های خشونت آمیز با پلیس صورت گرفت. سپس دولت تهدید کرد که اقدامات سخت تری را علیه مجرمان جوان و والدین آنها اتخاذ خواهد کرد. خشونت پلیس، با این حال، از زمان ناآرامی ها چندان مورد بحث دولت قرار نگرفته است.

نشست مثلث وایمار زیر سایه اختلاف صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه درباره اوکراینتاکید امیرعبداللهیان بر اهمیت توسعه روابط با فرانسهتحولات اوکراین| اهداف پشت پرده فرانسه در حمایت از کی‌یف/ انتظار ترامپ از کشورهای اروپایی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاریس: سربازان فرانسوی-اسرائیلی هر کاری می‌توانند در غزه انجام دهند
  • اذعان صهیونیست‌ها به کشته شدن یک نظامی در حمله به بیمارستان الشفاء
  • اذعان تل‌آویو به زخمی شدن ۳ نظامی خود در غزه به دست مقاومت
  • اذعان تل آویو به زخمی شدن ۳ نظامی خود در غزه به دست مقاومت
  • اعتراف تازه اسرائیل درباره هلاکت یک فرمانده نظامی در هفتم اکتبر + عکس
  • برافروخته شدن مجدد شعله‌های خشم فرانسوی‌ها علیه پلیس
  • اعتراف تازه اسرائیل درباره هلاکت یک فرمانده نظامی در هفتم اکتبر + عکس | جسد او کجاست؟
  • اذعان تل‌آویو به هلاکت یک فرمانده نظامی در هفتم اکتبر
  • حمله جوانان خشمگین فرانسوی به پاسگاه پلیس در پاریس
  • سیاستمدار فرانسوی: وجود دشمن خارجی برای ناتو ضروری است