Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@01:39:22 GMT

مجمع تشخیص باز هم درباره لایحه پالرمو به نتیجه نرسید

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۶۲۶۴

مجمع تشخیص باز هم درباره لایحه پالرمو به نتیجه نرسید

تهران - ایرنا – عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از به نتیجه نرسیدن بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی موسوم به پالرمو در نشست امروز خبر داد و گفت: رای گیری درباره این لایحه به جلسات آینده موکول شد.

«حشمت الله فلاحت پیشه» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: در جلسه امروز بحث های مختلفی درباره ارتباط کنوانسیون های مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی(پالرمو) به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) و گروه ویژه اقدام مالی (FATF ) مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:عده ای معتقد بودند که این دو لایحه ارتباط جدی باهم دارند و باید تصمیم واحدی درباره آن باید گرفته شود، برخی اعتقاد داشتند که این دو ارتباطی به هم ندارند.عده ای هم اعلام کردند که ارتباط این دو لایحه فنی است به همین دلیل کار به رای گیری بر سر پالرمو نرسید و قرار شد دو لایحه باهم مطرح شود.
فلاحت پیشه گفت: احتمال می دهم مجمع وارد بررسی کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) خواهد شد.به هر حال بخشی از احتمال رای یا عدم رای به پالرمو مرتبط با این لایحه است.
به گفته وی «عبدالناصر همتی»رییس کل بانک مرکزی و«لعیا جنیدی» معاون حقوقی رییس جمهوری به نمایندگی از دولت در این جلسه حضور داشتند.
به گزارش ایرنا با احتساب جلسه امروز مجمع تشخص مصلحت نظام تاکنون چهار جلسه برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو برگزار کرده است.
روز گذشته مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایرنا گفت: رای گیری درباره موارد اختلافی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بر اساس آیین نامه نیازمند دو سوم آرای حاضر در جلسه است.
گروه ویژه اقدام مالی در نشست اخیر خود مهلت چهارماهه ای برای اجرای توصیه های فنی و بانکی خود به ایران داده است که تایید کنوانسیون های موسوم به پالرمو و CFT از جمله این توصیه هاست.
کنوانسیون پالرمو دارای سه پروتکل تکمیلی از جمله پروتکل پیشگیری، سرکوب و مجازات قاچاق اشخاص مخصوصاً زنان و کودکان، پروتکل علیه قاچاق مهاجران از طریق زمین، دریا و هوا و پروتکل علیه تولید غیرقانونی و قاچاق مهمات است که دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد به عنوان عهده‌دار این کنوانسیون و پروتکل‌های آن عمل می‌کند.
سیام**9314**2021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فلاحت پيشه پالرمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری اجسام لویی چیست؟

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که بیماری اجسام لویی، اختلال عصبی بزرگ پس از آلزایمر، ممکن است از اوایل سن میانسالی و قبل از بروز علائم در افراد شروع شود.

به گزارش ایسنا، بیماری زوال عقل با اجسام لویی، نوعی زوال عقل است که با تغییر در خواب، رفتار، شناخت، حرکت و تنظیم عملکرد‌های خودکار بدن مشخص می‌شود و از دست دادن حافظه همیشه علامت اولیه آن نیست.

این تحقیق با استفاده از داده‌های منحصر به‌فرد کالبدشکافی پزشکی قانونی فنلاندی، نشانگر‌های این بیماری را در ۹ درصد از افراد بالای ۵۰ سال بدون هیچ‌گونه تشخیص بالینی پارکینسون یا بیماری اجسام لویی یافت. این کشف بر شیوع بالقوه بیماری اجسام لویی در میان افراد میانسال تاکید می‌کند و اهمیت تشخیص زودهنگام برای درمان موثر را برجسته می‌کند.

حقایق کلیدی تحقیق

۱. شروع زودهنگام: تغییرات بیماری زوال عقل با اجسام لویی می‌تواند در افراد بالای ۵۰ سال بسیار زودتر از آنچه پیش از این تشخیص داده شده بود، شروع شود.

۲. تحقیقی منحصربه‌فرد: این اولین تحقیقی است که نشانگر‌های بیماری زوال عقل با اجسام لویی را در افراد جوان و میانسال بدون تشخیص شناخته شده، با استفاده از داده‌های کالبدشکافی پزشکی قانونی فنلاند بررسی می‌کند.

۳. پیامد‌های درمانی: تشخیص زودهنگام می‌تواند به‌طور قابل توجهی اثربخشی درمان بیماری‌های دژنراتیو (تحلیل برنده) مغز را افزایش دهد و یافته‌ها را برای رویکرد‌های درمانی آینده بسیار مهم کند.

بیماری زوال عقل با اجسام لویی

بیماری زوال عقل با اجسام لویی بعد از بیماری آلزایمر دومین بیماری تخریبی مغز است. اجسام لویی، رسوبات پروتئین آلفا سینوکلئین، در ساقه مغز، سیستم لیمبیک و قشر مغز یافت می‌شوند. تغییرات بافتی مشابهی نیز در بیمارانی که از نظر بالینی بیماری پارکینسون تشخیص داده شده است، دیده می‌شود.

تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی در ابتدای بیماری دشوار است، زیرا به کندی پیشرفت می‌کند. علائم اغلب شامل اختلالات حرکتی، مشکلات حافظه و علائم روان‌پزشکی است.

محققان دانشگاه‌های هلسینکی و تامپر برای اولین بار در تحقیق جدید خود، وقوع نشانگر‌های بیماری زوال عقل با اجسام لویی را در افراد جوان و میانسالی که مشخص نبود از بیماری اجسام لویی یا پارکینسون رنج می‌برند، بررسی کردند. مطالعات مشابه قبلی، بروز نشانگر‌های بیماری را در افراد بالای ۶۰ سال بررسی کرده‌اند.

محققان دریافتند که تغییرات بیماری زوال عقل با اجسام لویی ممکن است در میانسالی در مغز شروع به ایجاد کند، حتی اگر هنوز علائم واقعی وجود نداشته باشد.

دانشیار لیزا میلیکانگاس از دانشگاه هلسینکی می‌گوید: یافته‌های ما نشان می‌دهد که بیماری زوال عقل با اجسام لویی ممکن است در افراد بالای ۵۰ سال شایع‌تر از آنچه پیش از این تصور می‌شد باشد. در این تحقیق، ما تغییرات بیماری را در ۹ درصد از افراد بالای ۵۰ سال که تشخیص بالینی بیماری پارکینسون یا بیماری زوال عقل با اجسام لویی نداشتند، پیدا کردیم. با این حال، مطالعات بیشتری برای تایید نتایج مورد نیاز است.

تشخیص زودهنگام؛ درمان موثرتر

محققان در تحقیق خود، از داده‌های منحصر به‌فرد کالبدشکافی پزشکی قانونی بین‌المللی فنلاند استفاده کردند که شامل حدود ۶۰۰ فرد ۱۶ تا ۹۵ ساله است که در خارج از بیمارستان فوت کرده‌اند.

میلیکانگاس اظهار کرد که در آینده درمان‌های توسعه‌یافته علیه بیماری‌های دژنراتیو مغزی برای بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری یا در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، استفاده می‌شود.

وی افزود: بنابراین پی بردن به شیوع تغییرات بیماری در گروه‌های سنی جوان‌تر مهم است، زیرا این زمان موثرترین زمان برای شروع درمان‌ها خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بیماری اجسام لویی چیست؟
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • گنج یابی که به گنج نرسید
  • جواد نکونام و علی خطیر؛ یک دعوای تمام عیار در استقلال | برگزیده سال (دعوای سال)
  • چگونه تشخیص دهیم یک تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده است؟
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!
  • ضرورت اصلاح قوانین حوزه مالکیت ادبی و هنری