Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به دنبال ایجاد حواشی در خصوص حضور مدیرکل این ارگان در مراسم رقص مختلف بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اعلام کرد: به دنبال انتشار تصاویر حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در مراسم رقص مختلط نوجوانان دختر و پسر در جریان جشنواره موسیقی منطقه‌ای در بوکان، روابط عمومی این اداره کل با صدور متنی نسبت به این اتفاقات توضیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این توضیح که دقایقی پیش در اختیار اروم‌نیوز قرار گرفت، به شرح زیر است:

«برای حضور در جشنواره موسیقی کودکان و نوجوانان یا تماشای رقص مختلط؟!

صرفنظر از اینکه پاره‌ای از آئین‌ها، مناسک و سنت‌ها به مثابه میراث فرهنگی و از سوی دیگر به مثابه رسانه‌ای برای انتقال فرهنگ و باز تولید آن می‌توانند قرار گیرند، ولی طرز تلقی‌ها از این دسته از آئین‌ها در محدوده جغرافیایی خاص در مقایسه با گستره ملی همسان نبوده و بعضا منشاء بروز پاره‌ای از سوء تفاهم‌ها می‌گردد.

در این میان عده‌ای که بخاطر یک دستمال معمولی حاضرند بازار قیصریه را به آتش بکشند، با آگاهی اندک خویش از دین و مصالح جامعه وارد معرکه شده و آدم و عالم را تهییج می‌نمایند که ما از اول می‌گفتیم مدیریت ... پروژه‌های مبهمی را دنبال می کند و...

در این باب، تذکرات مهم و دلسوزانه و به هنگام نماینده محترم ولی فقیه در استان حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر قریشی در خطبه‌های نماز جمعه مورخ 10/12/97 در مورد آیتمی از آیتم‌های جشنواره موسیقی کودک و نوجوان شمال‌غرب در بوکان که در سالن اجتماعات فرمانداری بوکان برگزار شد را با گوش جان شنیده، گرچه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از چند و چون برنامه‌هایی که افتخار حضور در آن جشنواره را پیدا کرده بودند، مطلع نبودند و پس از مواجه شدن با آیتم مورد بحث در مورد تبعات چنین آئینی به فرماندار محترم بوکان مطالبی را گوشزد نمودند، مع ذالک به منظور پرهیز از تکدر‌خاطر علمای استان بویژه نماینده مقام معظم رهبری(مد ظله تعالی)، به استحضار ایشان  می‌رساند که مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، منبعد، مراعات هرچه بیشتر جوانب احتیاط را در اجرای برنامه های آتی خود در اولویت قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک روزنامه از حضور صدیقی در نماز جمعه و راه اندازی دوباره گشت ارشاد

فتح الله آملی در یادداشتی در روزنامه اطلاعات نوشت: گمان نکنیم که حال جامعه ما بی آرمان یا غربزده یا بی‌توجه به ارزش‌ها شده است و مثلا حاضر است به هر قیمتی به هر رابطه‌ای از سر عافیت طلبی تن دهد.

اتفاقاً جامعه ایرانی و مرد و زن ایرانی همواره بر سر دفاع از آرمان و آب و خاک و استقلال و عزت خود حاضر به تحمل هزینه‌های آن هم بوده و هست.

لیکن یک سخن و یک مطالبه به حق دارد و آن هم باور به صداقت، عدالت و تقسیم عادلانه. زحمات و مشقات آن توسط نظام حکمرانی و مهمتر از همه اتخاذ بهترین تدبیر برای اداره کشور در شرایط دشوار است نه اینکه از این جنگ و تخاصم با بی‌تدبیری فرصتی بسازیم برای عده‌ای محدود و معدود که هر چه آتش این ورطه شعله ورتر، بهره و نصیب آنان هم بیشتر...

اگر قرار است ما با دولت و حاکمیت آشتی و همراهی کنیم بسیاری می‌گویند با عشق یکطرفه که نمی‌شود. او هم باید ما را ببیند و از درد و رنج ما بکاهد.

مثلاً هر روز کم و کسری‌های خود را با تورم از جیب توده‌های ضعیف ملت بیرون نکشد. اجازه ندهد فاصله‌های طبقاتی هر روز بیش از گذشته آزارمان دهد. در برابر فساد حساس باشد و قاطع عمل کند جلوی رانت و ویژه‌خواری را بگیرد. با تصمیمات نسنجیده و نمایشی و پوپولیستی پرهزینه و بی‌فایده بودجه مملکت را به هدر ندهد. دخل و خرجش را تنظیم کند که مجبور به چاپ پول و کاستن از ارزش پول ملی و افزایش تورم نشود.

خودی و غیرخودی نکند. وقتی فسادی رونمایی می‌شود به افکار عمومی اراده خود را در مقابله با آن نشان دهد. وقتی شعار شفافیت سر می‌دهد در حد شعار و نمایش نماند. مثلاً به عنوان مشت نمونه خروار وجدان عمومی را در رابطه با همین فساد چای دبش قانع کند یا وقتی بحث باغ ازگل عمومی می‌شود حتی با علم به اینکه امام جمعه نیّت سویی نداشته و تنها مرتکب غفلت شده است برای اقامه نماز از ایشان دعوت نکند که بخشی از جامعه حتی دینی آن را حرکتی از سر لجاج بدانند (اگر چه نگارنده هم معتقد است غفلت بوده که البته آن هم قصور کمی نیست) یا در شرایطی که بیش از همه به حمایت سرمایه اجتماعی در شرایط جنگی نیازمندیم، اصرار بر افزایش گشت‌های خیابانی عفاف و حجاب نداشته باشیم و وقتی می‌دانیم ارز چند نرخی چه فساد و رانت عظیمی به بار آورده و می‌آورد، همچنان این سفره مفت خوارگی را پهن و گسترده نگذاریم، نظام مالیاتی را از این وضع خنده و شوخی در آوریم و در برابر دوبرابر شدن بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و افزایش حجم نقدینگی چشمانمان را نبندیم و وقتی می‌بینیم سیاست‌های تشویقی پرهزینه ما درباره ازدواج و فرزندآوری نتیجه عکس داده است از سر بی‌تدبیری یا لج و عناد و روکم کنی بودجه‌ها و هزینه‌های قابل توجه آن را بیشتر نکنیم و...

دیگر خبرها

  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • عملیات وعده صادق مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد
  • انتقاد یک روزنامه از حضور صدیقی در نماز جمعه و راه اندازی دوباره گشت ارشاد
  • بساط ناهنجاری‌ها و کشف حجاب کم کم جمع خواهد شد
  • استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان
  • معزی‌فر: سرمربی تیم ملی بسکتبال را کمیته فنی انتخاب می‌کند/ تمام جوانب عملکرد دمیر بررسی می‌شود