Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@00:46:25 GMT

خانواده ریشه تمام پدیده‌های فردی و اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۰۱۹۲

خانواده ریشه تمام پدیده‌های فردی و اجتماعی است

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی مركز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه منصوریه شیراز و خانواده‌های آنان با اشاره به مطالبی پیرامون خانواده گفت: حضرت علی(ع) می فرماید در خانه بودم که دیدم پیامبر(ص) نشسته و امام حسن و حسین(ع) سمت چپ و راست و حضرت و فاطمه زهرا(س) نیز در مقابل ایشان قرار دارد؛ این حدیث دارای نکاتی است که جایگاه خانواده را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، میزان را وسیله سنجش دانست که هر چیزی را با آن وزن می‌کنند، افزود: آن دستگاهی که هر چیزی باید به وسیله او سنجش شود، اعم از مسائلی که مربوط به عالم ظاهری و مسائلی که مربوط به عالم باطنی است، وسیله سنجش، خانواده است.
عابدی اظهار كرد: خانواده دستگاهی است که هر چیزی در آن وزن می‌شود، لذا پیرامون این موضوع که جایگاه خانواده در نظام ارزشی کجاست، باید گفت که آن جایگاه خانواده اصل و ریشه تمامی پدیده‌های فردی و اجتماعی است.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس همچنین گفت: اگر بخواهیم ارزش هر امری را بفهمیم باید آن را درون خانواده قرار دهیم، چراکه پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز چنین فرموده است البته در خانواده نیز مانند اصل بودن پدر مراتبی است.
وی به اجزای میزان اشاره كرد و گفت: تا اجزا و بخش‌ها نباشد میزان نمی‌تواند هدف خود را جاری کند، لذا پیامبر(ص) فرمود فرزندان مانند کفه‌های میزان هستند، اگر کفه نباشد، از ترازو نیز کاری ساخته نیست، اولاد اگر صالح نباشد میزان نمی‌تواند هدف خود را اجرا کند، یعنی پیامبر(ص) که اصل این میزان است نمی‌تواند بدون فرزندان هدف غایی را پیش ببرد.
عابدی با بیان اینکه زن مقامی بسیار شایسته دارد، گفت: بانوان نیز باید بر روی این نقش توجه ویژه‌ای داشته باشند. اگر فرزندان بخواهند به جایی برسند، این مادر است که می‌تواند آنان را به مقام تعادل و عدل برساند و ما نباید بر اساس خواسته‌های نفسانی حرکت کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس معارف خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند

به گزارش خبرنگار مهر، مدتی است قانون گذاران و مسؤولان دولتی بر سر تعطیل رسمی روز پنجشنبه چانه زنی می‌کنند. البته در این خصوص اختلاف نظرهایی وجود دارد و برخی با استناد به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر کشورهای جهان پیشنهاد داده‌اند این تعطیلی برای روز شنبه باشد.

رایزنی برای این طرح ادامه دارد. از سوی دیگر برخی کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی اعلام کرده‌اند در صورت کاهش ساعت‌های کاری به تناسب آن حقوق کارکنان را کاهش می‌دهند. محمد چکشیان، معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به این موضوع اعلام کرد، این امر خلاف قانون بوده و هیچ فردی نمی‌تواند سلیقه‌ای عمل کند.

وی درباره اعلام خانه صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها تاکید کرد: کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم و خلاف قانون کار عمل کند در صورت انجام چنین تخلفی باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران، مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت بر کارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات، تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله مأموریت‌های معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی ۳ سال گذشته رخ داده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمارها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته کم نبوده اما قطعاً این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

کد خبر 6086144 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • درآمدی بر روش‌شناسی رئالیسم انتقادی
  • کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند
  • در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه